Sağlık Çalışanları için Eğitim Kitabı

Kitap : Sağlık Çalışanları için Eğitim Kitabı

Yazar : * J.-J. Guilbert

Dil : Türkçe

Bölüm : Sosyal Hekimlik

Yayın Yeri : İstanbul

ISBN : 978-975-404-881-0

Yayın Tarihi : 2010

Yayıncı : Dünya Sağlık Örgütü

Orijinal Dil : Türkçe

Çevirmen : --

Tür : Kitap

Kitap No : 6865

İÇİNDEKİLER

Kitabın amaçları

Bu eğitim kitabı kimleri hedeflemektedir?

Kitabın kullanımı

Bir eğitimci olarak gereksinimlerinizi belirleme

Ön-test

Eğitim amaçlarının listesi

Eğitim amaçlarınıza ulaşmanıza yardım edecek kuramsal temel bilgiler Kitapta sunulan alıştırmaların tablosu
Bölüm 1
Bolüm 5 Bölüm 6
)eğerlendirmeyi planlanma

Değerlendirme nedir?

Yönlendirici (formatif) ve sonuçlandıncı (certifying) değerlendirme

Öğrenci değerlendirmesinin amaçları

Bir değerlendirme yönteminin seçimi

Farklı test tiplerinin avantaj ve dezavantajları

Bir ölçme aracının nitelikleri (geçerlik-validity, nesnellik-objectivity, uygulanabilirlik-practicability) Bir değerlendirme sistemi nasıl organize edilir
Öncelikli sağlık sorunları ve eğitim amaçları

Eğitimde planlama sarmalı

Uygunluğa giden yol (road to relevance)

Sistemler yaklaşımı

Sağlık hizmetindeki aktörler

Profesyonel ödevleri tanımlamanın önemi

Öğrenim hedeflerinin (training goals) seçimi

Kırsal sağlık birimleri tarafından sağlanan sağlık hizmetlerine örnekler

Eğitim amaçları tipleri

Genel amaçlar: profesyonel işlevler

Profesyonel aktiviteler ve ara (intermediate) amaçlar

Uygunlukla yapım (building in relevance)

Profesyonel ödevler ve özgül (spesifik) eğitim amaçları

Bir ödevin bileşenlerini tanımlamak

Özgül eğitim amaçlarının oluşturulması ve eleştirel incelenmesi (critique).
Oğrenme-öğretme kavramı ve program oluşturma.

Bir eğitim programının planlanması ve yönetimi

Müfredat planlamanın ilkeleri

Öğretme'nin amacı öğrenmeyi kolaylaştırmaktır.

Öğrenme ve öğretme hakkında birkaç söz

Öğretme: karmaşık ama geliştirici (challenging) bir ödev

Öğretme yöntemleri ve eğitim ortamları

Sorun-temelli (problem based) öğrenme

Kavramlar ve etkinlikler (actions) ağacı

Kendi kendine öğrenme paketleri(packages)

Bütünleşik (integre) öğretme kavramı

Bütünleşik (integre) öğrenme kavramı

Program yeniden yapılandırmasını (reform) planlama

Bir eğitim programının oluşturulması (construction)

Özellikler tablosunun kullanımı
Sınama ve ölçüm teknikleri

Neden değerlendiriyoruz? ..."

Bir öğrenim (training) programını değerlendirmek için rehber

Değerlendirme programında değişiklik yapılırken dikkate alınacak noktalar

Eğitim amaçlarının değerlendirilmesi için rehber

Öğreıjme malzemesinin! learning material) değerlendirilmesi

İnsan kaynaklarının değerlendirilmesi

Programın uygulanma sürecinin izlenmesi

Öğrencilerin programı değerlendirmesi

Öğrencilerin performans (başarı) düzeylerinin değerlendirilmesi

Uygulama becerilerinin değerlendirilmesi (assesment)

Tutumun değerlendirilmesi

Yazılı testler

Programlanmış sınav

Değerlendirmenin aşamaları

Test oluşturma özellikleri tablosu

Görece ve mutlak ölçütlü testler

Başlık(soru-item) analizi
Bir eğitim atölyesi nasıl organize edilir. Dizin ve sözlük
Bölüm 7
Kaynaklar