Çalışma yaşamında Çocuk Psikososyolojik Yaklaşım

Kitap : Çalışma yaşamında Çocuk Psikososyolojik Yaklaşım

Yazar : * Cathrine Boidin

Dil : Türkçe

Bölüm : Çocuk Emeği

Yayın Yeri : Ankara

ISBN : 975-455-011-5

Yayın Tarihi : Nisan 1995

Yayıncı : Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı

Orijinal Dil : İngilizce

Çevirmen : Bülent Piyal

Tür : Kitap

Kitap No : 72

İÇİNDEKİLER

Bölüm l Kimlik: Çalışan çocuk
Bölüm II Çocukların ruhsal ve toplumsal dengeleriyle ilgili risk etmenleri konusunda ilk saptama
Alt Bölüm l Düşük okullulaşma düzeyi
I. Okulun işle uzlaştırılması güçtür
II. Ana-babanın rolü
III. Çalışan çocuğun öğrenme gereksinimleriyle okul arasındaki uyumsuzluk
IV. Öğrenme açlığı
V. Okullulaşmanın temel işlevleri
Alt Bölüm II Bölünmüş tekrarlayıcı iş
I. Entellektüel gelişme üzerindeki etkileri
II. Ruhsal-bedensel sağlık üzerindeki etkileri
Alt Bölüm III Çalışan çocuklarla işverenler arasındaki ilişkiler
I. İşverenlerin çalışan çocuğu algılama biçimi
II. Çalışan çocukların işverenleri algılama biçimi
Alt Bölüm IV Çocukla ailesi arasındaki uzaklık
I. Yaşadığı çevrede çalışan çocuk
II. Aile dışında çalışan çocuklar
Alt Bölüm V Çocuğun ailesinden yalıtlanması ya da ayrılması
I. Ev işleri
II. Köle olarak çalışma
Bölüm III Şiddet
Alt Bölüm l Çalışan çocuğa uygulanan şiddet biçimleri
I. Çalışma ortamından ve koşullarından kaynaklanan şiddet
II. Çalışma ilişkilerinden kaynaklanan şiddet
III. Suskunluktan kaynaklanan şiddet
IV. Düşük ücretlerden kaynaklanan şiddet
V. Yoksulluktan ve borçlanmadan kaynaklanan şiddet
VI. Yalıtılmışlıktan kaynaklanan şiddet
VII. Kötü davranıştan kaynaklanan şiddet
VIII. Nesne olmaktan kaynaklanan şiddet
I Yarınsız olmanın yarattığı şiddet
Alt Bölüm II Şiddetin kökleri üzerine düşünceler
l. Eğitimin temelini oluşturan değerler
II. Çocuğun yapılanmasında duyguların önemi
III. Baskıcı öğretim ve kötü davranma
IV. Suskunluk duvarını yıkmak
V. Yineleme ve bir toplumun geleceği
Bölüm IV Çocuğun psikososyal gelişimi
Alt Bölüm l Çocuğun gelişimi
I. Gelişme aşamaları:
kimliğin ve ben kavramının oluşumu
II. Çocuğun toplumsallaşma sürecinin dört aşaması ve toplumsal koruma ile ilgili inançlar
Alt Bölüm II Çocuğun ruhbilimsel, duygusal ve toplumsal gereksinimleri
I. Tanınma gereksinimi
II. Maddesel ve duygusal güvenlik gereksinimi
III. özerklik ve toplumsallaşma gereksinimi
IV. öğrenme gereksinimi
Bölüm : V Çalışan çocuklarla yüzyüze görüşme eğitimi
Alt Bölüm l Amaç: eylemin hazırlanması
Alt Bölüm II Açılım
I. Çocuk ve psikososyal gelişimi
Sonuç

NOTLAR

Bu kitabın orjinali Uluslararası Çalışma Bürosu, Çalışma Yönetimi Bölümü-Cenevre tarafından \"L'inspection du travail et l'élaboration d'une politique relative au travail des enfants, L'enfant au travail : approche psychosociologique - Cathrine Boidin\" adı altında yayınlanmmış ve gerekli izin alınarak çoğaltılmıştır.