Siyasal Haberleşme ve Kadın
İÇİNDEKİLERÎÇÎNDEKİLERGİRİŞ I. BÖLÜM SİYASAL DAVRANIŞ VE KİTLE HABERLEŞME ARAÇLARI 1. BAHİS Seçim Kampanyaları ve Kitle Haberleşme Araçları 1.1 Kitle Haberleşme Araçlarının Siyasal Etkileri 1.11 Kitle Haberleşme Araçlarının Gelişimi ve Siyasal Davranış 1.12 Siyasal Davranışa Kitle Haberleşme Araçlarının Etkilerini in-celeyen Çeşitli Yaklaşımlar 1.2 Siyasal Süreç içinde Siyasal Katılmanın Önemi ve Rolü 1.21 Siyasal Katılmanın Davranışsal ve Karar Verme Boyutları 1.23 Türkiye'de Siyasal Katılma ve Kadın Seçmen 2. BAHİS 1973 Genel Seçiminde Ankara'nın Çankaya İlçesinde Yapılan Alan Araştırması. 2.1 Araştırmanın Kuramsal Modeli 2.11 Toplumsal Yayılmanın Önemi: İki Kademeli Akış 2.12 Araştırmanın Genel Varsayımı 2.13 Yapısal - Görevsel Yaklaşım 22 Araştırmanın Metodolojisi 2-21 Kuramsal Çalışmalar 2211 Kitle Haberleşme Araçları ve Siyasal Bilgi Edinme 2212 Siyasal İlgi ve Katılma 2213 Siyasallaşma 1214 Haberlerin Yayılması 1215 Değerlendirme 13 Alan Araştırması 231 Araştırmanın Amacı ve Şekli 232 Araştırmanın Çerçevesi ve Örnek Birim 133 Örnek Hacmi ve Seçimi 23* Ön Deneme 135 Anketçi Eğitim Çalışmaları 236 Denenecek Varsayımlar II BÖLÜM 1973 GENEL SEÇİMİ ÖNCESİ ANKARA'NIN ÇANKAYA İLÇESİ 1.BAHİS Çankaya'nın Kuruluşu ve Mahalleler 11 Tarihsel Gelişim: Ankara Kenti İçinde Çankaya'nın Kuruluşu 3.2 Semtler ve Mahalleler . 3.3 Çankaya İlçesinde Toplumsal Yapı. 3.31 Çankaya'da Eğitimin Genel Görünümü 3.311 Cinsiyete Göre Eğitim Durumu 3.312 Yaş ve Cinsiyet Bakımından Eğitim Durumu 3.313 Meslekler Bakımından Eğitim Durumu 3.32 Aylık Gelir Bakımından Çankaya'nın Genel Görünümü 3.321 Mahalleler İtibarıyla Aylık Gelir Durumu. 3.322 Meslekler İtibarıyla Aylık Gelir Durumu 3.33 Ankara'ya Geldikleri Yer ve Tarihler itibarıyla Çankaya'da Oturanların Genel Görünümü 3.331 Ankara'ya Geldikleri Kent İtibarıyla 3.332 Ankara'ya Geliş Tarihleri İtibarıyla. 3.34 Çankaya'da Gönüllü Olarak Çalışan Kuruluşlara Üyelik 3.4 Değerlendirme 4. BAHİS Çankaya İlçesinde Basın, Radyo ve Televizyonun Dağılışı ve Yararlanma özellikleri 4.1 Genel Olarak 4.2 Çankaya İlçesinde Televizyon, Radyo, Gazetelerin Dağılışı 4.21 Radyo ve Televizyona Sahip Olmanın PTT Kayıtlan Bakımından Durumu 4.22 Çankaya'da Radyo ve Televizyon Alıcıları Bakımından Özel Mülkiyet Durumu 4.221 Radyoya Sahip Olma Ölçüsü. 4.222 Televizyona Sahip Olma Ölçüsü 4.223 Mahalleler itibarıyla Radyo ve Televizyona Sahip Olma Durumu 4.3 Yazılı ve Sözlü Basından Yararlanma Özellikleri 4.31 Radyo ve Televizyon'da Haber Bültenlerini izleme 4.311 Radyo Yönünden 4.312 Televizyon Açısından 4.32 Gazete ve Dergi Okuma 4.321 Gazete Okuma Alışkanlığı 4.322 En Çok Okunan Gazeteler 4.4 Değerlendirme 5. BAHİS Çankaya ilçesinde Oy Verme özellikleri 5.1 Seçim İstatistiklerine Göre Çankaya İlçesinde Oy Verme Durumu 5.21 Çankaya ilçesinin Ankara İli içinde Oy Verme Bakımından Gösterdiği Özellikler 5.12 Çankaya ilçesinin Ankara'nın Belediye Sınırları içinde Kalan Diğer Üç İlçesine Göre Oy Verme Bakımından Gösterdiği özellikler. 5.2 Araştırmanın Verilerinin Çözümlenmesine Göre Çankaya ilçesinde Oy Verme 521 1973'ten Önceki Seçimlerde Oy Kullanma Durumu 5211 Cinsiyetle Oy Verme Arasındaki İlişki 5.212 Yaş ile Oy Verme Arasındaki ilişki 5.22 1973'ten Önceki Seçimlerde Oy Kullananlar Arasında Parti Tutma ölçüsü 5.221 Cinsiyete Göre Parti Tutma Ölçüsü 5.222 Yaş Kümelerine Göre Parti Tutma 5.23 1973'ten Önceki Seçimlerde Oy Kullananlar Arasında Farklı Partilere Oy Verme ve Nedenleri 5.231 Cinsiyete Göre Farklı Partilere Oy Verme Nedenleri 5.232 Yaş Kümelerine Göre Farklı Partilere Oy Verine ve Nedenleri 5.3 Değerlendirme III. BÖLÜM 1973 SEÇİM KAMPANYASINDA ÇANKAYA'NIN GENEL GÖRÜNÜMÜ 6. BAHÎS Seçim Kampanyasının Yayılmasında Yardımcı Olan Aracılar 6.1 Genel Olarak 1973 Seçim Kampanyası ve Çankaya 62 Seçim Propagandasında Aracılar 63 Seçim Kampanyasının Yayılmasında Kitle Haberleşme Araçlarının Rolü ve İzlediği Politika 631 Siyasal Kampanyada Kitle Haberleşme Araçlarının Aracı Olarak Rolü 6.32 Seçim Kampanyasının Yayılmasında Kitle Haberleşme Araçlarının İzlediğ Politika 6321 Özel Teşebbüs Olarak Çalışan Basın ve izlediği Politika 63211 Gazeteler Yönünden içerik Çözümlemesi ve Sonuçları 6322 Devlet Teşebbüsü TRT ve izlediği Politika 6.4 Kanaat Önderlerinin Seçim Kampanyasını Yayma Yönünden Katkıları: İki Kademeli Akış ve Önemi 6.5 Seçimlere Karşı ilgisiz Kalma : Haber Alma Bakımından Hiçbir Kaynaktan Yararlanmama 6.6 Değerlendirme 7. BAHiS Çankaya'da Seçim Kampanyasını izleme Ölçüsü 7.1 Genel Olarak 7.2 Seçim Kampanyasını Kitle Haberleşme Araçları ile izleme 7.21 Seçimle ilgili Haberleri izleme 7.211 Kampanyanın İlk Haftasında İzleme ölçüsü 7.212 Kampanyanın Son Haftasında izleme ölçüsü 7213 Seçmenlerin Kampanya Sırasında Yazılı ve Sözlü Basın Hakkındaki Görüşleri 72131 Sözlü Basın Hakkındaki Görüşleri 7.2132 Yazılı Basın Hakkındaki Görüşleri 722 Seçim Kampanyasında Radyo Propagandası 7221 Radyo Propaganda Konuşmalarını izleme 7222 Radyo Propaganda Konuşmalarında Beğenilen Parti önderleri. 7223 Radyo Propaganda Konuşmalarının Mahiyeti 73 Seçmenin Kendi Girişimi ile Seçim Kampanyasını İzleme ölçüsü.7.31 Partilerin Seçim Bildirgelerini Görme 7.32 Partilerin El-, Duvar ilânları ve Afişleriyle Karşılaşma 7.33 Partilerin Yaptığı Açık Hava Toplantıları ve Mitingleri İzleme. 7.4 Değerlendirme 8. BAHiS Seçmenlerin Siyasal Bilgi Düzeyi ve Tartışmaya Girme Ölçüsü 8.1 Yarar ve Ödüllendirme Yaklaşımı 8.2 Seçmenlerin Siyasal Bilgi Düzeyleri. 8.21 Kampanyanın ilk Haftasında Siyasal Bilgi Düzeyi 8.211 Siyasal Partileri Tanımlama Ölçüsü 8.2111 Cinsiyet ve Yaşa Göre 8.2112 Eğitim Düzeyi ile Tanımlama Arasındaki ilişki 8.212 Siyasal Partileri Önderleriyle Özdeştirebilme 8.2121 Cinsiyet ve Yaşa Göre Özdeştirebilme 8.2122 Eğitim Düzeyine Göre Özdeştirebilme 8.22 Kampanyanın Son Haftası Bakımından Bilgi Düzeyi 8.221 Seçmenlerin Partileri Amblemleri ile Bilme Ölçüsü 8.2211 Cinsiyet ve Yaş Kümelerine Göre 8.2212 Eğitim Düzeyine Göre 8.222 Seçmenlerin Ankara'da Seçimde Kullanılacak Tercih Oyunun Sayısını Bilme Durumu 8.3 Siyasal Bilgi Kazandıran Kaynaklar 8.31 Kampanyanın İlk Haftasında Kitle Haberleşme Araçlarının Siyasal Bilgi Kazandırma Açısından Rolü 8.32 Bilgi Kazandırma Yönünden Kampanyanın ilk Haftasında Kanaat Önderlerinin Rolü 8.33 Kampanyanın İlk Haftasında Siyasal Bilgi Edinmeme Olgusu .. 8.4 Seçmenlerin Siyasal Kanaat Düzeyi 8.41 Kitle Haberleşme Araçlarının Siyasal Kanaata Etkisi 8.42 Kanaat Önderlerinin Siyasal Kanaata Etkisi 8.43 Siyasal Kanaat Sahibi Olmama 8.5 Siyasal Tartışmaya Girme Ölçüsü 8.51 Kampanyanın İlk Haftası Bakımından 8.511 Kitle Haberleşme Araçlarını İzledikten Sonra Siyasal Tartışmaya Girme 8.512 Girişilen Tartışmada Fikir Kabulü 8.52 Kampanyanın Son Haftası Bakımından 8.521 Oy Verme Konusunda Konuşma 8.522 Çalışılan Yerde Oy Verme Konusunda Konuşma 8.6 Değerlendirme 9. BAHİS 1973 Genel Seçiminde Çankaya'da Siyasal İlgi ve Siyasal Katılma 9.1 Siyasal İlgi Düzeyi 9.11 İlk Hafta Bakımından Siyasal İlgi Düzeyi 9.111 Kitle Haberleşme Araçlarını İzlerken Seçimlere Gösterilen İlgi Derecesi 9.112 Daha Önce Oy Vermiş Olanların 1973 Seçimine Gösterdikleri ilgi 9.12 Kampanyanın Son Haftasında Siyasal îlgi Düzeyi. 9.121 Radyo Propagandasına Karşı Gösterilen ilgi 9.122 Kampanyanın Son Haftasında Seçime Duyulan ilgi 9.2 Siyasal Katılma 9.21 İlk Hafta Bakımından Oy Verme Eğilimi 9.211. Cinsiyete Göre Oy Verme Eğilimi. 9.212 Yaş Kümelerine Göre Oy Verme Eğilimi 9.213 Eğitim Düzeyine Göre Oy Verme Eğilimi 9.214 Gelir Düzeyine Göre Oy Verme Eğilimi 9.22 Oy Verme Kararının Kesinleşmesi 9.221 Oy Verme Durumu 9.2211 Cinsiyete Göre 9.2212 Yaş Kümelerine Göre 9.2213 Eğitim Düzeyine Göre 9.2214 Gelir Düzeyine Göre 9.23 Oy Verme Konusunda Görülen Fikir Değişikliği 9.24 Oy Vermemenin Nedenleri 9.25 Kararsız Kalmanın Nedenleri 9.3 Oy Verme Kararının Kesinleşmesini Etkileyen Etkenler 9.31 Kitle Haberleşme Araçları ve Toplumsal Yayılmanın Oy Verme Kararını Etkileme Ölçüsü 9.311 Kitle Haberleşme Araçlarının Haber Verme ve Propaganda İşlevlerinin Oy Verme Bakımından Önemi 9.312 Kanaat Önderleri ve Toplumsal Yayılmanın Etkisi ... ... ... .. 9.313 Aile ve Yakın Çevrenin Rolü 9.314 Çapraz Baskılar Altında Oy Verme Karan Alma 9.4 Değerlendirme SONUÇ TELEVİZYONUN SİYASALLAŞMAYA ETKİSİ I. Araştırmanın Toplu Özeti ve Değerlendirme II. Varsayımların Geçerliliğinin Yorumlanması III. Kuramsal Modelin Geçerliliğinin Tartışılması ve Modelin Düzeltilmesi IV. Sonuçlar ve Öneriler YARARLANILAN KAYNAKLAR EKLER |