Yoksulluk Döngüsü Bağlamında Sokakta Çalışan Çocuklar
İÇİNDEKİLERBİRİNCİ BÖLÜMBİR FENOMEN OLARAK YOKSULLUKTAN TARİHSEL-TOPLUMSAL BİR OLGU OLARAK YOKSULLUĞA: BİR KAVRAM FETİŞİZMİNİN DEŞİFRESİ10 1.1 Yoksulluk Tartışmalarına Giriş 1.1.1 Yoksulluğu Tartışmaya Soyunmuş Bazı Kavramlar 1.1.1.1 “Evrensel” Bir Yoksulluk Betimlemesi: Mutlak Yoksulluk 1.1.1.2. Göreli Yoksulluk 1.1.1.3. Yoksulluk Kültürü 1.1.1.4. Altsınıf ya da Dipsınıf (Underclass) 1.1.1.5. Avrupalı Bir Kavram: Sosyal Dışlanma 1.1.1.6. Yeni Yoksulluk 1.2. Kavramsal Netleşme: Yoksulluğun Yapısal Analizi 1.2.1. Kapitalist Toplumsal İlişkilerin Bir Çelişkisi Olarak Yoksulluk 1.2.1.1. Kentsel Yoksulluk 1.2.1.2. Yoksulluk İçindeki Çocuk: “Çocuk Yoksulluğu” II İKİNCİ BÖLÜM YOKSULLUKTAN SEFALETE BİR GÖÇ HİKÂYESİ: İLKEL SERMAYE BİRİKİM SÜREÇLERİ VE MÜLKSÜZLEŞME 2.1. İlkel Sermaye Birikimi ve Mülksüzleşme 2.2. Göç ve Nedenleri 2.2.1. Ekonomi Politikaları, Göç ve Mülksüzleşme 2.2.2. Zorunlu Göç ve Mülksüzleşme 2.3. Kentsel Sefalet ve Çocuk Emeği 2.3.1. Hane Emeğinin Metalaşması 2.3.2. Gündelik Direnişin Mantığı ve Sokakta Çalışma ÜÇÜNCÜ BÖLÜM DÜNYADA, TÜRKİYE’DE ÇOCUK EMEĞİ VE SOKAKTA ÇALIŞMA........... 68 3.1. Dünyada Çocuk Emeği ve Çalışan Çocuklar 3.2. Türkiye’de Çocuk Emeği ve Çalışan Çocuklar 3.2.1. Çocuk Emeği Üzerine Türkiye Çalışmaları 3.2.2. Sokakta Çalışan Çocuklar Üzerine Türkiye Çalışmaları 3.3. Çocuk Emeği Yelpazesinin Genişlemesi 3.4. Sokakta Çalışma Biçiminin Çocuk Emeği İçindeki Yeri 3.4.1. Sokakta Çalışan Çocuklar 3.4.2. Sokakta Çalışma: İstismar mı? Sömürü mü? 3.4.2.1. İstismar ve İhmal 3.4.2.2. Sömürü III DÖRDÜNCÜ BÖLÜM YOKSULLUK DÖNGÜSÜNÜN SIRRI: SOKAKTA ÇALIŞMA (MERSİN ÖRNEĞİ) 4.1. Yoksulları Çeken Bir Kent: Mersin 4.2. Çalışmanın Metodolojisi 4.2.1. Kavramdan Olguya: Araştırma Sorunsal ve Soruları 4.2.2. Görüngüden Gerçeğe Yoksulluk 4.2.3. Araştırmanın Yöntem ve Teknikler 4.3. Mersin Sokaklarında Çalışan Çocuklar Araştırması 4.3.1. Hane Emeğinin Metalaşmasında Etkili Olan Göstergeler ve Hane Emeğinin Metalaşma Düzeyleri 4.3.2. Dayanışma Ağlarının Niteliği ve Sokakta Çalışma Arasındaki İlişki 4.3.3. Sokakta Çalışma ve Eğitim Arasındaki İlişki 4.3.4. Sokakta Çalışan Çocuğun Gelecek Algısı 4.4. Çalışmanın Soruları Bağlamında Alan Araştırmasının Değerlendirilmesi SONUÇ KAYNAKÇA Ek-1: Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu Ek-2: Hane Görüşme Formu Ek-3: Anket Formu ÖZET ABSTRACT |