Türkiye'de Köy Enstitüleri
İÇİNDEKİLERÖnsöz 5KESİM: I KÖY ENSTİTÜLERİNE DOĞRU GELİŞ Bölüm I. Türkiye'de Eğitim Davasının Başlangıçları 13 1. Tanzimat 13 2. Meşrutiyet 16 i BölümII . Cumhuriyetin ilk 1O Yılı 29 1. Cumhuriyetin başlangıç yıllarında genel eğitim. durumu 30 2. Uzmanlar ve tavsiyeleri 33 3. Cumhuriyet eğitimini kurma çabaları 41 Bölüm III. Cumhuriyetin ilk 1O Yılı (devam) 50 1. Toplumsal Ve eğitimsel kalkınmanın ekonomik şartları 50 2. Köy öğretmenlerinin eğitimi 57 Bö1üm IV. Devrim Köy Problemi 64 1. Ulusal değerler tartışması 64 2. Aydın ve köylü 66 3. Kemalizmin devletçilik ve ulusçuluk anlayışı 67 4. Halk eğitimi ve Halkevleri 70 5. Eğitim alanında aranan çareler 73 6. Millî Eğitim Bakanlığının çalışımaları 74 7, Sonuç 78 KESİM: II KÖY ENSTİTÜLERİNİN TEMELİ OLAN FİKİR. VE DENEYLER BölümV. İsmail Hakkı Tonguç 81 1. Eğitim politikasının belirlenmesindeki zorluklar 84 2. Amaçların belirlenmesi 89 3. Toplumsal değişme manivelâsının belirlenmesi 103 Bölüm VI, Eğitmen Projesi, ve Deneyleri 107 1. İlköğretim probleminin analizi 109 2. Eğİtmen projesi 113 3. Eğitmen deneylerinin sonuçları 124 4. İki ayrıgörüş 133 Bölüm VII. Kızılçullu ve Çifteler Deneyleri 136 1. İkinci deneyleme safhasının temeli 137 2. Kızılçullu ile Çifteler arasındaki farklar 146 a.İstihsalin rolü 147 b.Mezunların rolü c.Programlar Ve uygulanışları 164 d.Kemalizm prensiplerinin uygulanması 168 e.Öğrencilerin kendilerini idaresi 186 f.Köy-Enstitü münasebetleri 191 3. Kızılçullu ve Çifteler deneylerinin sona ermesi 193 KESİM: III KURULUŞ VE HAREKET OLARAK ENSTİTIÜLER Bölüm VIII. Köy Enstitülerinin Kuruluşu 199 1. Enstitülerin hukukî temeli; 3803 sayılı kanun 199 2. Köy Enstitülerinin kurulması İlk hazırlık 201 Enstitü yerleri ve arazisinin seçilmesi 202 Enstitü direktörleri 204 Tahsisat meseleleri 206 Malzeme sağlanmasında rastlanan güçlükler 207 Öğretim personelinin devşirilmesi 208 Teknik istişare ve hizmet meseleleri 209 Öğrencilerin gelişi 211 Harp şartlarının yarattığı meseleler 214 Enstitüler arası işbirliği 217 Ekonomik gelişme ve meslekî farklılaşma ile Enstitü yerlerinin münasebeti 3. Enstitülerin teşkilâtı Ve işleyişi 220 Programlar 227 Enstitülerin günlük hayat ve iş takvimi 230 Spor 234 Enstitülerin faaliyetlerini genişletmeleri 236 4. Yüksek Köy Enstitüsü 240 5. Enstitülerde kendi kendini değerlendirme ve değişme 245 6. Sonuç 247 Bölüm IX. Toplumsal Bir Hareket Olarak Enstitüler 248 1. Yeni toplumsal değerler 249 2. Ulusal kültürün yaratılışı 262 3. Meslekleşme 4. Ekonomik hayata tesir 272 Bölüm X. Enstitü Hareketinin Ulusal Siyasetin Bir kesimi Olarak Müesseseleşmesi 279 1. Köy Okulları Ve Enstitüleri Teşkilat Kanunu 279 2. Kanunun başlıca kavram yenilikleri 283 3. Kanun Ve Türkiyenin ana eğitim problemleri 288 4. Kanunun uygulanması 299 KESİM: IV KÖY ENSTİTÜLERİNİN YIKILMASI Bölüm XI. Politikada ve Eğitimde Anti-Kemalist Hareketler 321 1. Anti-Kemalist İdeolojiler 322 2. Anti-Kemalist İdeolojilerin siyaset alana sızması 327 3. Eğitim alanında anti-Kemalist görüşler 330 4. Türkiye kıskacın ağzında 334 5. "Demokrasi geliyor 335 6. Enstitülere hücum başlıyor 337 Bölüm XII. Enstitülerin yıkılış safhaları 342 1. “Onarma" işi başlıyor 343 2. Öğretim heyeti 344 3. Parçalama ve disiplin siyaseti 348 4. Yüksek Köy Enstitüsü 351 5. Enstitüler "islah" ediliyor 352 6. İ1köğretmen okullarına doğru 357 Bölüm XIII. Başlangiç Noktasına Dönüş 363 1. Bir "Enstitü" müsveddesi 363 2. Demıokratların idaresi ve Enstitüler 366 3. Demokratların idaresinde eğitimin durumu 369 4. Yine yabancı eğitim uzmanları 371 5. "Hızla ilerleme" yerine “hızla gerileme" 374 6. Beşinci eğitim şûrası 7. Bir rapor ve bir sual 379 ![]() ![]() ![]() |