Değişim İçin Eğitim

Kitap : Değişim İçin Eğitim

Yazar : * Yrjö Engeström

Dil : Türkçe

Bölüm : Sağlık-Güvenlik-Çevre

Yayın Yeri : Ankara

ISBN : 92-9016-104-3

Yayın Tarihi : Ocak 1995

Yayıncı : Türkiye İşçi Sendikaları Konfederasyonu TÜRK-İŞ

Orijinal Dil : İngilizce

Çevirmen : Ali Şimşek

Tür : Kitap

Kitap No : 647

İÇİNDEKİLER

İÇİNDEKİLER
Mesaj.
Önsöz.
Giriş
1. Eğitim, öğretim ve işle ilgili yetiştirme
Eğitim ve öğretim ne anlama gelmektedir?
İşle ilgili yetişkin eğitiminin özellikleri.
Bu yönlendirici kitabın öğretim görüşü
2. İyi öğrenme nedir?
Sınırlı öğrenme kavramlan.
Öğrenme yapılandırmadır.
Yüksek nitelikli bilgi
Öğrenme türleri.
Yüzeysel ve derinlemesine öğrenme
Araştırmacı öğrenmenin dört koşulu
Öğrenme güdüsü
Bilginin temsil edilmesi ve düzenlenmesi
Öğrenme çemberinde ilerleme
Toplum katilimi olarak öğrenme
İşbirliği olarak öğrenme
İşbirliğinin üç türü
Araştirmaa öğrenmenin temiz bir modeli
İş uygulamasında araştırmacı öğrenmeden genişletici öğrenmeye öğretim nedir?
Öğrenim ve öğretim.Örgütleme olarak öğretim.
Öğretim ilkeleri
4. Öğretimin bilişsel amaçlarını oluşturma.
Öğretim amaçlan neden gereklidir?.
Davranışsal amaçlat yeterli değildir.
Bilişsel amaçlan oluşturma.
Yönelim temeli..
Örnek 1: Motoru tam öğrenmek için yönelim temelleri..
Yönelim temellerinin beş türü.
Örnek 2: Fabrika denetçileri için yönelim temelleri.
Bir yönelim temelinin taslağını oluşturma.
Bir yönelim temeli oluşturmanın zorlukları.
Yönelim temellerinin öğretimde kullanımı.
Bir yönelim temelini oluşturma.
Yönelim temellerinin özümsenmesi.
Bir yönelim temelinin yardımıyla davranış denetimi.
işbirliğiyle öğrenmenin gerçekleştiricisi olarak yönelim temelleri.
5. Öğretim içeriğinin seçimi ve düzenlenmesi
Sürekli değişmeyi tam öğrenmek için paketlerden araçtakımlarına
Hangisi daha önemlidir, içerik mi yoksa biçim mi?
Görgül ve kuramsal bilgi.
Eğitim programının içeriği nasıl düzenlenmelidir?
6. Öğretim yöntemleri.
Öğretim yöntemlerinin sınıflandırılması.
Öğretim kalıplan.
Toplumsal biçimlerÖğretimsel işlevler.
Tümel öğretim işlemi.
Uygulamada tümel öğretim işlemi.
Öğretimi çözümleme.
Öğretim yöntemlerinin seçimi.
7. Öğretimi planlama.
Planlamanın önemi
Eğitim programı kavramı.
Bir eğitim programının genel bölümü. Bir eğitim programının özel bölümü. Öğretime hazırlanmanın aşamalan.
8. Öğretim becerisi.
Becerikli öğretimin dış ölçütleri.
Becerikli öğretimin iç ölçütleri.
9. Özet.
Öğretimin ahın kurallan.
Sözlük
Kaynakça
Ekler