Sanatsal Yaratma, Çocuk' ta Yaratıcılık

Kitap : Sanatsal Yaratma, Çocuk' ta Yaratıcılık

Yazar : * İnci San

Dil : Türkçe

Bölüm : Çocuk Emeği

Yayın Yeri : Ankara

Yayın Tarihi : Mart 1977

Yayıncı : Türkiye İş Bankası

Tür : Kitap

Kitap No : 565

İÇİNDEKİLER

İÇİNDEKİLER
ÖNSÖZ
İÇİNDEKİLER
I. KESİM ? GİRİŞ
A. Sanat Eğitimi
Sanat Eğitiminden Ne Anlıyoruz Bugünkü Eğitim Sistemleri Sanat Eğitimi Nasıl Olmalıdır Bazı Kuruluş ve Tasarılar
B. Yaratıcılık
Yaratıcılık ve Eğitim Yaratıcılık ve Zekâ Sanatta Yaratıcılık Yaratıcılık ve Freu'd Sanatçı Mecazı Nasıl Yaratıyor
II. KESİM ? YARATICILIKTA ZİHİNSEL SÜREÇ VE YETİLER
A. Plastik Sanat Eseri, Duyular ve Duyumlar
B. Huylar ya da Algılama Tipleri
C. Algı .
Algı ve İmge
Algı, Çağrışım, BelleK ve Biliş-öncesi
Algının Estetik Yönü

Bellek-imgesi ve Art-imge Sanrı ve Yanılsama - Sanrisal-imge Silimsiz-imge İmgesel Düşünme ve Simge ya da Sembol-imge
AY
E. İmgelem .
İmgelem ve Biliş-Öncesi İmgelem ve Özgür Çağrışımlar Sanatta İmgelem
F. Düşünme Süreçlerinde Biliş-öncesi ve Bilişsel Düşünme
Sanat Etkinliğinde Kavram Mecaz
III. KESİM ? KİŞİLİK VE ANLATIM TİPLERİ
A. Kişilik Tipleri
1. Ruhsal Açıdan Tiplemeler
Read : Öznel ve Nesnel Tutumlar Kretschmer : "Cycloid" ve "Schizoid" Tipler Jae.nsch : T - tipi ve B - tipi Jung : İçe-dönük ve Dışa-dönük Tipler
2. Estetik Algılama Tipleri.
Worringer : Duygu-sezgici ve Soyut Tipler
Löwenfeld : Görsel ve Dokunsal Tipler Bilinç-altı Güçler
B. Anlatım Tipleri : Read'in Sanat Tiplemeleri
1. Modern Sanatta Ruhsal Açıdan Anlatım Tiplemesi
2. Daha Eski Dönemlerin Sanatında Ruhsal Açıdan Anlatım Tiplemesi
lV. KESİM ? ÇOCUKTA YARATIClLIK
A. Çocukta Yaratıcılığa İlişkin Zihinsel Yeti ve Süreçler
Algı, İmge, İmgelem Yeti ve Süreçleri
Algi
Görsel ve Dokunsal Algı
İmge
Görsel İmge
Silimsiz-imge
İmgelem
2. Düşünme Süreçleri
Çocuğun Yaratılarında Kavram
Simgeler
Kavramlarla Simgelerin Etkileşimi
Biliş-önçesi Düşünme
Üretici Düşünme
Sembol-imge ya da Simgeden Mecaza Geçiş
Yaşantılardan Mecaza Kadar Gelişim
8. Çocuğun Resim Etkinliğinde Evreler
1. Okul-önçesi Dönem a. 5 Yaşına KadarDördüncü Yaş
Beşinci Yaş
b. Dört ile Altı Yaş Arasındaki Devrenin Genel Özellikleri İfade Parçalanması Kavram Değişmesi Konular Renk Hareket Üslûp
2. İlkokul Dönemi
Büyüme ve Yeni Etkiler
6-9 Yaş Arası
9-12 Yaş Arası (Gerçekçilik-Doğalcılık)
İlkokul Döneminin Okul-öncesi Dönem ile
Kıyası
3. Evrelerin Tanımlamaları
Cyril Burt'ün Saptadığı Evreler Griffith'in Evreleri Kellogg'un Araştırmaları
4. «Zihinsel Gerçekçilik» ve Şema Sorunu Ad verme Sorunu
C. Çocuk Resimlerinde Kişilik ve Anlatım Tiplemele-lerinin Yansıması 1
Read'in Resimleri Anlatımsal Açıdan Tiplemesi 1
Jung'un Psikolojik Tipleriyle Karşılaştırma
Küçük Çocukta Ruhsal Tipleme 1:Küçük Çocuklarda Kişilik ve Anlatım Tiplerinin Uyumu
D. Çocuk Resimlerinde Estetik Değer .
1. Yetişkin Sanatçıyla Çocuğun Kıyası Estetik Uyum ve Bireşim Ön Hazırlık Sürpriz Öğesi Duygu-sezgici Tutum Ketlenmeler Malzemeyle İlişki
2. Çocuk Resminin Yetişkinlerce Değerlendirilmesi
E. Çocuğun Sanat Eğitimi Hakkında Düşünceler ..
Karalama Evresi Özgürlük İmgeleme Plân Yapma Ketlenmeler
Değerlendirme ve Öz-eleştiri Sanat Eğitiminin Bazı Katkıları
S O N S Ö Z
DİPNOTLAR
KAYNAKLAR