Çalışma Yaşamında Çocuk Psikososyalojik Yaklaşım
İÇİNDEKİLERİçindekilerKimlik: Çalışan çocuk...................................... ii Çocukların ruhsal ve toplumsal dengeleriyle ilgili risk etmenleri konusunda ilk saptama.......... I Düşük okullulaşma düzeyi............................... I. Okulun işle uzlaştırılması güçtür....................... İL Ana-babanın rolü........................................... III. Çalışan çocuğun öğrenme gereksinimleriyle okul arasındaki uyumsuzluk............................. IV. Öğrenme açlığı.............................................. V. Okullulaşmanın temel işlevleri.......................... II Bölünmüş tekrarlaydı iş.................................. I. Enteilekîüel gelişme üzerindeki etkileri............... II. Ruhsai-bedense! sağlık üzerindeki etkileri........... İSİ Çalışan çocuklarla işverenier arasındaki ilişkiler... I. İşverenlerin çalışan çocuğu algılama biçimi........ II. Çalsşan çocukların işverenleri algılama biçimi...... IV Çocukla ailesi arasındaki uzaklık....................... S. Yaşadığı çevrede çalışan çocuk........................ li. Aile dışında çalışan çocuklar..........................., V Çocuğun ailesinden yalıtianması ya da ayrılması I. Ev işleri........................................................ II. Köle olarak çalışma........................................ İli Şiddet......................................................... SI Çalışan çocuğa uygulanan şiddet biçimleri......... I. Çalışma ortamından ve koşullarından kaynaklanan şiddet........................................ II. Çalışma ilişkilerinden kaynaklanan şiddet.......... III. Suskunluktan kaynaklanan şiddet.................... IV. Düşük ücretlerden kaynaklanan şiddet.............. V. Yoksulluktan ve borçlanmadan kaynaklanan şiddet........................................ VI. Yaiıtılmışîıktan kaynaklanan şiddet................... VII. Kötü davranıştan kaynaklanan şiddet............... VIII. Nesne olmaktan kaynaklanan şiddet................ IX. Yarınsız olmanın yarattığı şiddet...................... I |