Halkla İlişkiler
İÇİNDEKİLERİÇİNDEKİLERGİRİŞ : ÇALIŞMANIN AMACI, KAPSAMI VE İZLENEN YÖNTEM................................................ BİRİNCİ BÖLÜM : YÖNETİM - HALK İLİŞKİSİ KURAMSAL BİR YAKLAŞIM........................... A. Giriş ve Tarihçe................................. B. Halkla İlişkilerin Tanımı ve Bir Süreç Olarak İncelenmesi.................................... C. iletişim, Görüntü Yaratma ve Halkla İlişkiler ... 1. Belirsizlik ve Görüntü........................ 2. Yüzyüze Haberleşme ve Etkileşim............ a. Konu.................................... b. Konuşmacı.............................. aa. Konuşmacının Cinsiyeti............... bb. Konuşmacının Görünüşü............ cc. Konuşmacının Yaşı.................. dd. Konuşmacının Irkı.................. ee. Konuşmacının Fiziksel Yapısı......... c. Dinleyicinin Bilgi Düzeyi ............... d. Ortak Denem Alanı ............ ...... ... e. Dinleyicinin Psikolojik Durumu ......... D. Kullanılan Dil ve Halkla İlişkiler............... E. îyi İletişimi Engelleyen Etmenler............... F. Halkla İlişkilerin Reklamdan Ayrıldığı Noktalar G. Halkla İlişkilerin Propagandadan Farkı ......... H. Halkla İlişkilerde Basınla İlişkilerin Önemi...... 1. Zamanlama........................... ,..... 2. Vurgulanmak İstenen Bakış Açısı............ 3. Haber Değeri.............................. 4. Haber Kaynağının Kabulü.................. a. Basın Toplantıları........................ I. Halkla İlişkiler Görevlisi ve Araştırma......... 1. Halkla İlişkilerde Araştırma ile İlgili Sorunlar ve Görüşler ... ................................. 1. Türkiye'de Halkla İlişkiler ve Yönetim ......... 1. İdarî Danışma Merkezi..................... 2. Kırtasiyecilikle Savaş...................... J. Örgütte Halkla İlişkiler........................... K. Bürokratik Örgütler ve Halkla İlişkiler......... L. Halkla İlişkilerde Yöntemler ve Kuîanıîan Araçlar.......................................... 1. Halkın Ne Düşündüğünü Anlamak İçin Başvurulan Yöntemler........................ a. Vatandaşların Kişisel Başvuruları......... b. Örgütlenmiş Gruplarla İlişkiler............ c. Kamuoyu Araştırması..................... d. Referendum (Kamuoyuna Başvurma) ... 2. Halkla İlişkilerde Kullanılan Araçlar......... a. Gazeteler.............................. b. Dergiler...................., ............ c. Radyo.................................... d. Televizyon......................., ...... e. Film.................................... İKİNCİ BÖLÜM : BAŞBAKANLIK VE İÇİŞLERİ BAKANLIĞI'NDA HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMASI A. Başbakanlıkta Halkla İlişkiler.................. 1. Halkla İlişkiler Biriminin Kuruluşu......... 2. Birimin Görevleri ..........., ... .,.......... 3. Uygulama ve Örgüt Yapısı ... ............... 4. Yeni Düzenlemeler........................ ... 5. Başbakanlık ve Devlet Enformasyonu ...... a. Basın-Yayın Genel Müdürlüğü ......... b. Anadolu Ajansı ............ ............ c. Türkiye Radyo - Televizyon Kurumu...... d. Kültür ve Turizm Bakanlığı............ e. Dışişleri Bakanlığı Enformasyon ve Kültür. Genel Müdürlüğü........................ f. Devlet Tanıtma Teşkilâtı ve Başbakanlık Tanıtma Müsteşarlığı..................... B. içişleri Bakanlığı'nda Halkla İlişkiler............ . 1: Basın Bürosunun Kuruluşu.................. 2. Basın Bürosunun Amacı ve Görevleri ...... 3. Görevler ve Uygulama......................., a. Basım izleme ............................ b. Değerlendirme........................... 4. Gazetelerin Saklanması ve Arşiv Sorunu...... 5. Uygulamada Ortaya Çıkan Görevler......... a. Protokol İşleri......... ,.............. ... b. Basınla Bakan Arasındaki İlişkileri Düzenlemek .................................... c. TBMM ile İlişkiler.......-................. d. Yayın Çalışmaları........................ 6. Basın Bürosu Personeli ve Yetki Sorunu ... 7. Basın Bürosu ve Yasal Düzenlemeler......... GENEL DEĞERLENDİRME VE SONUÇ ...... ... ... ... ÜÇÜNCÜ BÖLÜM : ÖRNEK OLAYLAR : KAYNAKÇA................................. ............ EKLER.................. .,............................... 1- XI î. Halkla İlişkiler Süreci (Şekil 1)..................... 2. Haberleşme Türlerinin (V) Şeklinde Gösterilmesi (Şekil 2)........................... ............ ... ... 3. Haberleşme Alam (Şekil 3)........................... 4. Kitle iletişiminin Kavramsal Modeli (Şekil 4)......... 5. Halkla İlişkilerde Araştırma Süresi (Şekil 5) ......... 6. Basitleştirilmiş Merton Modeli ve Halkla İlişkiler (Şekil 6).............................,................. 7. İdari Danışma Merkezi'nin Bir Yıllık (Şubat İ967-Şu-bat 1968) Çalışmasının Dökümünü Gösterir Çizelge (Çizelge I)......... .,................................... L E EK — I Bazı Kamu Kuruluşlarındaki Halkla İlişkiler Birimleri.................................... EK— II Anadolu Gazeteleri Listesi (Eylül 1985) ... ... EK — III İstanbul Gazetelerinin Aylık Tiraj ve Günlük Satışlarım Gösteren Çizelge .................. EK — IV Kültür ve Turizm Bakanlığınca 1983 Yılında Yurtdışında Katılması Kararlaştırılan Fuarlar |