Çocuğa Yönelik Sosyal Politika
İÇİNDEKİLERİçindekilerTablolar ve Şekiller Kısaltmalar GİRİŞ BİRİNCİ BÖLÜM SOSYAL POLİTİKA 1.1. SOSYAL POLİTİKANIN ANLAMI 1.2. SOSYAL EŞİTSİZLİĞİN TARİHİ ve SOSYAL POLİTİKA 1.2.1. İlk Çağlardan Ortaçağa 1.2.2. La Boetie ve Gönüllü Kulluk 1.2.3. Sertlikten Vatandaşlığa 1.2.3.1. Matbaanın keşfi ve Çocukluk Fikri 1.2.3.2. Yeni Sosyal Sınıflar ve Yeni Bir Çağ 1.2.3.3. Değişim ve Sosyal Politikaya Giden Yol 1.3. SOSYAL POLİTİKA ve SOSYAL ADALET 1.3.1. Sosyal Adaletin Tanımı 1.3.2. Sosyal Adalet ve Unsurları 1.3.3. Eşitlik ve Adalet İlişkisi 1.4. SOSYAL POLİTİKA ve SOSYAL ADALETİN KURAMSAL TEMELLERİ 1.4.1. Sözleşmeci Kuramlar 1.4.1.1. Doğal Durumdan Uygar Topluma Geçiş 1.4.1.2. Yaşamı Güvence Altına Alma Arzusu 1.4.1.3. Eşitsizliğin Kaynağı ve Toplumsal Sözleşme 1.4.1.4. Geleceğin Belirsizliğine Karşı Güvence 1.4.2. Faydacı Kuramlar 1.4.3. Eşitlikçi Kuramlar 1.4.3.1. Kaynakların Eşit Dağıtımı 1.4.3.2. Kaynakların Piyasa Mekanizması İle Yeniden Dağıtımı 1.4.3.3. Yeniden Dağılımın Yarattığı Eşitsizliklerin Telafi Edilmesi 1.4.3.4. Refah İçin Fırsat Eşitliği 1.4.4. Özgürlükçü Kuramlar 1.4.4.1. Liberal Düşünce ve Özgürlükçülük 1.4.4.2. Özgürlüğün Önceliği İlkesiİKİNCİ BÖLÜM ÇOCUK VE TOPLUM 2.1. ÇOCUK ve ÇOCUKLUK KAVRAMLARI 2.1.1. Çocuk ve Çocukluğun Tanımı 2.1.2. Çocukların Yetişkinlerden Ayırt Edilmesi 2.2. ÇOCUKLUĞUN SOSYAL TARİHİ 2.2.1. Çocukluğun Kuramsallaşması 2.2.2. Antik ve Ortaçağ'da Çocuk 2.2.3. Kilise ve Çocuk 2.2.4. Aydınlanma ve Çocukluk Fikrinin Doğuşu 2.2.4.1. Hümanist Akım 2.2.4.2. Çocuğa Verilen Değerin Artması ve Sosyal Politikanın Kurumsallaşması Sürecinin Eşanlılığı 2.2.4.3. Minyatür Yetişkinlerden Hakları Olan Çocuklara 2.2.5. Endüstrileşme ve Çocukluk 2.2.5.1. Çocuk İşçilik ve İlk Sosyal Politika Uygulamaları 2.2.5.1.1. İlk Yasal Düzenlemeler 2.2.5.1.2. Halk Sağlığı Hareketi ve Çocuk İşçilik 2.2.5.2. Çocuk İşçileri Yetişkinlerden Ayıran Bir Politika Aracı Olarak Eğitim 3.BÖLÜM ÇOCUĞA YÖNELİK ÇAĞDAŞ SOSYAL POLİTİKA YAKLAŞIMLARI ve DÜNYADA ÇOCUĞUN DURUMU 3.1. TEMEL GEREKSİNİMLER YAKLAŞIMI 3.1.1. Gereksinimlerin Hiyerarşisi 3.1.2. Temel Gereksinimlere Faydacı Bir Bakış 3.1.3. Temel Gereksinimlere Eşitlikçi Bir Bakış 3.1.4. Temel Gereksinimlere Özgürlükçü Bir Bakış 3.2. ÇOCUK HAKLARI BİLDİRGELERİ ve SÖZLEŞMELERİ 3.2.1. Sözleşmeye Göre Çocuğun Tanımı 3.2.2. Çocuğun Yararı İlkesi, Aile ve Devletin Sorumluluğu 3.2.3. Yeteneklerin Geliştirilmesi Hakkı 3.2.4. Yaşama Hakkı 3.2.5. Sağlıklı Olma Hakkı 3.3. BESLENME HAKLARI YAKLAŞIMI 3.3.1. Beslenme Haklarının Tarihçesi 3.3.2. Açlık ya da Yetersiz Beslenme 3.3.3. Yetersiz Beslenmenin Nedenleri 3.3.4. Beslenme Hakkı ve Çocukların Önceliği 3.4. ÇOCUĞA YÖNELİK İNSANİ KALKINMA YAKLAŞIMI ve DÜNYADA ÇOCUĞUN DURUMU 3.4.1. Çocuk Kalkınma Endeksi 3.4.1.1. Çocuk Kalkınma Endeksine Göre Ülkelerin Başarı Sıralamaları 3.4.1.2. Çocuk Kalkınma Endeksine Göre Bölgesel Performanslar 3.4.2. İnsani Kalkınma ve Çocuk Kalkınma Endeksi 3.4.3. ÇKE ve Ülkelerin Kişi Başına Düşen Ortalama Gelirleri ile İlişkisi 3.4.3.1. ÇKE Değerlerine Göre En Düşükten En Yükseğe 20'şerlik Ülke Grupları ve Kişi Başına Düşen Ortalama Gelirleri 3.4.3.2. Gelir Grubuna Göre Ülkelerin Kişi Başına Düşen Gelirleri ve ÇKE Değerleri 3.4.3.2.1. Üst Gelir Grubu Ülkeler 3.4.3.2.2. Orta ve Düşük Gelir Grubu Ülkeler GENEL DEĞERLENDİRME ÖZET ABSTRACT KAYNAKLAR EKLER |