Türkiye İstatistik Yıllığı 1987
İÇİNDEKİLERiÇiNDEKiLER - INHALTSÜBERSICHTSunuş Geleitwort MEKSA-Vakfı (Amaç-Kuruluş-Çalışmalar) MEKSA-Stiftung (Zielsetzung, Aufbau, Taetigke'iten) Sempozyumu açış konuşmaları - Grussworte - Dr. C. Sençer 1MER, MEKSA Vakfı Başkanı (Prâsident der MEKSA-Stiftung) - Dr. Werner TEGTMEIER, Fed. Alm. Çalışma ve Sosyal Düzen Bakanlığı Müsteşarı (Staatssekretaer BMA) - Cemil ÇİÇEK, Devlet Bakanı (Staatsminister) - Dr. Ottokar HAHN, Saarland Eyaleti Federal ilişkiler ve özel işler Bakanı (Minister für Bundesangelegenheiten u. besondere Aufgaben) - Hasan Celal GÜZEL, Milli Eğitim Gençlik ve Spor Bakanı (Erziehungsminister) - Dr. İmren AYKUT, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı (Minister für Arbeit u. Soziale Sicherheit) - Hüsamettin TİYANŞAN, TESK Genel Başkanı (Praesident der Konföderation des türk. Handwerks) - Kaya ÖZDEMİR, TÜRK-İŞ Başdanışmanı (Berater des türk. Gewerkschaftsbunds) - ilhan GÖÇER, TİSK Genel Sekreter Yardımcısı (Stellv. Gen. Sekr. des türk. Arbeitgeberverbandes) BİLDİRİLER-REFERATE 1. Prof. Dr. Winfried PINGER (MdB) (Federal Parlamento Üyesi) Neue Tendenzen der Entwicklungspolitik im Bereich der dualen Berufsausbildung İkili Meslek Eğitimi alanında kalkınma yardımı politikasında yeni eğilimler 2. Dr. Erdoğan OKYAY (MEKSA Vakfı Genel Sekreteri ve BGZ Kurumu Türkiye Genel Koordinatörü) (Generalsekretaer der MEKSA-Stiftung u. Koordinatör der BGZ in der Türkei) 3308 sayılı "Çıraklık ve Meslek Eğitimi Kanunu" ve Türk-Alman Çıraklık Eğitimi Model Projeleri Das Gesetz über Lehrlings- und Berufsausbildung,Nr. 3308, und die deutsch-türkischen Modell-Projekte 3. Dipl.-lng. Peter KARlG (GTZ-Experte) (GTZ Kurumu Uzmanı) Ertahrungen mit der dualen Berufsausbildung in den Schwellen- und Entwicklungslaendern Kalkınmakta olan ülkelerde ikili meslek eğitimi ile kazanılan deneyimler 4. Dr. Munter W. MASRl (Director General, Vocational Training Corporation, Amman-Jordan) (Ürdün Meslek Eğitimi Kurumu Genel Müdürü) "The role of the school and the enterprise in vocational education with special reference to Jordan" Okul ve işyerinin meslek eğitimindeki rolü-Ürdün Modeli 5. Mehmet KARADUMAN (İş ve İşçi Bulma Kurumu Genel Müdürü) (Generaldirektor der Arbeits- und Arbeitervermittlungsanstalt) Türkiye'de eğitim-istihdam ilişkisi Die Beziehung zwischen Ausbildung und Beschaeftigung in der Türkei 6. Hans-Dieter BLAESE (Praesident d. HWK Berlin) (Berlin Esnaf Sanatkar Odası Bşk.) Betrieblich-überbetriebliche Berufsausbildung in Handwerk und Kleinindustrie Esnaf ve sanatkar ve küçük sanayi kesiminde işyeri ve işyeri üstü düzeyde meslek eğitimi 7. Direktör Hanns THIEMANN (GTZ) (Federal Almanya Teknik işbirliği Kurumunda Direktör) Ziele der deutschen Entwicklungshilfemassnahmen im Bereich der dualen Berufsausbildung ikili meslek eğitimi alanındaki Federal Alman kalkınma yardımı projelerinin amaçları 8. Dr. Hermann SCHMIDT (BIBB-GeneraIsekretaer) (Federal Meslek Eğitimi Enstitüsü Genel Sekreteri) Das Bundesinstitut für Berufsbildung als Forschungs- und Dienstleistungseinrichtung für die duale Berufsausbildung in der Bundesrepublik Deutschland Almanya Federal Cumhuriyeti ikili meslek eğitimi için bir araştırma ve hizmet kurumu olarak Federal Meslek Eğitimi Enstitüsü 9. Dr. Dieter JAEHRLING (AUDI AG) Duale Berufsausbildung in den Grossbetrieben Büyük işletmeIerde ikili meslek eğitimi 10. Dr. Manfred KERN (IHK Berlin) (Berlin Sanayi ve Ticaret Odası)Aufgaben der Industrie- und Handelskammer in der Berufs- und Erwachsenenbildung Sanayi ve ticaret odalarının meslek eğitimi ve yetişkinler eğitimindeki görevleri 11. Dr. Michael EHRKE (DGB und FU Berlin) (Alman işçi Sendikaları Birliği Temsilcisi ve Hür Berlin Üniversitesi Öğr. Üyesi) Rolle und Aufgabe der Sozialpartner in der dualen Berufsausbildung, insbesondere in den Berufsausbildungsausschüssen Sosyal tarafların ikili meslek eğitiminde ve özellikle meslek eğitimi komisyonlarındaki rolleri ve görevleri 12. Selami SARMAN (Meslek eğitimcisi, Bursa TAÇE Proje Başkanı) (Berufspaedagoge u. Projektleiter in Bursa) 3308 sayılı Yasa'nın uygulanmasına ilişkin Bursa ölçeğinde bir araştırma Beobachtungen in der Provinz Bursa über die Anwendung des Gesetzes Nr. |