Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerde Sağlık,Güvenlik,Çevre Yönetimi
İÇİNDEKİLERİ, GİRÎŞII. KAVRAMSAL ÇERÇEVE KÜÇÜK VE ORTA ÖLÇEKLİ İŞLETMELER......................... î 1 * KOBİ Tanmları ■ İ 1 Türkiyede KOBİ Tanımları 1.2. Küçük Ve orta Ölçekli işletmeleri Belirleyen Nitel ve Nicel Özellikler 1 21 Nitel Özellikler 1.2.1 İşletme Sahibine İlişkin Özellikle 1.2.1.2 işletme örgütüne İlişkin Özellikler 1.2.1.2.1. Yönetime İlişkin özellikler 1.2.1.2.2. Finansmana İlişkin Özellikler 1.2.1.2.3. Pazarlamaya İlişkin Özellikler 1.2.1.2.4. Tedarike İlişkin Özellikler 1.2.1.2.5 Üretime İlişkin Özellikler 1.2.1.2.6. Personele İlişkin Özellikler 1 1 1 Nicel Ö7e11ikler 1.3. Küçük ve Orta Ölçekli işletmelerin Önemi 1.4. Küçük Ve Orta Ölçekli İşletmelerin Türkiye Ekonomisindeki Yeri 2. SAĞLIK, GÜVENLİK ve ÇEVRE..................................... 2.1. Türkiye'de İşçi Sağlığı İş Güvenliği Durumu 2.1.1. İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği Durumunu Etkileyen Etmenler 2.1.2. KOBİlerde İşçi Sağlığı İş Güvenliği Durumu 2.13. İşyeri Ortak Sağlık Birimleri (İOSAB) 2.1.3.1. İşyeri Ortak Sağhk Birimlerinin Görevleri 2.1.3.1.1. İşyeri Ortak Sağlık Birimi Örnekleri 2.2. İş Sağlığı ve Çevre 2.2.1. Sağlığı Etkileyen Kişisel ve Çevresel Etkenler 2.3. İşletmelerin Sosyal Sorumluluğu 2.3.1. İşletmelerin Sosyal Sorumluluğunun Kapsamı 2.3.2, İşletmeleri Sosyal Sorumluluk Anlayışına İten Nedenler 2.3.3. işletmelerin Sosyal Sorumluluklarını Tam Olarak Yerine Getirmeleri İçin Yapılması Gerekenler 2.4. Çevreye Duyarlı İşletmecilik 2.4.1. Çevreye Duyarlı işletmecilik Anlayışının Gelişimi 2.5. Avrupa Birliğinde işçi Sağlığı iş Güvenliği 2.5.1 İşçi Sağlığı ye İş Güvenliği Alanında Avrupa Birliği Kurallları 2.5. Sağlik, Güvenlik ve Çevre Yönetiminde İyi Uygulamalar (HESME) 2.6.1. HESME'nin Kavram ve Hedefleri 2.6.2. HESME'nin Yararları 2.6.3 HESME'nin KOBİ'lerdeki Uygulaması 2.6.4. HESME'nin Ekonomik Açıdan Değerlendirilmesi 3. YÖNETİM.... 3.1. Küçük Ve Orta Ölçekli İşletmelerde Yönetim Yapısı 3.2. Toplam Kalite Yönetimi 3.2.1. Toplam Kalite Yönetiminin Temel Özellikleri 3.2.2. Sürekli Gelişme ve Hedeflere Yönelik Yönetim 3.2.3 Kalite Çemberleri 3.2.4 Toplam Kalite Yönetiminin Endüstri İlişkileri Üzerine etkisi 3.2.5. Toplam Kalite Yönetiminin İşçi Sağlığı İş Güvenliğiyle İlişkisi 3.2.6 Toplam Kalite Yönetiminin Türkiye'deki Durumu 3.2.6.1. Toplam Kalite Yönetiminin Türkiye'de Uygulanabilirliği 3.3. İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi 3.3.1 Etkin Bir Yönetim Sisteminin Oluşturulması ve Sahip Olması Gereken Özellikler 3.3.2. İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sisteminin Unsurları 3.4. Çevre Yönetim Sistemi 3.4.1. ISO 14001 Çerçevesinde Çevre Yönetim Sistemi 3.4.1.1. Çevre Yönetim sistemi Planlaması 3.4.1.2. Çevre Yönetim Sistemi Uygulanması 3.4.1.3. Kontrol ve Düzeltici Faaliyetler 3.4.2. Stratejik Yönetimde Çevre 3.4.2.1. Ekolojik Çevreye Geleneksel Bakış Açısı 3.4.2.2. Çevre Stratejisinin Gelişmesi 3.4.3. Çevre Yönetim Sisteminin Faydalan 3.4.3.1. ISO 14000 Serisi Standartların Yararları 3.4.4. İş Sağlığı ve Çevre Yönetim Sisteminin İlişkisi 3.5. Çalışanların Yönetime Katılımı 3.5.1. Yönetime Katılmayı Belirleyen Etkenler 3.5.2. Yönetime Katılma Sisteminin Araçları 3.5.2.1. İşletme Komiteleri 3.5.2.2. Personel Temsilcilikleri 3.5.2.3. Sendika Temsilcilikleri 3.5.3 Katılmalı Yönetimin İşletmelerin İnsana Yaklaşım Tarzı 3-5.4. Yönetime Katılma Kavramına Yöneltilen Eleştiriler ili. BİR ALAN ÇALİŞMASİ..................................................................... 1. MATERYAL YE YÖNTEM 2. BULGULAR 3. TARTIŞMA IV. SONUÇ VE DEĞERLENDİRME.................................................... V. ÖZET VL STJMMARY VH. ÖZGEÇMİŞ VE KAYNAKLAR IX. EKLER |