Ergenler
İÇİNDEKİLERI. BÖLÜMKendilik (Self) Kimlik (Identity) Giriş Genel Bilgiler Örneklerle Kendilik ve Kimlik Tanımları Olgularda Dikkati Çeken Özellikler, Çıkarsamalarım Bir Tanı Denemesi Kendilik Kimlik Yapılanmasında Toplumun Etkisi Kimliğin Geleceğe Açıklığı Kimlik ve Kendilik Arasındaki Farkların Belirtilmemesinin Sakıncaları Kimlik dağınıklığı (identity confusion) İlerletici/Geriletici(Progresif/Regresif) Eğilimlerin Kimlik Gelişmesindeki Etkileri Dil ve Kimlik Ruhçözümsel (Psikanalatik) Değerlendirme Giriş Öndeyiş Dil ve Toplumsal Kimliğin Yapılanması Birbirlerine Etkileri Toplumsal Kimliğimiz, Sindirilememiş Toplumsal Değişimler, İşlenmemiş Toplumsal Örselenmeler Osmanlılarda Dil Anlayışı ve Dilin Dinamikleri İşlenmemiş Sorunların Dışavurumu, Beliriş Biçimleri Ümmet Kimliğimiz Dil Kimliğimiz Ruhçözümcülerine Göre Arındırma Çabalarının Boyutları Dilimiz 'Türkçe' Varoluş Savaşını Nasıl Vermiş Dilde Kimlik yapılanması Osmanlıca'nın Kimliği Ulusal Dille Ulusal Kimliğin Karşılıklı Etkileşimi Dilimize Karşı Sorumluluğumuz Bu Savaş Biter mi? Yaşayan Yabancı Sözcükleri Kullanmak Dilimizi Zenginleştirir, Güzelleştirir mi? Dil Olgusunu Ruhçözümsel (Psikanalatik) Bir Değerlendirme Sevgi ile Saldırganlık, İlerleten/Gerileten Güçlerin Toplumda Beliriş Biçimleri Kimlik Dağılması Dilimiz Bu Toplumsal Dalgalanmalardan Soyutlanabilir mi? Bu Dalgalanmalar Yalnızca Gerilemenin, Yıkıntının, Çöküntünün Belirtilerimidir? Adolesan (Ergenlik) Dönem Üstbenlik Gelişmesinde Duyarlı Bir Evre Giriş 1. Çocuk ve adolesan üstbenliklerinin bütünleşmemiş beraberliği 2. Üzüntü ve yaslanmanın çoğulnedenliği, üstbenliğin denetleme/ düzenleme yönlendirme işlevleri 3. Üstbenliğin yumuşaması, değişime açıklığı, acımasız introjektlerin aşağılayan sesi 4. İkili/ üçlü (diadik/ triangüler ) ilişkilerin, geriletici /ilerletici (regresif/progresif) eğilimlerin yan yanalığı, dağınık/ değişime açık üstbenlik (ergen) ile katı/ kalıplaşmış (obsesif kompülsif) üstbenliğin beraberliği, ergen üstbenliğinin bir uyumu olarak aldırmazlık Bitiş Biseksüalite Giriş Kimlik Gelişiminin Önemli Değişmezleri/Belirleyicileri Ergenlik Döneminde Etkileşen Homoseksüel Eğilimler Cinsel Gelişim Aseksüel, Biseksüel, Heteroseksüel Evreler Duygu-Dürtü- Gereksinimlerin Kendi Aralarında Ayrışmaları, Örgütlenmeleri Biseksüel Eğilimler Lezbiyen İlişkiler Sondeyiş Ek Bilgiler Ergenlerde Akran Kümesi Arkadaşlık Giriş Akran Kümesi Akran Kümesi, Arkadaşın Önemi İşlevleri Ortak Duyguların, Ortak Sorunların, Ortak Çatışmaların, Ortak Tasarımların Birleştiriciliği Ek Bilgiler Ergenlerde Eşduyum, Eleştiri, Takma Ad, Espri Giriş Olumlu Yetilerin Sağaltımdaki Yerleri Eleştiri/Espri/Takma adı Kolaylaştıracak Yapısal Etmenler, Dinamik Nedenler, Özellikleri Eşduyum (Empati) Eşduyum Sezgi Eleştri, Espri, Takma Ad Eleştri İle Değersizlendirme Düzeneği Benzerliği Eleştirinin Kaynakları Eleştirinin Ayrımlaşma Süreçlerindeki Yeri, Bir İleti Olarak Eleştiri. Eleştiri Dinamiği Bir Babanın yakınması (ben kötü bir baba mıyım) Ergenlerde Ruhsal Sağaltımın Sonlanışı Giriş Sonlanış Çocuk ve Ergende Ruhsal Sağaltımın Bitiriş Ölçütleri. Sonlanışın Diğer Ölçütleri Sondeyiş Çocuk ve Ergen Gelişiminde Aile İçi Şiddet Giriş Koruyucu/Bütünleştirici Nesnelerden Gelen Aile İçi Şiddet, Çocukların Örselenme İkilemi, Şiddetin İçselleştirilmesi Dikkati çeken bir olgu Tehlikenin İçselleştirilmesi Yıkıcı Şiddetin Töre ve Gelenekler Yoluyla Dışavurumu Aile İçi Şiddetin Kendilik Nesnelerinden Dışavurumu Yıkıcı Şiddetin Başedilmesi/Baş Edilme Aracı Olarak Kendilik Nesnesi, 1. Mazoşizm 2. Bütünleşmemişlik, Ayrışmamışlık, (Dış Nesnelere Gereksinim) Savunmalar - Savunmalara Yeni Bir Yaklaşım Giriş Bütünleşmek, Özdeşleşmek, Birim Oluşturmak, Öncül Savunmalar Bu Kısa Başlayışın Ruhçözümsel Anlamı Süreğen Bir Konu Olarak Sağaltımdan Uzaklaşmak, Sağaltımları Kendi Başına Bitirme Eğilimleri, Bu Eğilimlerin Savunma İşlevlerindeki Yeri En Derin Katmanlara Regresyon Ergenlerde Değersizlendirme Nesne İlişkileri Kuramı Giriş Benlik Ruhbilimi, Kendilik Ruhbilimi, Nesne İlişkileri Kuramı Nesne İlişkileri kuramı 1. Normaler otismus 2. Normal symbios 3. Kendilik ve nesnenin ayrışması 4. Kendilik ve nesne tasarımlarının bütünleşmesi 5. Gelişmiş bir yapısal dizgede (sistem) yerlerini alırlar Kernberg'e Göre Bütünleşme: Agresif ve Libidinöz Yatırımlı Birimlerin Bütünleşmesi Düşler Giriş Freud'dan birkaç düş örneği Düşün gizli/açık (latent/manifest) içeriği, düşün işlevleri, nesnelerin Birbirlerinin yerine geçmesi, nesne ile öznenin yerdeğiştirmesi Freud'un kendi düşünü işlemesi, kendi düşüne yaklaşımı Çıplaklık ve utanma (mahcubiyet) düşü Düşe bazı yaklaşımsal ilkeler Gerileme (Regresyon Gereksinim doyumu ve Dilek doyumu Bir çocuk düşü (1900 s.274 Altbilinçten Önbiliç ve Bilince giden yol Yunus'un (4 yaşında) gündüz düşü Ergen Düşleri Derin bilimsel araştırmalara kendisini vermiş, filozofik düşüncelere Kapılmış bir ergenin neresinden başlanacağını şaşırtan düşü Dr. Sezen Gökçen ve Dr. Burcu Özbaran'm Düş Örnekleri Dr. Nalan Kalkan Oğuzhanoğlu'nun Düş Örneği Bir Düş örneği Erişkin düşü Erdost'un Düşü Devrimci Kimliği/ Terörist Kimliği Örselenme Düşe ruhçözümsel yaklaşım II. BÖLÜM Kafka - Preödipalden Odipale Geçiş Giriş Öndeyiş Kafka'da Alay ve Espri Yakınmaları, Özgeçmişi, Babasına Mektubu ve Yazıları Üçgeninde Kafka'nm İç Yaşamı Preödipalden Odipale Geçiş, İkili/ üçlü İlişkilerin Birlikteliği Ayrışma Süreçlerinin Dikkat Çeken Özellikleri Üstbenlik, İdeal Benlik Kafka'nın Psikodinamiğinde Annenin Yeri, Güçte Gurur ve Yıkımın Birlikteliği Kafka'nın Kimlik Sorunları ve Yazar Kimliği Sondeyiş Küçük Prens -1 İçimizdeki Çocukluğumuz Çocuk Kendiliğimiz Erişkin Kendiliğimiz Giriş Öndeyiş Öykü Çocuk Mantığı Erdem Saygı Bağlantısı İçimizdeki Çocukluğumuz-Çocuk Olma Hakkı Kendinden Kaçış, Doyumsuzluk. Sondeyiş Küçük Prens -2 Ergenlerde Sevgi, Özsevi Giriş Genel Bilgiler Narsisus Ergende Özsevisel Özellikler Küçük Prens Kendini Beğenmiş Karşılaşması Kendini Beğenmişliğin Hastalığa Dönüşümü Narsisistik Nevroz Klinik Belirtileri Kendini Beğenmişelrin Alıntılardaki Deskriptif Özellikleri Kendini Beğenmişlik ile Zeka ve Kötülenme Nesneleri Bağlantısı Narsisistik Büyükleme-Eşduyum, Sevgi, Yaratı Bağlantısı Sevgi Özsevi Ergen Erişkinlerde Narsisizm- Bir Karşılaştırma Gençlerin Özsevisel Özellikleri İle Narsisistik Nevroz Belirtileri Benmerkezcilik Değersizlendirmelerle Gücünü Tanıma, Sınırlarını Çizrrfe, Kendini Bulma Çabalarının Birlikteliği Şiddetlenen Dürtülerle İşlenmemiş İdeal Benliğin Etkileri Ergen ve Kendini Beğenmişler (Narsistler) de Büyüklenme Değerlendirme, Kırılganlık Hayranlık, Motor Etkinliklerin Şiddetlenmesi, Eşduyum Arkadaş Özlemi Son Deyiş Çığlık (Eduard Munch) Örselenmenin Resmi Giriş Psikodinamik Etmenler İle Yaratı Bağlantısı Örselenmelerle Yaratıcı Yetkiler Arasındaki Bağlar Yaşam Öyküsü-Yaşantı-Yaratı Üçgeni Much'un unutulmaz yaşantıları Much'un Yaşam Öyküsü ve Yaşantılarına Dayalı Psikodinamik Formülasyonu Much'un Yaşantılarına Dayanan Örselenmenin Deskriptif Tanısı. Much'un Yaşam Öyküsü/Yaşantı/Yaratı üçgenini Anlamayı Kolaylaştırıcı Kurumsal Bilgiler Kısa bir özet Bir Savunma olarak Yaratı Much'un Tablolarında Ruhsal Yapısal ve İşlevsel Bozuklukların, Özetle Örselenmelerin İzleri Çığlık (E.Munch 1987. kat. 30) Örselenmenin Çok Başarılı Bir Resmidir, Örselenmenin Kendisidir Yeni Alaşımlar Kavramı. Şiddetli Örselenmelerde Savunmaların Başarısızlığı Bitiş Nazım Hikmet Sevgi ve Dil Giriş Nazım Hikmet'in Yaşam Öyküsünden Birkaç Çizgi Şiirlerine Ruhçözümsel(Psikanalitik) Bir Yaklaşım Nazım Dilimizi Nasıl İşliyor-Yapıtlarında Dil ve Kimlik Bağlantısı NOTLARBizi Örnek Alanlar - Örnek Aldıklarımız, No:7 |