Çalışma yaşamında Çocuk Psikososyolojik Yaklaşım
İÇİNDEKİLERBölüm l Kimlik: Çalışan çocukBölüm II Çocukların ruhsal ve toplumsal dengeleriyle ilgili risk etmenleri konusunda ilk saptama Alt Bölüm l Düşük okullulaşma düzeyi I. Okulun işle uzlaştırılması güçtür II. Ana-babanın rolü III. Çalışan çocuğun öğrenme gereksinimleriyle okul arasındaki uyumsuzluk IV. Öğrenme açlığı V. Okullulaşmanın temel işlevleri Alt Bölüm II Bölünmüş tekrarlayıcı iş I. Entellektüel gelişme üzerindeki etkileri II. Ruhsal-bedensel sağlık üzerindeki etkileri Alt Bölüm III Çalışan çocuklarla işverenler arasındaki ilişkiler I. İşverenlerin çalışan çocuğu algılama biçimi II. Çalışan çocukların işverenleri algılama biçimi Alt Bölüm IV Çocukla ailesi arasındaki uzaklık I. Yaşadığı çevrede çalışan çocuk II. Aile dışında çalışan çocuklar Alt Bölüm V Çocuğun ailesinden yalıtlanması ya da ayrılması I. Ev işleri II. Köle olarak çalışma Bölüm III Şiddet Alt Bölüm l Çalışan çocuğa uygulanan şiddet biçimleri I. Çalışma ortamından ve koşullarından kaynaklanan şiddet II. Çalışma ilişkilerinden kaynaklanan şiddet III. Suskunluktan kaynaklanan şiddet IV. Düşük ücretlerden kaynaklanan şiddet V. Yoksulluktan ve borçlanmadan kaynaklanan şiddet VI. Yalıtılmışlıktan kaynaklanan şiddet VII. Kötü davranıştan kaynaklanan şiddet VIII. Nesne olmaktan kaynaklanan şiddet I Yarınsız olmanın yarattığı şiddet Alt Bölüm II Şiddetin kökleri üzerine düşünceler l. Eğitimin temelini oluşturan değerler II. Çocuğun yapılanmasında duyguların önemi III. Baskıcı öğretim ve kötü davranma IV. Suskunluk duvarını yıkmak V. Yineleme ve bir toplumun geleceği Bölüm IV Çocuğun psikososyal gelişimi Alt Bölüm l Çocuğun gelişimi I. Gelişme aşamaları: kimliğin ve ben kavramının oluşumu II. Çocuğun toplumsallaşma sürecinin dört aşaması ve toplumsal koruma ile ilgili inançlar Alt Bölüm II Çocuğun ruhbilimsel, duygusal ve toplumsal gereksinimleri I. Tanınma gereksinimi II. Maddesel ve duygusal güvenlik gereksinimi III. özerklik ve toplumsallaşma gereksinimi IV. öğrenme gereksinimi Bölüm : V Çalışan çocuklarla yüzyüze görüşme eğitimi Alt Bölüm l Amaç: eylemin hazırlanması Alt Bölüm II Açılım I. Çocuk ve psikososyal gelişimi Sonuç NOTLARBu kitabın orjinali Uluslararası Çalışma Bürosu, Çalışma Yönetimi Bölümü-Cenevre tarafından \"L'inspection du travail et l'élaboration d'une politique relative au travail des enfants, L'enfant au travail : approche psychosociologique - Cathrine Boidin\" adı altında yayınlanmmış ve gerekli izin alınarak çoğaltılmıştır. |