Sanatsal Yaratma, Çocuk' ta Yaratıcılık
İÇİNDEKİLERİÇİNDEKİLERÖNSÖZ İÇİNDEKİLER I. KESİM ? GİRİŞ A. Sanat Eğitimi Sanat Eğitiminden Ne Anlıyoruz Bugünkü Eğitim Sistemleri Sanat Eğitimi Nasıl Olmalıdır Bazı Kuruluş ve Tasarılar B. Yaratıcılık Yaratıcılık ve Eğitim Yaratıcılık ve Zekâ Sanatta Yaratıcılık Yaratıcılık ve Freu'd Sanatçı Mecazı Nasıl Yaratıyor II. KESİM ? YARATICILIKTA ZİHİNSEL SÜREÇ VE YETİLER A. Plastik Sanat Eseri, Duyular ve Duyumlar B. Huylar ya da Algılama Tipleri C. Algı . Algı ve İmge Algı, Çağrışım, BelleK ve Biliş-öncesi Algının Estetik Yönü Bellek-imgesi ve Art-imge Sanrı ve Yanılsama - Sanrisal-imge Silimsiz-imge İmgesel Düşünme ve Simge ya da Sembol-imge AY E. İmgelem . İmgelem ve Biliş-Öncesi İmgelem ve Özgür Çağrışımlar Sanatta İmgelem F. Düşünme Süreçlerinde Biliş-öncesi ve Bilişsel Düşünme Sanat Etkinliğinde Kavram Mecaz III. KESİM ? KİŞİLİK VE ANLATIM TİPLERİ A. Kişilik Tipleri 1. Ruhsal Açıdan Tiplemeler Read : Öznel ve Nesnel Tutumlar Kretschmer : "Cycloid" ve "Schizoid" Tipler Jae.nsch : T - tipi ve B - tipi Jung : İçe-dönük ve Dışa-dönük Tipler 2. Estetik Algılama Tipleri. Worringer : Duygu-sezgici ve Soyut Tipler Löwenfeld : Görsel ve Dokunsal Tipler Bilinç-altı Güçler B. Anlatım Tipleri : Read'in Sanat Tiplemeleri 1. Modern Sanatta Ruhsal Açıdan Anlatım Tiplemesi 2. Daha Eski Dönemlerin Sanatında Ruhsal Açıdan Anlatım Tiplemesi lV. KESİM ? ÇOCUKTA YARATIClLIK A. Çocukta Yaratıcılığa İlişkin Zihinsel Yeti ve Süreçler Algı, İmge, İmgelem Yeti ve Süreçleri Algi Görsel ve Dokunsal Algı İmge Görsel İmge Silimsiz-imge İmgelem 2. Düşünme Süreçleri Çocuğun Yaratılarında Kavram Simgeler Kavramlarla Simgelerin Etkileşimi Biliş-önçesi Düşünme Üretici Düşünme Sembol-imge ya da Simgeden Mecaza Geçiş Yaşantılardan Mecaza Kadar Gelişim 8. Çocuğun Resim Etkinliğinde Evreler 1. Okul-önçesi Dönem a. 5 Yaşına KadarDördüncü Yaş Beşinci Yaş b. Dört ile Altı Yaş Arasındaki Devrenin Genel Özellikleri İfade Parçalanması Kavram Değişmesi Konular Renk Hareket Üslûp 2. İlkokul Dönemi Büyüme ve Yeni Etkiler 6-9 Yaş Arası 9-12 Yaş Arası (Gerçekçilik-Doğalcılık) İlkokul Döneminin Okul-öncesi Dönem ile Kıyası 3. Evrelerin Tanımlamaları Cyril Burt'ün Saptadığı Evreler Griffith'in Evreleri Kellogg'un Araştırmaları 4. «Zihinsel Gerçekçilik» ve Şema Sorunu Ad verme Sorunu C. Çocuk Resimlerinde Kişilik ve Anlatım Tiplemele-lerinin Yansıması 1 Read'in Resimleri Anlatımsal Açıdan Tiplemesi 1 Jung'un Psikolojik Tipleriyle Karşılaştırma Küçük Çocukta Ruhsal Tipleme 1:Küçük Çocuklarda Kişilik ve Anlatım Tiplerinin Uyumu D. Çocuk Resimlerinde Estetik Değer . 1. Yetişkin Sanatçıyla Çocuğun Kıyası Estetik Uyum ve Bireşim Ön Hazırlık Sürpriz Öğesi Duygu-sezgici Tutum Ketlenmeler Malzemeyle İlişki 2. Çocuk Resminin Yetişkinlerce Değerlendirilmesi E. Çocuğun Sanat Eğitimi Hakkında Düşünceler .. Karalama Evresi Özgürlük İmgeleme Plân Yapma Ketlenmeler Değerlendirme ve Öz-eleştiri Sanat Eğitiminin Bazı Katkıları S O N S Ö Z DİPNOTLAR KAYNAKLAR |