Çocuk ve Mimarlık - Toplumsal Bir Eğitim Modeli
İÇİNDEKİLERÖnsöz 71 . GİRİŞ 1 1 2. ÇOCUK VE MİMARLIK ÇALIŞMALARI ÜZERİNE 1 9 2.1. Çocuk ve Mimarlık Çalışmalarının Genel Kurgusu 2.2. Genel İlkeler 2.3. Çocuk ve Mimarlık Çalışma Aksları 2.3.1. 1000 Mimar 1000 Okulda 2.3.2. Atölyeler / Buluşmalar / Etkinlikler 2.3.3. Çocuklar için / Çocuk Dostu Projeler 3 . KURUMSAL YAPILANMA VE ÇALIŞMA ALANLARI 29 3.1. Çocuk ve Mimarlık Çalışmaları Merkezi 3.2. Kurumsal ilişkiler 4. ÇOCUK VE MİMARLIK ÇALIŞMALARI UYGULAMA ÖRNEKLERİ 37 4.1. 1000 Mimar 1000 Okulda 4.2. Atölyeler / Buluşmalar / Etkinlikler 4.3. Çocuk ve Mimarlık Çalışmalarının Paylaşım Alanları 5. ÇOCUK VE MİMARLIK ÇALIŞMALARINDA ULUSLARARASI DENEYİMLER 1 45 5.1. Avrupa Ülkelerinde Çocuk ve Mimarlık Çalışmaları 5.2. ABD'de Çocuk ve Mimarlık Deneyimlerinden Başlıklar 6. sonuç 153 EKLER 1 57 Ek 1: 1000 MİMAR 1000 OKULDA ÇALIŞMALARI LİSTESİ Ek 2: ÇOCUK VE MİMARLIK ÇALIŞMALARI UYGULAMA ÖNCESİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ANKETİ Ek 3: ÇOCUK VE MİMARLIK ÇALIŞMALARI UYGULAMA SONRASI ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ANKETİ Ek 4: OKUL DURUM TESPİT FORMU Ek 5: EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER KONFERANSINDA SUNULAN BİLDİRİ Ek 6: GİRNE AMERİKAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM KONFERANSI'NDA SUNULAN BİLDİRİ Ek 7: UIA 2005 İSTANBUL KONGRESİ'NDE SUNULAN BİLDİRİ Ek 8: UIA SERGİ METNİ..TÜRKÇE Ek 9: UIA SERGİ METNİ..İNGİLİZCE Ek 10: MİMARLAR ODASI ANKARA ŞUBESİ ÇOCUK VE MİMARLIK ÇAĞRI METİNLERİ Ek 11: BİRLEŞMİŞ MİLLETLER ÇOCUK HAKLARINA DAİR SÖZLEŞME |