Çocuk Hakları ve Sosyal Hizmetin Güçlendirme Yaklaşımı Açısından Suça Yönelen Çocuk-Polis İlişkisi
İÇİNDEKİLERİÇİNDEKİLERTEŞEKKÜR....................................................................................................... ÖZET................................................................................................................. SUMMARY........................................................................................................ İÇİNDEKİLER.................................................................................................. TABLOLAR LİSTESİ........................................................................................ BÖLÜM I: MODERN ÇOCUKLUK PARADİGMASI, ÇOCUK-POLİS İLİŞKİSİ VE GÜÇLENDİRİCİ SOSYAL HİZMET............................................................. 1.1. ARAŞTIRMANIN PROBLEMİ..................................................................... 1.2. KURAMSAL ÇERÇEVE............................................................................. 1.2.1. Modern Çocukluk Paradigması ve Çocuk - Polis İlişkisi......................... 1.2.1.1.Suça Yönelen Çocukların Haklan ve Çocuk- Polis İlişkisi..................... 1.2.1.2. Polisliğin Değişen Felsefesi ve Çocuğa Yansımaları............................ 1.2.2. Çocuk Adalet Sistemi ve Çocuk-Polis İlişkisi........................................... 1.2.2.1. İngiltere'deki Çocuk Adalet Sistemi ve Çocuk-Polis İlişkisi................... 1.2.2.2. Türkiye'de Çocuk Adalet Sistemi ve Çocuk- Polis İlişkisi...................... 1.2.3. Sosyal Hizmette Güçlendirme Yaklaşımı ve Çocuk Polis İlişkisi.............. 1.2.3.1. Sosyal Hizmette Güçlendirme Yaklaşımı............................................. 1.2.3.2. Çocuk Hakları ve Güçlendirme Yaklaşımı Açısından Çocuk Adalet Sisteminde Çocuk- Polis İlişkisi.......................................................... 1.3. ARAŞTIRMANIN AMACI........................................................................... 1.4. ARAŞTIRMANIN TANIMLARI..................................................................... 1.5. ARAŞTIRMANIN ÖNEMİ........................................................................... BÖLÜM II: YÖNTEM......................................................................................... 2.1. ARAŞTIRMA MODELİ................................................................................ 2.2. VERİ TOPLAMA SÜRECİ .......................................................................... 2.3. EVREN VE ÖRNEKLEM............................................................................. 2.4. VERİ TOPLAMA ARAÇLARI..................................................................... 2.5. VERİLERİN ÇÖZÜMLENMESİ.................................................................. 2.6. SÜRE VE OLANAKLAR............................................................................. 2.7. ARAŞTIRMANIN ETİK SORUNLARI........................................................ BÖLÜM III: ÇOCUKLARA İLİŞKİN BULGULAR VE YORUM......................... 3.1. ÇOCUKLARI TANITICI BULGULAR .......................................................... 3.2. BİR MEYDAN OKUMA OLARAK SUÇ DAVRANIŞININ ORTAYA ÇIKIŞ SÜRECİ VE SONRASI..................................................................................... 3.2.1. Hikaye Başlıyor....................................................................................... 3.2.2. Polisle Karşılaşma, Üç Maymun Oyunu ve Kısırdöngünün Oluşması .... BÖLÜM IV: POLİSLERE İLİŞKİN BULGULAR VE YORUM............................. 4.1. POLİSİN SOSYODEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİNE İLİŞKİN BULGULAR. 4.2. POLİSİN ÇALIŞMA YAŞAMINA İLİŞKİN BULGULAR................................ 4.3. POLİSİN KARŞILAŞTIĞI ÇOCUĞUN ÖZELLİKLERİ VE ÇOCUĞA YAKLAŞIMINA İLİŞKİN BULGULAR................................................................ 4.3.1. Polislerin Karşılaştığı Çocukların Özellikleri............................................ 4.3.2. Polisin Çocuğa Yaklaşımına İİişkin Bulgular............................................ 4.3.2.1. Polislerin Çocukluk Anlayışlarına İlişkin Bulgular ................................ 4.3.2.2. Polisin Çocuğun Suça Yönelme Nedenleriyle İlgili Düşüncelerine İlişkin Bulguiar....................................................................................... 4.3.2.3. Polislerin Gözüyle Çocukların Gözaltı Sürecine İlişkin Bulgular........... 4.3.2.4. Polislerin Çocuk Adalet Sistemini Değerlendirmelerine İlişkin Bulgular 4.4. POLİSİN BAZI ÖZELLİKLERİ İLE ÇOCUĞA YAKLAŞİMİ ARASINDAKİ BAĞLANTILARA İLİŞKİN BULGULAR..................................................... 4.4.1. Polislerin Sosyodemografik Özellikleri ile Çocuğa Yaklaşımları Arasındaki İlişkilerle İlgili Bulgular............................................................ 4.4.2. Polislerin Çalışma Yaşamı Özellikleri İle Çocuğa Yaklaşımları Arasındaki Bağlantılara İlişkin Bulgular................................................... BÖLÜM V: SONUÇ VE ÖNERİLER...............,.................................................. 5.1. SONUÇLAR .............................................................................................. 5.1.1. Çocuk Bölümüne İlişkin Sonuçlar............................................................ 5.1.2. Polis Bölümüne İlişkin Sonuçlar ........................................,.................... 5.1.2.1. Poüslerin Sosyodemografik ve Çalışma Yaşamı Özelliklerine İlişkin Sonuçlar................................................................................................. 5.1.2.2. Polislerin Karşılaştıkları Çocukların Özelliklen ve Çocuğa Yaklaşımına İlişkin Sonuçlar.............................................................. 5.1.2.3. Polislerin Bazı Özellikleri İle Çocuğa Yaklaşımları Arasındaki Bağlantılara İlişkin Sonuçlar............................................................ 5.1.3. Genel Sonuç ve Tartışma .................................................................. 5.2. ÖNERİLER............................................................................................. KAYNAKÇA.................................................................................................. EK'ler..................................................................................................,......... EK - 1 : Ankara Karakollarına Getirilen Çocuk Sayıları.................................. Ek-2: Karakol Gözlem Raporları................................................................. EK- 3 :Çocuk Şubesi Gözlem Raporları........................................................ EK - 4: Çocuk Görüşme Formu...................................................................... EK- 5 : Polis Görüşme Formu....................................................................... EK - 6: Polislerin Çocuğa Yaklaşımına İlişkin Verdikleri Yanıta Göre Her Bir Önermeden Aldıkları Puanlar............................................................. EK-7: Polislerin Çocuğa Yaklaşım Puan Dağılımları.................................... EK-8 : Çocukları Tanıtan Liste..................................................................... EK - 9: Polislerin Bazı Özellikleri ile Suça Yönelen Çocuk - Polis İlişkisini Gösteren Önermeler Açısından Çocuğa Yaklaşımı Arasındaki İlişkileri Gösteren Tablolar.................................................................. |