Kırsal Kesimde Çalışan Çocukların Geleceğe Yönlendirilmelerinde Mülki İdarenin Rolü
İÇİNDEKİLERG İ R İ ŞI.KAVRAMSAL ÇERÇEVE A.ÇALIŞAN ÇOCUK OLGUSU B.TÜRKİYE’DE ÇOCUK İŞÇİLİĞİ SORUNU II.KIRSAL ALAN VE ÇOCUKLARIN DURUMU A.KIRSAL ALANIN ÖZGÜN KOŞULLARI 1.Toplumsal Yapı ve Genel Durum 2.İstihdam Durumu 3.Mülkiyet ve Altyapı 4.Eğitim Durumu B.KIRSAL ALANDA ÇALIŞAN ÇOCUKLARIN SAĞLIK VE EĞİTİM DURUMLARI İLE OKULA YÖNELİK TUTUMLARI 1.Çocukların Sağlık ve Yaşam Koşulları 2.Çocukların Eğitim Koşulları ve Okullar 3.Taşımalı Eğitim Sistemi ve Köy Çocukları 4.Çocukların Okula Yönelik Tutumları C.KIRSAL ALANDAKİ ÇOCUKLARIN İŞ VE ÇALIŞMA DURUMLARI VE İLERİYE DÖNÜK MESLEK SEÇİMLERİ 1.Yasal Çerçeve ve Uygulama 2.Uğraşı Alanları ve Çalışma Nedenleri 3.Çalışma Koşulları ve Süreleri 4.Köy Çocuklarının Gelecekten Beklentileri ile Mesleki Eğilimleri III.KIRSAL KALKINMA VE KÖY ÇOCUKLARININ GELECEĞİ AÇISINDAN MÜLKİ İDARENİN ETKİLERİ MÜLKİ İDARE AMİRLERİNİN TAŞRA SİSTEMİNDEKİ KONUMLARI VE KIRSAL KALKINMA ÇABALARINDAKİ YERLERİ Valilikler Kaymakamlıklar A.KURUMSAL ARAÇLAR 1.Kendilerine Bağlı Yönetim ve Organizasyonlar Yoluyla Gerçekleştire- bilecekleri Yaşam Seviyesini ve Geliri Artırıcı Girişimler, a.İl Özel İdareleri b.İl Koordinasyon Kurulları ve İl Planlama ve Koordinasyon Müdür- lükleri c.Köylere Hizmet Götürme Birlikleri 2. Kendilerine bağlı Yönetim ve Organizasyonlar Yoluyla, Sağlık Eğitim ve Kültürel Alanlardaki Girişimler. a.Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları b.Halk Eğitimi Faaliyetleri c.Kırsal Alandaki Çocuklara Yönelik Önleyici ve İleriye Dönük Sağlık Hizmetleri B.KURUMSAL İŞBİRLİĞİ 1.Köy Çocuklarının Taciz, Şiddet ve Suçlardan Korunmasında Adliye ile ve Kimsesiz Muhtaç Çocukların Tespiti ve Yerleştirilmesinde Çocuk Esirgeme Kurumu ile İşbirliği 2.Sivil Toplum Örgütleri, Vakıf, Dernek, Belediyeler ve Güneydoğudaki İl ve İlçeler Açısından Bölge Kalkınma İdaresi ile İşbirliği 3.Kırsal Alandaki Çocukların Erken Evliliklerinin Engellenmesi ve Nüfus ve Vatandaşlık Haklarının Kayıt Altına Alınmasında Muhtarlar ve Nüfus Müdürlükleri ile Cinsiyet Ayrımından Kaynaklanan, Eğitimin Yarıda Kesilmesinin Önlenmesi için Köylerde Çalışan Öğretmenlerle İşbirliği C.İYİ UYGULAMA ÖRNEKLERİ A.AĞRI-TAŞLIÇAY ÖRNEĞİ B.ESKİŞEHİR-ALPU ÖRNEĞİ SONUÇ VE DEĞERLENDİRME |