HALKLA İLİŞKİLER
İÇİNDEKİLERI.HALKLA İLİŞKİLERİN DOĞUŞU VE XX. YÜZYILDA ARTMASI1. İdeolojik Devlet Faaliyetlerinin Önem Kazanması 2. Yönetsel Etkinliği Artırma Zorunluluğu 3. Yönetimin Karmaşıklaşmasının Olumsuz Sonuçlarını Gidermek 4. Örgütlerle Toplum Arasında Karşılıklı Güvene Dayalı İlişkileri Geliştirme Zorunluluğu II. HALKLA İLİŞKİLERİN SINIRLANDIRILMASI VE İLETİŞİM 1. Halkla İlişkiler ve İnsan İlişkileri 2. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık 3. Halkla İlişkiler ve Propaganda 4. Halkla İlişkiler ve İletişim 5. Halkla İlişkiler Nedir? HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMASININ EVRELERİ III. YÖNETİMİN YAPISININ VE KARARLARININ HALKA AÇIKLANMASI: TANITMA A. KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARINDAN YARARLANMA 1. Basın İle İlişki a. Basın Büroları b. Kurumsal İlişkilerdeki Güçlükler 2. Radyo ve Televizyon 3. Devlet Yayınları 4. Önderlerden Yararlanma B. HALKLA İLİŞKİLER BİRİMLERİNİN TANITMA ÇALIŞMALARINDAKİ ROLÜ VE ORTAYA ÇIKAN SORUNLAR 1. Yönlendirme ve Süzme 2. Yönetsel Formalitelerin Açıklanması 3. Yönetsel Dil Sorunu 4. Yönetsel İçeriklik ve Halkla İlişkilerde Tanıtma İşlevi IV. YÖNETİMİN HALKIN GEREKSİNİM VE İSTEKLERİNİ ÖĞRENMESİ:TANIMA A. YÖNETİMİN BELLEĞİNİ GENİŞLETEN TANIMA YÖNTEMLERİ Danışma a.Kamusal Anketler b.Temsilcilere Danışma Basını îzleme Yönetici île Halkın Yüz Yüze İlişkisi B. KARARLA BİRLEŞEN TANIMA YÖNTEMLERİ 1. Katılma a. Katılmanın Yararı ve Uygulama Sorunları b. Türkiye'de Yönetime Katılma Örnekleri ve Bunların Değerlendirilmesi 2. İşbirliği ve Bütünleşme V. TÜRKİYE'DE KAMU YÖNETİMİNİN HALKLA İLİŞKİLER UYGULASININ ÖZGÜN SORUNLARI 1.Halkın Yönetimden Beklentilerini Belirleyen Ana Değişkenler 2.Cumhuriyet Döneminde Toplumsal Yapı 3.Sonrası Halkın Beklenti Düzeyinin Yükselmesinde Ekonomik Etkenler 4.Siyasal Anlayışın Halk Beklentilerine Etkisi 5.1961 Anayasasının Halkın Beklenti Düzeyine Etkisi 6. Halk Beklentilerinin Ortak Görünüm ve Boyutları 7.Halk Beklentilerinin Gerçekleşme Biçimi 8.Kırsal Alan Küçük Aile İşletmeciliğinin Düşünce Yapısı ve Türkiye'de Yönetim-Halk İlişkisine Etkisi VI. KAMU YÖNETİMİNİN HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMASINDAKİ AKSAKLIK VE EKSİKLİKLERİN SONUÇLARI 1.YÖnetim Halkın İstek ve Önerilerini Öğrenmek İster mi? 2.Halkın Yönetimi ve Onun Çalışma Yöntemlerini Tanıma Gereksinimi 3.Halkın Yönetime Yanlış Başvurması 4.Halkla İlişkiler Biriminin Etkinliği A.YÖNETİMİN TUTUMU KARŞISINDA HALKIN TEPKİSİ VE TEPKİ AÇIKLAMA YÖNTEMLERİ 1.Örgüt İçi Düzen ve Yönetimde Zaman Anlayışı 2. Yönetimde İçe Dönüklük B.HALKIN YÖNETİM KARŞISINDA TEPKİSİ 1.Aracı Kullanma 2.İş Takibi 3.Yönetici İle Tartışma 4.Yönetimin Tutumundan Şikayetçi Olma 5.Basından Yararlanma VII. HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMASINDA BAŞVURULAN ARAÇLAR A. YAZILI ARAÇLAR * 1. Gazeteler a. Basın Bildirileri b. Basın Toplantıları c. Yazılı Basından Yararlanmada Başvurulan 2. Dergiler 3. Halkla İlişkiler Uygulamasında Kullanılan Öteki Yollar B. YAYIM ARAÇLARI 1. Radyo 2. Televizyon 3. Film C. FESTİVALLER D. YARIŞMALAR E. TOPLANTILAR F. SERGİLER VIII. İÇ HALKLA İLİŞKİLER YA DA KURULUŞ İÇİ HALKLA İLİŞKİLER 1. Örgüt İçinde İletişim Sorunları a. Gayriresmi (Informal) İletişim b. Resmi (Formal) İletişim Kanalları 2. İç Halkla İlişkiler Uygulamasında Kullanılan Yönt a. Üyelerin Örgüt Yönetimine Katılmaları b. İşletme Gazetesi c. Personelle İlişki Büroları |