Herkes için Eğitime İnsan Haklarını Temel Alan Bir Yaklaşım(Çocukların eğitim hakkının ve eğitimdeki hakların gerçekleşmesi için bir çerçeve)
İÇİNDEKİLERSunuş ve teşekkürÖnsöz Kısaltmalar Öğrenme hakkım Giriş Bölüm 1: İnsan hakları ve eğitim Bir insan hakkı olarak eğitim Kalkınmaya insan haklarını temel alan yaklaşımlar Hakları temel alan yaklaşımı besleyen ilkeler Eğitime hakları temel alan yaklaşımın benimsenmesi Politika ve programlamaya hakları temel alan yaklaşımın uygulanması . Durum değerlendirmesi ve analizi Uygulama kapasitesinin değerlendirilmesi Program planlaması, tasarımı ve uygulaması İzleme ve değerlendirme Eğitim hakkının yaşama geçirilmesindeki gerilimlerin ele alınması Eğitimde uyuşmazlık içindeki gündemlerin uzlaştırılması Çocukların hak ve sorumluluklarının dengelenmesi Hakları temel alan yaklaşımın uygulanmasındaki gerilimler Bölüm 2: Eğitimde hakları temel alan kavramsal çerçeve Giriş 1. Eğitime erişim hakkı Çocukluğun bütün aşamalarında ve ötesinde eğitim Eğitimin bulunabilirliği ve erişilebilirliği Fırsat eşitliği 2. Kaliteli eğitim hakkı Kapsamlı, uygun ve kapsayıcı müfredat Hakları temel alan öğrenme ve değerlendirme Çocuk dostu, güvenli ve sağlıklı bir ortam 3. Öğrenim ortamında saygı görme Kimliğe saygı Katılım haklarına saygı Onura saygı Bölüm 3: Devletin yükümlülükleri ve hükümetin sorumlulukları Destekleyici bir siyasal ve ekonomik ortam yaratılması Eğitim hakkının tedrici gerçekleşmesi Elverişli siyasal ortam Hakları temel alan analiz ve planlama Ayrıştırılmış veri toplama, izleme ve değerlendirme Sektörler arası anlamlı işbirliği Etkili ortaklıklar Sağlıklı bir yasal çerçevenin oluşturulması Bütün çocukların hakkı olarak eğitim Ayrımcılığın ortadan kaldırılması Asgari standartlar Çocuğun yüksek yararı Kapsayıcı bir çerçeve Çocuk işçiliğinin ortadan kaldırılması Doğum kaydı Katılım hakları Çocuklara yönelik her tür şiddetin yasaklanması Haklara dayalı eğitim politikaları geliştirilmesi Eğitime erişimi sağlamaya yönelik politikalar Kaliteli eğitim sağlamaya yönelik politikalar Okullarda insan haklarını yaygınlaştırmaya yönelik politikalar Çocukların katılımını sağlamaya yönelik politikalar Bölüm 4: Diğer görevlilerin rolü Ana-babalar ve çocuklara bakan diğerleri Ana-baba sorumlulukları Ana-babalara eğitim sağlanması Ortaklar olarak ana-babalar Toplumlar Yerel duyarlılığın geliştirilmesi Yerel engellerin analizi Okul öncesi ve okul çağındaki nüfusla ilgili doğru bilgiler sağlanması . Okulların desteklenmesi Öğretmenler Başöğretmenler Öğretmenlerin görevleri Sivil toplum kuruluşları Eğitimin sağlanmasında işbirliği Harekete geçirme ve kapasite geliştirme Uluslararası toplum Haklara dayalı eğitimi yaygınlaştırmanın yolları Haklara dayalı eğitimin yaygınlaştırılmasında ele alınacak konular Kaynakça Normatif ve standart oluşturucu araçlar Sözleşmeler Bildirgeler, programlar ve eylem planları Web kaynakları ve girişimler Ek I: Kalkınma işbirliğine insan haklarını temel alan yaklaşım Ek II: Çocuk Haklarına Dair Sözleşme ve eğitim Ek III: Eğitimle ilgili küresel hedeflere genel bakış Ek IV: Eylem için bir denetim listesi: Eğitim hakkının sağlanmasında devletin yükümlülükleri Ek V: İnsan Hakları Eğitimi Dünya Programı, Eylem Planı 2005-2007 Ek VI: Çocuk katılımında uygulama standartları Son notlar |