Küreselleşme Sürecinde Türkiye'de Yaşayan Romanların Sosyo-Ekonomik Durumları ve Beklentileri:İzmir İli Örneğinde Bir Alan Araştırması
İÇİNDEKİLERGİRİŞİÇİNDEKİLER BİRİNCİ BÖLÜM YERELLİK VE KÜRESELEŞME 1. Yerel'in Kavramsallaştırılması 2. Küreselleşme Süreci ve Sosyo-Ekonomik Yansımaları 2.1. Küreselleşme Tanımı ve Kavramı 2.2. Küreselleşme Süreci ve Ekonomik Yapıda Dönüşüm 2.2.1. işgücü Talebini Azaltan Gelişmeler: işin Kaybolması 2.2.2. işgücü Arzını Artıran Gelişmeler: Post-Fordist Dönemde Yeni Proleterleşme 2.3. Küreselleşme ve Yoksulluk Sorunu 2.3.1. Gereksinimler Yönünden Yoksulluk Sorunu 2.3.2. Toplumsal Konum Atfetme Aracı Olarak Yoksulluk 2.3.2.1. Yoksulluk Kültürü 2.3.2.2. Sınıfaltı 2.3.2.3. Toplumsal/Sosyal Dışlanma 2.3.2.3.1. Gelişmiş Ülkelerde Toplumsal Dışlanma 2.3.2.3.2. Gelişmekte Olan Ülkelerde Toplumsal Dışlanma 2.3.2.4. Sosyal/Toplumsal Dışlanma ve Eğitim Arasındaki İlişki 1 2.3.2.4.1. Eğitim ve İstihdam Arasındaki ilişki 2.3.2.4.2. Eğitim ve Sosyal Uyum 2.3.2.4.3. Eğitimin Dışsallıkları İKİNCİ BÖLÜM KÜRESELLEŞME SÜRECİNDE İZMİR'DE YAŞAYAN ÇİNGENE/ROMAN TOPLUMUNUN YERELLİĞİ 1. İzmir İlinde Çingene/Roman Toplumunun Yerelliği 1.1. Çingene/Roman Toplumunun Mekânsal Yerelliği: Çingene/Roman Mahallesi mi, Mekânsal Ayrışma mı? 1.2. Mekânsal Yerleşme ve Çingene/Roman Toplumunun Ekonomik Uğraşıları Arasındaki İlişki: İzmir İlinde Çingene Ekonomisinin Görünümü 1.3. Çingene/Roman Toplumunda İş/Çalışma Algısı ve Emek Piyasasındaki Konumu 1.3.1. Tarihsel Görünüm ve Çingene Ekonomisi 1.3.2. Çingene/Roman Toplumunun İş ve Meslek Dağılımı ÜÇÜNCÜ BÖLÜM SOSYO-EKONOMİK YAPI ARAŞTIRMA BULGULARININ DEĞERLENDİRİLMESİ 1. Yöntem........................ 1.1. Nitel Yöntem ve Alan Araştırmasının Teknikleri 1.2. Örneklemin Oluşturulması: Farklı Mahalleler ve Farklı Meslek Grupları 1.3. Kartopu Tekniği, Kasti (Kararsal) Örnekleme ve Araştırmanın Kısıtlılıkları 2. Alan Araştırması Bulguları 2.1. Demografik Özellikler 2.1.1. Yerleşiklik Süreci 2.1.2. Eğitim Durumları: Yerleşim Yerlerine Göre Eğitim-İstihdam ilişkisi 2.1.2.1. Konak ve Bornova ilçelerinde Yaşayan Araştırma Öznesinin Eğitim Durumları ve İstihdam İlişkisi 2.1.2.2. Karşıyaka İlçesinde Yaşayan Araştırma Öznesinin Eğitim Durumları ve İstihdam İlişkisi 2.1.3. Aile Yapısı (Kişi Sayısı ve Yaş Yapısı) 2.1.3.1. Karşıyaka İlçesinde Yaşayan Araştırma Öznesinin Aile Yapısı 2.1.3.2. Konak ve Bornova İlçelerinde Yaşayan Araştırma Öznesinin Aile Yapısı 2.2. Sosyal Yapı 2.3. Ekonomik Yapı 2.3.1. İşgücü Arzı ve Niteliği 2.3.2. İş ve Mesleklerin Dağılımı 2.3.2.1. Alaylı ve Saygın Bir Mesleğin Temsilcileri: Müziğin Roman Üstadları 2.3.2.2. Ayakkabı İmalat Sanayinin Yedek İşgücü Olarak Romanlar 2.3.2.3. Tarım Sektöründe Yedek İşgücü Olarak Mevsimlik Tarım İşçileri 2.3.2.4. Esnek Birikimin Mağdurları: Bohçacılar ve Gezici Tezgâhtarlar: Paketçiler 146 2.3.2.5. Geri Dönüşümün Sektörünün Kendi Hesabına Çalışan Proleterleri: Hurdacılar ve Atık Madde Toplayıcıları SONUÇ KAYNAKÇA EKLER Ek-1: Ballıkuyu Mahallesi-İkiçeşmelik Bölgesinde Görüşülenlerin Listesi Ek-2: Yenişehir-Hilal Mahallelerinde Görüşülenlerin Listesi Ek-3: Örnekköy ve Şemikler-Mahalielerinde Görüşülenlerin Listesi ÖZET ABSTRACT |