Çocukluklarında Küçük Sanayi İşletmelerinde Çalışmış Yetişkinlerin Bu Çalışma Sürecini Nasıl Yorumladıkları ve Çocuk İşçiliğine Bakışları Üzerine Bir

Kitap : Çocukluklarında Küçük Sanayi İşletmelerinde Çalışmış Yetişkinlerin Bu Çalışma Sürecini Nasıl Yorumladıkları ve Çocuk İşçiliğine Bakışları Üzerine Bir

Yazar : * Ercüment Erbay

Dil : Türkçe

Bölüm : Çocuk Emeği

Yayın Yeri : Ankara

Yayın Tarihi : 2007

Yayıncı : Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Hizmet Anabilim Dalı

Orijinal Dil : Türkçe

Tür : Tez

Kitap No : 7106

İÇİNDEKİLER

ÖZET
ABSTRACT
ĠÇĠNDEKĠLER
ÇĠZELGELER LĠSTESĠ
BÖLÜM I

1.1 ARAġTIRMANIN SORUNU
1.2 ARAġTIRMANIN AMACI
1.3 ARAġTIRMANIN ÖNEMĠ
1.4 TANIMLAR
BÖLÜM II
KURAMSAL ÇERÇEVE
2.1 ÇOCUKLUK DÖNEMĠNĠN YAġAM ĠÇERĠSĠNDEKĠ ÖNEMĠ VE ÇOCUKLUK DÖNEMĠNDE YAġANAN SORUNLAR
2.2 ÇOCUK ĠġÇĠLĠĞĠNĠN TANIMI VE KAPSAMI
2.3 ÇOCUK ĠġÇĠLĠĞĠNĠN TÜRLERĠ
2.3.1. Çalışmanın Biçimine Göre Çocuk İşçiliği
2.3.2. Çalışma Ortamına Göre Çocuk İşçiliği Türleri
2.4 ÇOCUKLARI ÇALIġMAYA ĠTEN NEDENLER
2.4.1. Yoksulluk
2.4.2. Eğitim İle İlgili Nedenler
2.4.3. Geleneksel Bakış ve Ailenin Rolü
2.4.4. Çocuk İşgücüne Olan Talep
2.4.5. Çocuk İşçiliği Mevzuatının Etkin Bir Şekilde Uygulanamaması
2.5 ÇOCUK ĠġÇĠLĠĞĠNĠN YAKIN TARĠHĠNE GENEL BĠR BAKIġ
2.5.1. Dünyada Çocuk İşçiliğinin Yakın Tarihi
2.5.2. Türkiye’de Çocuk İşçiliğinin Yakın Tarihi
2.6 GÜNÜMÜZDE ÇOCUK ĠġÇĠLĠĞĠ SORUNUNUN BOYUTU
2.6.1. Dünyada Çocuk İşçiliği Sorununun Boyutu

2.6.2. Türkiye’de Çocuk İşçiliği Sorununun Boyutu
2.7 ÇOCUK ĠġÇĠLĠĞĠ ĠLE ĠLGĠLĠ ULUSAL VE ULUSLARARASI DÜZENLEMELER
2.7.1. Çocuk İşçiliği İle İlgili Ulusal Düzenlemeler
2.7.1.1. T.C. Anayasası
2.7.1.2 ĠĢ Kanunu
2.7.1.3. Çıraklık ve Mesleki Eğitim Kanunu
2.7.1.4. Çocuk ve Genç ĠĢçilerin ÇalıĢtırılma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik
2.7.1.5. Umumi Hıfzısıhha Kanunu
2.7.1.6. Ġlköğretim ve Eğitim Kanunu
2.7.1.7. Polis Vazife ve Selahiyet Kanunu
2.7.1.8. Borçlar Kanunu
2.7.2. Çocuk İşçiliği İle İlgili Uluslararası Düzenlemeler
2.7.2.1. Çocuk Hakları SözleĢmesi
2.7.2.2. 138 Sayılı ILO Ġstihdama Kabulde Asgari YaĢ SözleĢmesi
2.7.2.3. 182 Sayılı En Kötü Biçimlerdeki Çocuk ĠĢçiliğinin Ortadan Kaldırılması Ġçin Acil Eylem SözleĢmesi
2.8. ÇOCUKLARIN ÇALIġMA YAġAMINA GĠRMESĠ ĠLE YAġANAN SORUNLAR
BÖLÜM III
YÖNTEM
3.1 ARAġTIRMA MODELĠ
3.2 EVREN VE ÖRNEKLEM
3.3 VERĠLER VE TOPLANMASI
3.4 VERĠ TOPLAMA ARAÇLARI
3.5 VERĠLERĠN ÇÖZÜMLENMESĠ
BÖLÜM IV
ÇOCUKLUKTA ÇALIġMA SÜRECĠ
4.1 TEMEL SOSYO-DEMOGRAFĠK BĠLGĠLER
4.2 ÇALIġMA SÜRECĠ ĠLE ĠLGĠLĠ BĠLGĠLER
4.3 ÇALIġMA SÜRECĠNDE AĠLE FAKTÖRÜ
4.4 SONUÇ
viii
BÖLÜM V
ÇOCUKLUKTA ÇALIġMANIN ZARARLARI
5.1 FĠZĠKSEL ZARARLAR
5.2 SOSYAL ZARARLAR
5.3 PSĠKOLOJĠK ZARARLAR
5.4 SONUÇ
BÖLÜM VI
ÇOCUKLUKLARINDA ÇALIġMIġ YETĠġKĠNLERĠN
ÇOCUK ĠġÇĠLĠĞĠNE BAKIġLARI
6.1 YETĠġKĠNLERĠN ÇOCUKLUKLARINDA ÇALIġTIKLARI SÜRECE YÖNELĠK BAKIġLARI
6.2 YETĠġKĠNLERĠN GENEL OLARAK ÇOCUK ĠġÇĠLĠĞĠNE BAKIġLARI
6.3 SONUÇ
BÖLÜM VII
SONUÇ VE ÖNERĠLER
7.1 SONUÇ
7.2 ÖNERĠLER
7.2.1. Mikro Boyutta Öneriler
7.2.2. Mezzo Boyutta Öneriler
7.2.3. Makro Boyutta Öneriler
KAYNAKLAR