MESLEKİ TEKNİK EĞİTİMİN GELİŞMESİ VE MEHMET RÜŞTÜ UZEL
İÇİNDEKİLERÖNSÖZİÇİNDEKİLER KISALTMALAR ÇİZELGELER LİSTESİ GİRİŞ BİRİNCİ BÖLÜM TÜRKİYE'DE MESLEKİ VE TEKNİK ÖĞRETİMİN BAŞLANGIÇ VE GELİŞİM SAFHALARINA GENEL BAKIŞ İmparatorluk Döneminde Yaygın Eğitim Ahi Teşkilatında Meslek Eğitimi Ahilik Ahiliğin Anadolu'da Doğumu ve Yayılması Ahilerde Eğitim İşbaşında Eğitim İşdışında Eğitim Ahi Teşkilatının Ekonomik, Sosyal ve Kültürel Fonksiyonu Loncalar Lonca Loncalarda Mesleki, Kültürel, Sosyal ve Ekonomik Faaliyetler Örgün Eğitim Ordu İhtiyacı İçin İlk Defa Kurulan Melek ve Sanat Okulları Ülke Sanayisini Korumak, Meslek ve Sanat Okulları Açmak İçin Alınan Tedbirler İlk Defa Açılan Meslek Ve Sanat Okulları Erkek Sanat Okulları Kız Sanat Okulları Ticaret Okulları Devlet Teşkilatındaki Değişmenin ve İzlenen Politikanın Eğitim Alanındaki Gelişmelere Etkisi Yurt Dışından Uzman Eğitimcilerin Getirilmesi Avrupa'ya Öğrenci Gönderilmesi Bakanlıkta Mesleki ve Teknik Öğretim Teşkilatının Kurulması Mesleki ve Teknik Öğretim Genel Müürlüğünün Kurulması Mesleki ve Teknik Öğretim Müşteşarlığının Kurulması İKİNCİ BÖLÜM EĞİTİMCİ RÜŞTÜ UZEL Hayatı Doğumu Çocukluk ve Gençlik Yılları Tahsili Görevleri Ölümü Eserleri Kişiliği Pratik Zekalı ve Yapıcılığı - Yaratıcılığı Örnek İnsan Oluşu İleri Görüşlülüğü Eğitimciliği Öğretmenliği Mesleki ve Teknik Öğretimdeki Hizmetleri Teknik Eğitimle İlgili Görüş ve Düşünceleri Mesleki ve Teknik Öğretimi Batılı Görüş ve Düşünce Sistemi İçinde Ele Alışı Öğretim Programlarının Bilimsel Esaslara Göre Hazırlanması Bina, Atölye, Laboraruvarların Batı Tekniğiyle Kurulması Teknik Öğretimde Yabancı Dilin Gereği Mesleki Eğitimde "İkinci Yol" Yaklaşımı Üretim İçin Eğitim İlkesi Olarak Üretim İçinde Eğitim Eğitimde Fırsat Eşitliği ve Meslek Okullarının Yaygınlaştırılması Mesleki ve Teknik Öğretim Okullarına Öğretmen Yetiştirme Eğitim Seferbenliğinde Devlet Vatandaş İşbirliğinin Gereği Görüş ve Düşüncelerini Eğitime Uygulaması Yönetici ve İşgören Kadronun Oluşturulması Mesleki Tedrisatın İnkişaf Planının Hazırlanması 4304 ve 5642 Sayılı Kanunların Kabul Edilişindeki Çalışmaları Teknik Eğitimin Bütçesi ile İlgili Çalışmaları, Meslek ve Sanat Okullarında Sayısal Gelişmeler Gezici Köy Kursları İle İlgili Çalışmaları Kimya Sanayi İle İlgili Çalışmaları Milli Sanatlar ve Halk Eğitimi İle İlgili Çalışmaları Açtığı Meslek Okulları ve Programları Akşam Kız Sanat Okulu Akşam Erkek Sanat Okulu Orta Terzilik Okulu Ticaret Lisesi Kız ve Erkek Meslek(Teknik) Öğretmen Okulları Akşam Terzilik Okulu Gezici Sanat Kursları Köy Demirciliği ve Maragozluğu Kursları Köy Kadınları Gezici Kursları Sanat Orta Okulu Yapı Kalfası Okulu Pratik Sanat Okullu Zonguldak Maden ve Teknik Okulu Kimya Sanat Enstitüsü İstanbul Teknik Okulu Yapı Enstitüsü ve Yapı Orta Okulu Rüştü Uzel'in İdareciliğindeki Yazışmalardan Örnekler İdari Nitelikte Olanlar Teknik Nitelikte Olanlar Planlayıpta Gerçekleştiremedikleri ÜÇÜNCÜ BÖLÜM RÜŞTÜ UZEL'İN MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİME TESİRLERİ Fikirlerinin Sosyal Çevre ve Çalışma Hayatına Etkileri Rüştü Uzel'i İzleyenler Mesleki ve Teknik Okulların Yaygınlaştırılması- Geliştirilmesi Sayısal Gelişmeler Öğretim Progamlarındaki Değişmeler-Gelişmeler Okul-Sanayi Eğitimi-İşbaşında Eğitim Sanayi İçinde Yapılan Eğitimi Düzenleme Okul Sanayi İlişkisinin Gereği Program Gelştirme Açısından İşe Yerleştirme Açısından Yardımlaşma Açısından Mesleki ve Teknik Eğitime Halkın İlgisini Çekme Açısından Yetişkin İş Gücünün Temini Açısından Mesleki ve Teknik Eğitimde Uygulama Çalışmaları Genel Olarak 3308 Sayılı Kanuna Göre Eğitim ve Öğretim Uygulamaları SONUÇ EKLER KAYNAKLAR |