Örgüt Yönetimi
İÇİNDEKİLERİçindekilerGiriş................................................................................................. 1. Çevre: Avrupa Gençlik Örgütleri'nin bağlamı ve kültürü..........,................................................... 1.1 Giriş........................................................................................ 1.2 Tarihsel bağlam ....................................................................... 1.3 Örgüt kültürü.......................................................................... 1.3.1 Kültür nedir? .................................................................... 1.3.2 Örgütlenme stilleri ........................................................... 2. Öz yönetim.........................................................,................... 2.1 Giriş....................................................................................... 2.2 Kişisel farkmdalık................................................................... 2.2.1 Öğrenmeyi öğrenmek..................................................... 2.2.2 Deneyimsel öğrenme ve öğrenme biçimleri ..................... 2.2.3 Duygusal öğrenme .......................................................... 2.2A Düşünmeyi öğrenmek ..................................................... 2.2.S Önyargı.......................................................................... 2.3 Kişisel kaynakların yönetimi.................................................. 2.3.1 Yetkinlikten profesyonelliğe ............................................ 2.3.2 Kişisel motivasyon........................................................... 2.3.3 Zaman yönetimi.............................................................. 2.3.4 Stres yönetimi................................................................. 2.3.5 İletişim yönetimi............................................................. 2.3.6 Değişim yönetimi............................................................ 3. İnsan yönetimi..............................................„...................... 3.1 Giriş....................................................................................... 3.2 Takımlar ve liderler................................................................ 3.2.1 Takım çalışması ve liderlik.............................................. 3.2.2 İnsanları motive etmek ................................................... 3.2.3 Güçlendirme ................................................................... 3.2.4 Sorumluluk ..................................................................... 3.3 Eğitim, gelişme ve değerlendirme ............................................ 3.3.1 Öğrenen örgüt ................................................................ 3.3.2 Öğrenme stilleri.............................................................. 3.3.3 Performans değerlendirmesi ve işlerin gözden geçirilmesi 3.4 Koçluk, kılavuzluk ve danışmanlık......................................... 3.4.1 Koçluk ............................................................................ 3.4.2 Kılavuzluk...................................................................... 3.4.3 Danışmanlık ................................................................... 4. Süreç yönetimi 4.1 Giriş............................................ 4.2 Örgütü yönetmek ........................ 4.2.1 Yönetim yapısı ..................... 4.3 Sistemlerin yönetimi .................... 4.4 Örgüt gelişimi (ÖG) .................... 4.5 Karar alma ve politika geliştirme . 4.6 İletişim ve enformasyon............... 4.7 Bilgi ve öğrenme.......................... 4.8 Stratejik planlama ....................... 4.8.1 Planlama neden Önemlidir? .. 4.8.2 Stratejik planlama nedir? ..... 4.8.3 Stratejik planlama aşamaları 4.9 Finansal yönetim......................... 4.9.1 Bütçe ................................... 4.9.2 Bilanço ................................ 4.9.3 Gelir gider tablosu ............... 4.9.4 Nakit akışı tabloları............. 4.10 İş akdi....................................... 4.11 İş tanımı ve şartları.................... 4.12 Dış ilişkilerin yönetimi .............. Ek 1: Tarihsel ve çağdaş yönetim perspektifleri................ Ek 2; Örgüt yönetimi eğitim kılavuzu değerlendirmesi Ek 3: Kaynakça ve ek okuma................................................... |