ÇOCUK GÖZÜYLE TÜRKİYE'DE ÇOCUK HAKLARI SORUNU
İÇİNDEKİLERKısaltmalarÖnsöz Giriş BİRİCİ BÖLÜM ÇOCUK HAKLARI İLE İLGİLİ KAVRAMSAL VE KURAMSAL ÇERÇEVE 1.1. ÇOCUK VE ÇOCUKLUK İLE İLGİLİ KAVRAMLAR 1.1.1Çocuk ve Çocukluk Kavramları 1.1.1.1.Sosyolojik Açıdan Çocuk Kavramı 1.1.1.2.Psikolojik Açıdan Çocuk Kavramı 1.1.1.3.Hukuki Açıdan Çocuk Kavramı 1.2. ÇOCUKLUĞUN SOSYAL TARİHİ 1.2.1. Batı Kültürlerinde Çocukluk 1.2.1.1. Ortaçağ Dönemi 1.2.1.2. Modern Dönemde Çocukluk İmgesinin Kuruluşu 1.2.1.3. Postmodern Çocukluk İmgesinin Kuruluşu 1.2.2. Türk Kültüründe Çocukluk 1.3. BATI'DA ÇOCUKLARA YÖNELİK SOSYAL POLİTİKA UYGULAMALARI 1.3.1. Batı'da Çocuklara Yönelik Sosyal Poliitika Uygulamalarının Tarihsel Gelişimi 1.3.2. Çocuk Hakları Konusunda Temel Yaklaşımlar 1.4. TÜRKİYE'DE ÇOCUKLARA YÖNELİK SOSYAL POLİTİKA SORUNLARI VE UYGULAMALARI 1.4.1. Cumhuriyet Öncesi Dönemde Çocuklara Yönelik Sosyal Politika Sorunları ve Önlemleri 1.4.2. Cumhuriyet Döneminde Çocuklara Yönelik Sosyal Politika Sorunları ve Önlemleri 1.4.2.1. 1923-1950 Arası Erken Cumhuriyet Dönemi 1.4.2.2. 1950-1980 Yılı Arası Dönem 1.4.2.3. 1980-2000 Yılı Arası Dönem 1.4.2.4. 2000'li Yıllarda Türkye'de Çocuğa Yönelik Sosyal Politika Sorunları ve Önlemleri İKİNCİ BÖLÜM ÇOCUK HAKLARI İLE İLGİLİ ALAN ARAŞTIRMASI: MALATYA İLİNDE BULUNAN ORTAÖĞRETİM İKİNCİ KADEME (LİSE) ÖĞRENCİLERİNİN ÇOCUK HAKLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ 2.1.Öğrencilerin Temel Haklara İlişkin Görüşleri 2.1.1. Yaşama Hakkı 2.1.2. Barınma/Konut Hakkı 2.1.3. Beslenme Hakkı 2.1.4. Sağlık Hakkı 2.1.5. Değer Görme Hakkı 2.1.6. Güvenlik Hakkı 2.2. Öğrencilerin Eğitim Hakkına İlişkin Görüşleri 2.2.1. Eşit EĞitim Hakkı 2.2.2. Nitelikli Eğitim Hakkı 2.2.3. Özgür Eğitim Hakkı 2.2.4. Ücretsiz Eğitim Hakkı 2.2.5. Eğitimde Güvenlik Hakkı 2.2.6. Eğitimde Saygı Hakkı 2.2.7. Değerler Eğitimi Hakkı 2.2.8. Çocuk Hakları Eğitimi Hakkı 2.3. Öğrencilerin Korumacı Haklara İlişkin Görüşleri 2.3.1. İstismardan Korunma Hakkı 2.3.2. Yoksulluktan Korunma Hakkı 2.3.3. Savaş ve Şiddetten Korunma Hakkı 2.3.4. Zararlı Alışkanlıklardan Korunma Hakkı 2.3.5. Kitle İletişim Araçlarının Zararlı Etkilerinden Korunma Hakkı 2.3.6. Kimsesiz Çocukların Korunması 2.3.7. Sokak Çocuklarının Korunması 2.3.8. Engelli Çocukların Korunması 2.3.9. Zorla Çalıştırılmaktan Korunma Hakkı 2.3.10. Zorla Evlendirilmekten Korunma Hakkı 2.3.11. Ayrımcııktan Korunma Hakkı 2.3.12. Suça Karışmaktan Korunma Hakkı 2.3.13. Suça Karışmış Çocukların Adalet Alanında Korunması 2.3.14. Suç Mağduru Çocukların Korunma Hakkı 2.4. Öğrencilerin Kişisel Haklara İlişkin Görüşleri 2.4.1. Düşünce ve Fikirlerini Açıklayabilme Hakkı 2.4.3.Kendini İlgilendiren Kararlara Katılma Hakkı 2.4.4. Kendini Temsil Hakkı 2.4.5. Evlenme Hakkı 2.4.6. Sorumluluk Alma Hakkı 2.4.7. Ehliyet Alma Hakkı 2.4.8. Çalışma Hakkı 2.4.9. Ekonomik Özgürlük Hakkı 2.5. Öğrencilerin Gelişme Haklarına İlişkin Görüşleri 2.5.1. Çocukluğunu Yaşama Hakkı 2.5.2. Özgür Büyüe Hakkı 2.5.3. Gelecek Hakkı 2.5.4. İyi Koşullarda Yetişme Hakkı 2.5.5. Oyun Hakkı 2.5.6. Eğlenme ve Dinlenme Hakkı 2.5.7. Spor Yapabilme Hakkı 2.5.8. Sosyal Faaliyetlerde Bulunma Hakkı 2.5.9. Sosyal Gelişim Hakı 2.5.10. Yeteneklerini Geliştirme Hakkı 2.6. Öğrencilerin Toplumsal Haklara İlişkin Görüşleri 2.6.1. Önemsenme Hakkı 2.6.2. Saygı Duuyulma Hakkı 2.6.3. Kabul Görme Hakkı 2.6.4. Çocuk Haklarına Toplumsal Duyarlılık Hakkı 2.7. Öğrencilerin Politik Hak Taleplerine İlişkin Görüşleri 2.7.1. Eşitlik Hakkı 2.7.2. Oy Kullanma Hakkı 2.7.3. Politika Yapım Sürecin Katılım Hakkı 2.7.4. Dernek Kurma ve Toplanma Hakkı 2.7.5. İyi Yönetim Hakkı ÜÇÜNCÜ BÖLÜM SONUÇ VE ÖNERİLER 1. Temel Haklar Kategorisi'ne Yönelik Sonuç ve Öneriler 2. Eğitim Hakları Kategorisi'ne Yönelik Sonuç ve Öneriler 3. Korumacı Haklar Kategorisi'ne Yönelik Sonuç ve Öneriler 4. Kişisel Haklar Kategorisi'ne Yönelik Sonuç ve Öneriler 5. Gelişme Hakkı Kategorisi'ne Yönelik Sonuç ve Öneriler 6. Toplumsal Haklar Kategorisi'ne Yönelik Sonuç ve Öneriler 7. Politik Haklar Kategorisi'ne Yönelik Sonuç ve Öneriler Kaynaklar Yargı Kararları Yararlanılan İnternet Siteleri |