Eğitici Usta El Kitabı
İÇİNDEKİLERİÇİNDEKİLERÇIRAKLIK VE MESLEK EĞİTİMİ KANUNU'NUN TANITILMASI VE UYGULANMASI 1) Kanunun Çıkarılması 2) Kanunun Uygulanmasından Beklenen Faydalar 3) Kanunla Getirilen Çeşitli Tanımlar 4) Kanunun Uygulama Alanı ve Öngördüğü Eğitim Sistemi 5) Kanunun Getirdiği Kurullar ve İşleyişleri 6) Çıraklığa Giriş Şartları ve Sözleşmenin Yapılması 7) Çıraklık Sözleşmesinin Fesh Edilmesinin Esas ve Usulleri 8) Çırağın Görev ve Yükümlülükleri 9) İşyeri Sahibinin Görev ve Yükümlülükleri. 10) Sigorta Sistemi ve Primlerin Ödenmesi 11) Çıraklık, Meslekî ve Teknik Eğitimi Geliştirme ve Yaygınlaştırma Fonu ve İşleyişi 12) Meslekî ve Teknik Eğitim Araştırma ve Geliştirme Merkezi 13) Meslek Kursları, Özel Eğitim Kursları, Geliştirme ve Uyum Kursları 14) Okul - İşyeri İşbirliği 15) Usta Öğretici ve Usta Öğreticilik. EĞİTİM PSİKOLOJİSİ VE ERGENLİKTE ÖĞRENME 1)Giriş 2) Öğrenme 2. a) Öğrenmenin Temel İlkeleri. 2. b) Öğrenmeyi Engelleyen Etmenler 2. c) Öğrenmede Etkili Faktörler 3) Çırağın Psikolojisi İLETİŞİM 1) İletişimin Önemi 2) İletişim ve Eğitim 3) İletişimin Öğeleri 4) Kaynağın İletişimi Etkileyen Özellikleri 5) Haberin (Mesajın) Özellikleri 6) Dil Bir İletişim Aracıdır 7) Yazı Geçmişi Geleceğe Bağlayan Bir İletişim Aracıdır8) Söz, Yazı ve İnsan. 9) İletişim Bütün Vücutla Yapılır 11) Algilama 12) Beklenti 13) İletişime Karşı Çıkma Yolları Özet EĞİTİM ARAÇLARI 1) Yaşantı Konisi 2) İşyeri Eğitiminde Kullanılabilecek Araç ve Gereçler ÖĞRETME YÖNTEMLERİ 1) İşbaşı Eğitimi Yöntemi 2) Eğitici Ustanın Dikkat Etmesi Gereken Hususlar EĞİTİMİN DEĞERLENDİRİLMESİ 1) Değerlendirme 2) İş Değerlendirmelerinde Gözlemin Önemi 3) İş Testi 4) Kontrol Listesi MESLEK ANALİZİ VE ÖĞRETİM PROGRAMLARININ HAZIRLANMASI 1) Giriş 2) Tanımlar 2.1) Meslek 2.2) Meslek Analizi 2.3) Program Hazırlama. 3) Program Hazırlamada İzlenen Aşamalar 3.1) Bireyin, Toplumun ve İş Hayatının İhtiyaçları 3.2) Programın Genel Amaçları ve İlkeleri 3.3) Mesleğin Analiz Edilmesi a) Ana Bölümler b) Üniteler c) İşlemler c.1) Bilme İle İlgili İşlemler (Bilişsel İşlemler) c.2) Yapma İle İlgili Beceri Yönünden İşlemler (Devinsel İşlemler) c.3) Meslekî Tavır ve İş Alışkanlıkları Yönünden İşlemler (Duyuşsal İşlemler)c.4) Programa Girecek İşlemlerin Seçimi ve Düzenlenmesi. c.5) Yeterliğe Dayalı Amaçlar (Hedef Davranışlar - Davranışsal Amaçlar) c.6) Öğretim Yönteminin Tespiti ve Geliştirilmesi c.7) Öğretim Araçlarının Geliştirilmesi c.8) Öğretimin Değerlendirilmesi c.9) Sistemi Değerlendirme 4) Özet KALİTE KONTROL VE KALİTE EKONOMİSİ 1) Kalitenin Tanımı ve Önemi 2) Kalite Kontrolü 3) Kalite Kontrolün Tarihçesi 4) Modern Kalite Kontrol Kavramı. 5) Toplam Kalite Kontrol 5.1) Yeni Tasarım Kontrolü. 5.2) Gelen Malzemenin Kontrol Edilmesi 5.3) Ürün Kontrolü 6) Kalite Politikası ve Amaçlar 7) Kalite Organizasyonu 8) Kalite Ekonomisi 8.1) Kalite Maliyetleri 8.2) Koruma Maliyetleri 8.3) Ölçme ve Değerlendirme Maliyetleri 9) Kalite Motivasyonu 10) Kalite Kontrol Teknikleri İŞÇİ SAĞLIĞI VE İŞ GÜVENLİĞİ 1) Sağlığın Tanımı 2) İşçi Sağlığı Temel İlkeleri 3) İnsan - İşyeri İlişkileri, a) İşyerinin Kontrolü b) Çalışanların Tıbbî Kontrolü 4) İş Kazaları a) Kazaya Neden Olan İnsanla İlgili Etkenler b) Kazaya Neden Olan Mekanik ve Fizik Etkenler 5) İş Kazalarını Önleme Tedbirleri 6) Organizasyon 6.a) İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği Kurulu6.b) İş Güvenliği Şefliği (İş Güvenliği Mühendisliği) 6.C) İşçi Sağlığı Servisi. 7) Eğitim 8) Kişisel Korunma Teçhizatı. 9) a) Kimyasal Maddelerle Meydana Gelen Meslek Hastalıkları. b) Meslekî Deri Hastalıkları. c) Pnömokonyozlar ve Diğer Meslekî Solunum Sistemleri Hastalıkları. d) Meslekî Bulaşıcı Hastalıklar e) Fizik Etkenlerle Oluşan Meslek Hastalıkları 10) İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği Mevzuatı. 11) İş Güvenliği Tedbirleri |