Çocuk Hakları ve Sosyal Hizmetin Güçlendirme Yaklaşımı Açısından Suça Yönelen Çocuk-Polis İlişkisi

Kitap : Çocuk Hakları ve Sosyal Hizmetin Güçlendirme Yaklaşımı Açısından Suça Yönelen Çocuk-Polis İlişkisi

Yazar : * Özlem Cankurtaran Öntaş

Dil : Türkçe

Bölüm : Çocuk Emeği

Yayın Yeri : Ankara

Yayın Tarihi : Haziran 2004

Yayıncı : Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Orijinal Dil : Türkçe

Tür : Tez

Kitap No : 4971

İÇİNDEKİLER

İÇİNDEKİLER
TEŞEKKÜR.......................................................................................................
ÖZET.................................................................................................................
SUMMARY........................................................................................................
İÇİNDEKİLER..................................................................................................
TABLOLAR LİSTESİ........................................................................................
BÖLÜM I: MODERN ÇOCUKLUK PARADİGMASI, ÇOCUK-POLİS İLİŞKİSİ VE GÜÇLENDİRİCİ SOSYAL HİZMET.............................................................
1.1. ARAŞTIRMANIN PROBLEMİ.....................................................................
1.2. KURAMSAL ÇERÇEVE.............................................................................
1.2.1. Modern Çocukluk Paradigması ve Çocuk - Polis İlişkisi.........................
1.2.1.1.Suça Yönelen Çocukların Haklan ve Çocuk- Polis İlişkisi.....................
1.2.1.2. Polisliğin Değişen Felsefesi ve Çocuğa Yansımaları............................
1.2.2. Çocuk Adalet Sistemi ve Çocuk-Polis İlişkisi...........................................
1.2.2.1. İngiltere'deki Çocuk Adalet Sistemi ve Çocuk-Polis İlişkisi...................
1.2.2.2. Türkiye'de Çocuk Adalet Sistemi ve Çocuk- Polis İlişkisi......................
1.2.3. Sosyal Hizmette Güçlendirme Yaklaşımı ve Çocuk Polis İlişkisi..............
1.2.3.1. Sosyal Hizmette Güçlendirme Yaklaşımı.............................................
1.2.3.2. Çocuk Hakları ve Güçlendirme Yaklaşımı Açısından Çocuk Adalet Sisteminde Çocuk- Polis İlişkisi..........................................................
1.3. ARAŞTIRMANIN AMACI...........................................................................
1.4. ARAŞTIRMANIN TANIMLARI.....................................................................
1.5. ARAŞTIRMANIN ÖNEMİ...........................................................................
BÖLÜM II: YÖNTEM.........................................................................................
2.1. ARAŞTIRMA MODELİ................................................................................
2.2. VERİ TOPLAMA SÜRECİ ..........................................................................
2.3. EVREN VE ÖRNEKLEM.............................................................................
2.4. VERİ TOPLAMA ARAÇLARI.....................................................................
2.5. VERİLERİN ÇÖZÜMLENMESİ..................................................................
2.6. SÜRE VE OLANAKLAR.............................................................................
2.7. ARAŞTIRMANIN ETİK SORUNLARI........................................................
BÖLÜM III: ÇOCUKLARA İLİŞKİN BULGULAR VE YORUM.........................
3.1. ÇOCUKLARI TANITICI BULGULAR ..........................................................
3.2. BİR MEYDAN OKUMA OLARAK SUÇ DAVRANIŞININ ORTAYA ÇIKIŞ SÜRECİ VE SONRASI.....................................................................................
3.2.1. Hikaye Başlıyor.......................................................................................
3.2.2. Polisle Karşılaşma, Üç Maymun Oyunu ve Kısırdöngünün Oluşması ....
BÖLÜM IV: POLİSLERE İLİŞKİN BULGULAR VE YORUM.............................
4.1. POLİSİN SOSYODEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİNE İLİŞKİN BULGULAR.
4.2. POLİSİN ÇALIŞMA YAŞAMINA İLİŞKİN BULGULAR................................
4.3. POLİSİN KARŞILAŞTIĞI ÇOCUĞUN ÖZELLİKLERİ VE ÇOCUĞA YAKLAŞIMINA İLİŞKİN BULGULAR................................................................
4.3.1. Polislerin Karşılaştığı Çocukların Özellikleri............................................
4.3.2. Polisin Çocuğa Yaklaşımına İİişkin Bulgular............................................
4.3.2.1. Polislerin Çocukluk Anlayışlarına İlişkin Bulgular ................................
4.3.2.2. Polisin Çocuğun Suça Yönelme Nedenleriyle İlgili Düşüncelerine İlişkin Bulguiar.......................................................................................
4.3.2.3. Polislerin Gözüyle Çocukların Gözaltı Sürecine İlişkin Bulgular...........
4.3.2.4. Polislerin Çocuk Adalet Sistemini Değerlendirmelerine İlişkin Bulgular
4.4. POLİSİN BAZI ÖZELLİKLERİ İLE ÇOCUĞA YAKLAŞİMİ ARASINDAKİ
BAĞLANTILARA İLİŞKİN BULGULAR.....................................................
4.4.1. Polislerin Sosyodemografik Özellikleri ile Çocuğa Yaklaşımları Arasındaki İlişkilerle İlgili Bulgular............................................................
4.4.2. Polislerin Çalışma Yaşamı Özellikleri İle Çocuğa Yaklaşımları Arasındaki Bağlantılara İlişkin Bulgular...................................................
BÖLÜM V: SONUÇ VE ÖNERİLER...............,..................................................
5.1. SONUÇLAR ..............................................................................................
5.1.1. Çocuk Bölümüne İlişkin Sonuçlar............................................................
5.1.2. Polis Bölümüne İlişkin Sonuçlar ........................................,....................
5.1.2.1. Poüslerin Sosyodemografik ve Çalışma Yaşamı Özelliklerine İlişkin Sonuçlar.................................................................................................
5.1.2.2. Polislerin Karşılaştıkları Çocukların Özelliklen ve Çocuğa
Yaklaşımına İlişkin Sonuçlar..............................................................
5.1.2.3. Polislerin Bazı Özellikleri İle Çocuğa Yaklaşımları Arasındaki
Bağlantılara İlişkin Sonuçlar............................................................
5.1.3. Genel Sonuç ve Tartışma ..................................................................
5.2. ÖNERİLER.............................................................................................
KAYNAKÇA..................................................................................................
EK'ler..................................................................................................,.........
EK - 1 : Ankara Karakollarına Getirilen Çocuk Sayıları..................................
Ek-2: Karakol Gözlem Raporları.................................................................
EK- 3 :Çocuk Şubesi Gözlem Raporları........................................................
EK - 4: Çocuk Görüşme Formu......................................................................
EK- 5 : Polis Görüşme Formu.......................................................................
EK - 6: Polislerin Çocuğa Yaklaşımına İlişkin Verdikleri Yanıta Göre Her Bir Önermeden Aldıkları Puanlar.............................................................
EK-7: Polislerin Çocuğa Yaklaşım Puan Dağılımları....................................
EK-8 : Çocukları Tanıtan Liste.....................................................................
EK - 9: Polislerin Bazı Özellikleri ile Suça Yönelen Çocuk - Polis İlişkisini Gösteren Önermeler Açısından Çocuğa Yaklaşımı Arasındaki İlişkileri Gösteren Tablolar..................................................................