Yaratıcılığa Yolculuk

Kitap : Yaratıcılığa Yolculuk

Yazar : * Tülay Üstündağ

Dil : Türkçe

Bölüm : Genel Kültür

Yayın Yeri : Ankara

ISBN : 975-6802-84-7

Yayın Tarihi : 2005

Yayıncı : Pegem A Yayıncılık Tic.Ltd.Şti.

Orijinal Dil : Türkçe

Tür : Kitap

Kitap No : 5220

İÇİNDEKİLER

Niçin Bu Kitap?.........................................,...............................
İçindekiler..................................................................................
Şekiller Listesi...........................................................................
YARATICILIK........................................................................
Yaratıcılığın Tanımları........................................................
YARATICILIK SÜRECİNİN AŞAMALARI......................
Yaratıcılık Düzeyleri...........................................................
YARATICILIĞIN ENGELLERİ..........................................
Yakınsak (Dikey) Düşünme...............................................
Evde ve Okulda Yaratıcılığın Engelleri............................
Sınıf Ortamında Yaratıcılığın Engelleri............................
YARATICILIĞIN OLMAZSA OLMAZLARI....................
Yaratıcılığın Gerekleri........................................................
Yaratıcılığın Öğeleri............................................................
Yaratıcılık İçin Gerekli Anahtarlar....................................
YARATICI BİREYİN ÖZELLİKLERİ................................
Yaratıcı Birey................................................................,......
Yaratıcı Bireyi Tanımada İpuçları.....................................
YARATICILIĞIN GELİŞTİRİLMESİ.................................
Yeni Fikirler Yaratmada Düşünme Yollan.....................
Beynin Sol ve Sağ Küresini Birlikte Kullanma..................
Kendiliğindenîİk (Spontanlik) ve Yaratıcılık.....................
Zihni Hazırlama..................................................................
Yaratıcı Çözümler Bulma...................................................
Dokuz Soru ile Yaratıcılık..................................................
Iraksak Düşünme................................................................
Çocuklarda Iraksak Düşünmeyi Geliştirme......................
Çocukların Yaratıcılıklarım Geliştirmede Temel İlkeler,

Çocuklarda Yaratıcılığı Geliştirme Etkinlikleri...................................
Yaratıcı Kasları Esnetmek.....................................................................
Yaratıcılığı Geliştiren Davranışlar........................................................
Yaratıcılık ve Ortam...............................................................................
YARATICILIĞIN ÖĞRETİLMESİ.........................................................
Yaratıcılık Eğitim Programı..................................................................
Yaratıcılık, Soru Sorma ve Felsefe Eğitimi .........................................
Yaratıcılık ve Ezber................................................................................
Yaratıcılığı Öğretmede Temel İlkeler..................................................
Uyaranlar ve Yaratıcılık.........................................................................
Yaratıcılığın Öğretilmesinde Öneriler..................................................
YARATICILIK VE TEKNOLOJİ EĞİTİMİ..........................................
Sınıfın Çevre Düzenlemesi....................................................................
Sınıfta Gerekli Değişiklikler..................................................................
DAHA YARATICI BİR OKUL................................................................
Yaratıcı Okulun Amaçlan.....................................................................
Yaratıcı Okulun Eğitsel İlkeleri............................................................
Yaratıcı Okul ve Yöneticiler.................................................................
Yaratıcı Okul ve Eğitim Programları....................................................
Yaratıcı Okul ve Öğretmenler...............................................................
Yaratıcı Okul ve Öğrenciler..................................................................
DÜŞÜNME ÇEŞİTLERİ...........................................................................
Yaratıcı Düşünme.................................................................................
Analitik ve Yaratıcı Düşünme..............................................................
Eleştirel Düşünme.................................................................................
Eleştirel ve Yaratıcı Düşünme..............................................................
Eleştirel ve Yaratıcı Düşünmede Anahtar Öğeler..............................
Eleştirel ve Yaratıcı Düşünmeyle Oluşturulan Sınıf Ortamı.............
Eleştirel ve Yaratıcı Düşünmeyle İlgili Konu Alanları......................
Eleştirel ve Yaratıcı Düşünmeyi Uygulamada Temel İlkeler............
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME, YARATICILIK SÜRECİ VE
DRAMA......................................................................................................
İşbirliğine Dayalı Öğrenme..................................................................
Yaratıcılık Süreci ve Drama................................................................
Drama ve Beynin Sağ Küresi ile İlişkisi...............................................
İLKÖĞRETİM PROGRAMLARINDA YARATICI DÜŞÜNME VI
YARATICI DRAMA................................................................................
İlköğretimin Amaç ve Görevleri................................,.........................
Hayat Bilgisi Dersi Özel Hedefleri.................................................
Matematik Dersi Özel Hedefleri....................................................
Türkçe Dersi Özel Hedefleri...........................................................
Fen Bilgisi Dersi Özel Hedefleri....................................................
Sosyal Bilgiler Dersi Özel Hedefleri...............................................
Resim Dersi Özel Hedefleri............................................................
Müzik Dersi Özel Hedefleri.............................................................
Yaratıcı Dr amanın Tanımlan................................................................
Yaratıcı Dramanm Genel Amaçları......................................................
Yaratıcı Dramanm Özel Hedefleri.......................................................
Yaratıcı Düşünmeyi Geliştiren Yaratıcı Drama Etkinlikleri..............
Yaratıcı Drama ve Hayat Bilgisi ..........................................................
Yaratıcı Drama ve Matematik..............................................................
Yaratıcı Drama ve Türkçe....................................................................
Yaratıcı Drama ve Fen Bilgisi.......................................................„......
Yaratıcı Drama ve Sosyal Bilgiler.........................................................
Yaratıcı Drama Etkinlikleri ile Çok Yönlü ve Duygusal Zeka...........
YARATICI DÜŞÜNMEYİ GELİŞTİREN TEKNİKLER....................
Beyin Fırtınası.........................................................................................
Etkili Bir Beyin Fırtınasının Aşamaları................................................
Beyin Fırtınasını Kullanırken Yapılması Gerekenler..........................
Beyin Fırtınasını Kullanırken Yapılmaması Gerekenler.....................
Beyin Fırtınası Tekniğini Uygulama Örnekleri....................................
Yaratıcı Problem Çözme..........................................,.............................
Yaratıcı Problem Çözmede Kullanılan Stratejiler...............................
Yaratıcı Problem Çözme Tekniğini Uygulama Örnekleri...................
Örnek Olay İnceleme.............................................................................
Sınıfın Tümüyle Birlikte Örnek Olay İnceleme...................................
Sınıfın Küçük Gruplarla Örnek Olaya Katılımı...................................
Örnek Olay İnceleme Tekniğini Uygulama Örnekleri.
Görüş Geliştirme.............................................................
Görüş Geliştirme Tekniğinin Uygulanma Aşamaları...
Görüş Geliştirme Tekniğini Uygulama Örnekleri........
Kavram Haritaları...........................................................
Kavram Haritalarının Özellikleri...................................
Kavram Haritalarını Uygulama Örnekleri....................
Altı Şapka Düşünme Tekniği.........................................
Şapkaların Anlamları......................................................
Altı Şapka Düşünme Tekniğinin Kullanılması..............
Altı Şapka Düşünme Tekniğinin Uygulama Örnekleri
ŞİMDİLİK SONUÇ..............................................................
ÇOCUKLARDAN...............................................................
DİZİN....................................................................................
KAYNAKÇA.......................................................................
ŞEKİLLER LİSTESİ

Şekil 1: Zihnin Düşünme Süreci........................................................
Şekil 2: Tüm Beyinle Yaratıcılık........................................................
Şekil 3: Tümel Beyin Modeli..............................................................
Şekil 4; Sol ve Sağ Beyindeki Süreçlerin Görsel Özeti.....................
Şekil 5: Beynin Sol ve Sağ Yan Küreleri...........................................
Şekil 6: Yaratıcı Çözümler.................................................................
Şekil 7: Yağmurda Beklemek.............................................................
Şekil 8; İki Düşünme Biçimi..............................................................
Şekil 9: Eleştirel ve Yaratıcı Düşünmede Anahtar Öğeler.............
Şekil 10: Drama, Beyin ve Tepki Gösterme Kalıplarının (Paradig Anlamı................................................................................................
Şekil 11: Kavram Haritasına Bir Örnek, "İzcilik"...........................