Güvenli Okul
İÇİNDEKİLERİçindekilerSunum Özetleri Okullarda Şiddetle ilgili Eğitim Eylemi (VISTA): Bütüncül Okul Yaklaşımı Prof. Dr. Helen Covvie Okulda Çocuklara Uygulanan Fiziksel Ceza: Uluslararası İnsan Hakları Hukukunun İhlali Prof. Dr. Susan H. Biterısky Okulları Güvenli Hale Getirmek: Ulusal Eylem Planı Chris Gittins Kanada'da 3-9 Yaş Grubu Çocuklar Arasında Şiddet: Erken Müdahale ve Önleme Stratejisi olarak Okul-Aile İşbirliği Prof. Dr. Maryse Paquin Bildiri Özetleri Okullarda Kabagüç: Türleri, Etkilen ve Önleme Stratejileri Dr. ŞakirÇınkır İlköğretim Çocuklarının Şiddet Algıları Yrd. Doç. Dr. Handan Deveci İlköğretim Okullarında Zorbalığın İncelenmesi Yrd. Doç, Dr. Filiz Yurtal, Dr. Fulya Cenkseven Ailelerin ve Çocukların Davranışlarında Şiddet Prof. Dr. Berrin Akman, Eda Kargı, Zeynep Özden, Özlem Okyay İlköğretim Öğrencilerinin Maruz Kaldıkları Zorbalığın Türleri ve Sıklığı (Kars İli Örneği) Yrd. Doç. Dr. Suna Kaymak Özmen Okulda Dayak (1992 ve 2006 Yılları Karşılaştırması) Prof. Dr. F. Dilek Gözütok, K. Oğuz Er, Ö. Cem Karacaoğiu 1997-2005 Yılları Arasında İstanbul'da Öğretmenlerin Öğrencilere Uyguladığı Şiddetin İncelenmesi Münevver Mertoğlu, Müfettiş Akran Zorbalığı Olgusunun İlköğretim Öğrencileri Arasındaki Yaygınlığının İncelenmesi Yrd. Doç. Dr. Metin Pişkin Ankara'da Bir İlköğretim Okulunda Erken ve Orta Dönem Adolesanlarda Şiddet Algısı ve Şiddet Davranışı Sıklığının Değerlendirilmesi (2005) Prof. Dr. Hilal Özcebe, Dr. Sarp Üner, Didem Uysal, înt Dr. Sunullah Soysal, İnt. Dr. Beldan Polat, İnt. Dr. Ali Şeker İstanbul'daki Okullarda Suç ve Şiddetin Yaygınlığı Uzm. Psikolog Ceyda Yılmazçetin Eke, Doç. Dr. Kültegin Ögel Çocuk Suçluluğu ve Okullarla İlişkisi Yrd. Doç. Dr. Halil Işık İçindekiler Okulların Bulunduğu Mekanlarda Meydana Gelen ve Emniyete Kayıtlı Olayların Değerlendirilmesi (Diyarbakır Örneği) Mehmet Şimşek Şiddet İçerikli Bilgisayar Oyunlarının İlköğretim Öğrencileri Üzerindeki Etkileri Yrd. Doç, Dr. Osman Samancı Okulöncesi Dönem Çocuklarına Uygulanan Şiddetin Değerlendirilmesi Yrd. Doç. Dr. Güler Küçükturan, Yrd. Doç. Dr. Sadegül Akbaba-Altun Adolesanlarda Şiddet Davranışları (Üç Lise, Ankara, 2004) Prof. Dr. Hilal Özcetae, Dr. Sarp Üner, Hacer Çetik Akran Zorbalığı Gruplarında Yalnızlık ve Akademik Başarı ile Sosyometrik Statüye Göre Zorba/Kurban Davranış Türleri Uzm. Psikolog Nİlay PekeMJlııdağh, Dr. Zehra Uçanok İlkokul 5. Sınıf Öğrencilerinin Sadırganlık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi Dr. Çiğdem Karagülmez, Dr. Sibel Dinçyürek, Dr. Yeliz Kıralp, Dr. Sülen Şahin Sınıf Öğretmenlerinin İlköğretim Okullarında Öğrenim Gören Öğrencilerin Zorbalığa Maruz Kalmaları ile ilgili Tutum ve Görüşleri Murat Tekin Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Bölümünde Öğrenim Gören Birinci ve Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Buss & Perry, Saldırganlık Envanteri Ölçeğine Göre Tutumlarını Ölçüp, Eğitim Derslerinin Bu Tutumlara Olan Etkisinin İncelenmesi Prof. Dr. Servet Özdernir, Derya Erice, Derya Bıyık Özok Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Ortamında Meydana Gelen İstemeyen Davranışlara İlişkin Gösterdikleri Tepkilerinin Değerlendirilmesi Yrd. Doç. Dr. Ahmet Çoban, Fadime İşcen Akran Zorbalığına Maruz Kalmanın Olası Yordayıcılan ve Cinsiyet ile Yaşa Bağlı Değişimi Doç. Dr. Dilek Şirvanlı Özen Şiddete Maruz Kalan Çocuğun Psiko-patolojisi Dr. Mustafa Koç, Psik. Danışman Nııran Sezer, Arş. GÖr. Ümit Polat, Öğr. Mesut Alkan Kötü Muamele ve Etkileri Turan Dönmezer, Prof. Dr. Adnan Gümüş, Yrd. Doç. Dr. Songül Tümkaya Öfke Denetimi Eğitiminin Çocuklarda Gözlenen Saldırgan Davranışlar Üzerindeki Etkisi Dr. Hülya Şahin Şiddete Tanıklık Etmenin Çocukların Ruh Sağlığı Üzerine Etkileri Dr. Eric Jefferis, Cemil Doğutaş, Prof. Dr. Daniel Flannery İçindekiler Bilgi ve İletişim Teknolojileri Çocukları ve Gençleri Nasıl Etkiliyor? Yrd. Doç. Dr. Sadegüi Akbaba Altun, Yrd. Doç. Dr. Oya Yerin Güneri, Yrd. Doç. Dr. Özgür Erdur Baker Medyadaki Şiddet ve Çocuklarımız Hafize Nevzat Süer Şiddetin Ortaya Çıkardığı Psikolojik Travmayla Başetmede Sporun İşlevselliği Yrd. Doç. Dr. Mustafa Koç Okulda Şiddet Olgusu ve Glasser'in Kontrol Kuramı Ferudun Sezgin, Derya Bıyık Ozok 'Şiddete Karşı Farkındalık' Öğretim Programının Etkililiği ve Öğrenci Görüşleri Esra Düzgün, Meltem Ceylan Aiibeyoğlu, Feza Orhan Öğrenci Çalışmalarıyla Başaçıkma Modeli: Çatışma Çözme ve Arabuluculuk Programı İlknur Çevik Özel Tevfik Fikret Okulları Davranış Yönetim Politikası: Barış ve Uzlaşma Kültürünü Geliştirmek İçin Bir Model Ayşe Başçavuşoğlu Şiddet Karşıtı Programlı Eğitimin Öğrencilerin Çatışma Çözüm, Şiddete Eğilim ve Şiddet Davranışlarına Yansıması Yrd. Doç. Dr. Aynur Uysal İlköğretimde Değerler Eğitimi Programı Güliz Kolburan, Yrd. Doç. Dr. Ülkü Tosun Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme Itır Tan, Doç. Dr. Kültegin Ögel, Uzm. Psikolog Ceyda Yılmazçetin Eke İlköğretim Düzeyindeki Öğretmenlerin ve Okul Yöneticilerinin Öğrenciye Yönelik Şiddeti Önlemeye İlişkin Çalışmaları (Kars İli Örneği) Dr. Ahmet Özmen Okulda Şiddeti ve Öğrencilerin Okuldaki Rollerini Yeniden Düşünmek Doç. Dr. Serdar M. Değirmencioğlu Geleneksel Çocuk Oyunları Projesi Güliz Kolburan, Aygün Akal, Kubilay Genç Akran Zorbalığını Engellemede Bir Program Örneği Dr. Yasemin Aydoğan, F. Elif Kılınç YÖRET Vakfı Okullarda ve Ailede Çocuğa Yönelik Şiddeti Önleme Projelerinden Akran Destek ve Dayanışma Projesi Nuket Atalay, Süheyla Özgirgin, Nazan Ürkmez |