Sokaktan Ustalığa
İÇİNDEKİLERİÇİNDEKİLERTEŞEKKÜR İÇİNDEKİLER SUMMARY ÇİZELGELER LİSTESİ GİRİŞ BÖLÜM I Kavramlar ve Tanımlar . l .2. Çalışan Çocukların Sorunları l .3. Sokakta Çalışan Çocuklar ve Sokak Çocukları BÖLÜM II 2.1. Sanayi Devrimi ve Çalışan Çocuklar Sorunu 2.2. Çocukların Çalıştırılmasına Yönelik ilk Sosyal Önlemler 2,3. Dünya'da Çalışan^Çocukların Bugünkü Durumu BÖLÜM III 3.1. Ülkemizde Çalışan Çocukların (Çırakların) Tarihsel Gelişimi 3.2. Kalkınma Planlarında Çıraklarla İlgili Politikalar 3.2.1. I. Beş Yıllık Kalkınma Planı Dönemi (1963-1967) 3.2.2. II. Beş Yıllık Kalkınma Planı Dönemi (1968-1972) 3.2.3. III. Beş Yıllık Kalkınma Planı Dönemi (1973-1978) 3.2.4. IV. Beş Yıllık Kalkınma Planı Dönemi (1979-1983) 3.2.5. V. Beş Yıllık Kalkınma Planı Dönemi (1985-1989) 3.2.6. VI. Beş Yıllık Kalkınma Planı Dönemi (1990-1994) 3.3. Cumhuriyetten Günümüze Kadar Ülkemizde Çırakların Hukuksal Durumu 3.3.1. Umumi Hıfzısıhha Kanunu 3.3.2. Borçlar Kanunu (l926) 3.3.3. 3457 Sayılı Sanayi Müesseselerinde ve Maden Ocaklarında Kurslar Açılmasına Dair Kanun 3.3.4. 1475 Sayılı iş Kanunu 3.3.5. Fazla Çalışma Tüzüğü 3.3.6. Ağır ve Tehlikeli işler Tüzüğü 3.3.7. 1982 Anayasası 33.S. 2828 Sayılı Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Kanunu 3.4. 2089 Sayılı Çırak, Kalfa ve Ustalık Kanunu 3.5. 3308 Sayılı Çıraklık ve Meslek Eğitimi Kanunu 3.6. Çıraklık Eğitimi 3.6.1. Tanımlar 3.6.2. Çıraklık Eğitiminin Amacı 3.6.3. Çıraklık Eğitiminin Önemi 3.6.4. Çıraklık Eğiliminin Sorunları 3.6.5. Çö/.üın Önerileri 3.7. Türkiye'de Çalışan Çocukların Bugünkü Durumu BÖLÜM IV 4. l. Çocukların Çalıştırılmasına Yönelik Uluslararası Hükümler 4.2. Türkiye'nin Onayladığı ILO Sözleşmeleri ve İlgili Hükümler 4.3. ILO'nun Çıraklık Konusundaki Önerileri 4.3.1 Çıraklık 4.3.2. Çıraklık Yapılacak Mesleğin Seçimi 4.3.3. Çıraklık Anlaşması Konusundaki Öneriler 4.3.4. Çıraklık Kurallarının Nerede Belirtileceği Konusundaki Öneriler 4.3.5. Kurallar ve Standartlar Konulurken Dikkat Edilecek Konular 4.4. Çocuk İşçiliğinin Sona Erdirilmesi Uluslararası Programı (ILO / IPEC) 4.5. Ankara Sokaklarında Çalışan Çocuklar Merkezi (ASÇÇM) 4.5. l. Projenin Amacı 4.5.2. Projede Çalışan Personel 4.5.3. Hedef Kitle 4.5.4. Çocuklara Sunulan Hizmetler 4.5.4.1. Merkezde Verilen Hizmetler 4.5.4.2. Ankara Sokaklarında Çalışan Çocuklar Merkezi Tarafından Çıraklık Sisteminde Korumalı İşyerlerine Yerleştirilen Çocuklar 4.5.4.3. Kapsam Dışında Kalan Çocuklara Yönelik Hizmetler 4.5.5. ASÇÇM'nde Halen Verilmekte Olan Hizmetler 4.5.6. Topluma Yönelik Çalışmalar 4.5.7. ASÇÇM'de Mevcut Uygulamaların Getirdiği Somut Sonuçlar 4.5.8. Ankara Sokaklarında Çalışan Çocuklar Merkezi 'nde Sosyal Hizmet Uzmanı'nın Rol ve Fonksiyonları 4.6. Çalışan Çocuklar Sorununda Sosyal Hizmet Uzmanının Rol ve Fonksiyonları BÖLÜM V 5. 1. Araştırmanın Amacı 5.2. Araştırmanın Önemi 5.3. Araştırmanın Sayıltıları 5.4. Araştırmanın Sınırlılıkları 5.5. Tanımlar 5.6. Konuyla ilgili Yayın ve Araştırmalar 5.6.1. Ülkemizde Yapılan Araştırmalar 5.6.2. Yurtdışında Yapılmış Araştırma Örnekleri BÖLÜM VI 6.1. Araştırma Modeli 6.2. Araştırmanın Evren ve Örneklemi 6.3. Veri Toplama Aracı 6.4. Veri Toplama Süreci 6.5. Verilerin Çözümlenmesi BÖLÜM VII 7.1. BULGULAR VE YORUM 7.1.1. Çalışan Çocukların Bireysel Özellikleriyle ilgili Elde Edilen Bulgular 7.1.2. Çalışan Çocukların Sosyo-Demografık ve Ekonomik Özellikleriyle ilgili Elde Edilen Bulgular 7. l .3. Çalışan Çocukların Çalışma Yaşamı ve Koşullarıyla İlgili Bulgular 7.1.4. Çalışan Çocukların Mesleki Öğretimleriyle ilgili Bulgular 7.1.5. Çalışan Çocukların Kişisel Düşünce ve Geleceğe Dönük Beklentileriye İlgili Bulgular BÖLÜM VIII 8.1. SONUÇLAR 8.1.1. Çalışan Çocukların Bireysel Özellikleriyle ilgili Elde Edilen Bulgular 8.1.2. Çalışan Çocukların Sosyo-Demografik ve Ekonomik Özellikleriyle İlgili Elde Edilen Bulgular 8.1.3. Çalışan Çocukların Çalışma Yaşamı ve Koşullarıyla ilgili Bulgular 8. l .4. Çalışan Çocukların Mesleki Öğretimleriyle ilgili Bulgular 8.1.5. Çalışan Çocukların Kişisel Düşünce ve Geleceğe Dönük Beklentileriye İlgili Bulgular 82. ÖNERİLER KAYNAKÇA EKİ: ASÇÇM'de Çalışan Bir Sosyal Hizmet Uzmanı'nın Hazırladığı Rapor Örneği EK 2 : Soru Kağıdı EK 3 : T. C. Milli Eğitim Bakanlığı Çıraklık sözleşmesi EK 4 : Fotoğraflar |