Dünya Çocuklarının Durumu 2004
İÇİNDEKİLER1 Hızlandırma stratejisi: 2O05'e kadar 25..................................2 Eğitim, hak sahipleri ve görevliler........................................... 3 Mısır: Düşler gerçek oldu...................................................... 4 Hindistan'ın Bihar eyaletindeki "karate kızlar".......................... 5 Okul harçlarına elveda.......................................................... 6 Hızlı Yol Girişimi.................................................................. 7 Öğretmenler umut saçıyor..................................................... 8 Afrika ülkeleri eğitim hedeflerine yaklaşıyor............................. 9 Türkiye: Ülkeyi yansıtan bir okul tiyatrosu............................... 10 Sudan: Fark yaratan bir topluluk............................................ 11 Afganistan: Yeniden............................................................. 1 Birleşmiş Milletler Kız Çocukların Eğitimi Girişimi...................... 2 Okul dışındaki çocuklar;........................................................ 3 HYG'nin Göstergesei Çerçevesi.............................................. 4 Küresel Eğitim Kampanyasında son durum............................... 5 Erkek/kız net okul devamlılığı................................................. 6 Bütçeler ve insan hakları....................................................... 7 Çocuk dostu bir okul............................................................ Kız çocukların eğitimi, toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadınların güçlendirilmeleri ile Binyıl Kalkınma Hedeflerine ulaşılması arasındaki ortaya koyan göstergelerin görsel sunumu 1 Yoksulluk ve açlık................................................................ 2 İlköğretim............................................................................ 3 Çocuk ölümleri..................................................................... 4 Anne sağlığı........................................................................ 5 HIV/AIDS, sıtma ve diğer hastalıklar....................................... 6 Çevresel sürdürülebilirlik........................................................ 1 Binyıl Kalkınma Hedeflerine ilişkin projeksiyonlar............... 2 Toplumsal cinsiyet eşitsizliğinde eğilimler......................... 3 IMF/Dünya Bankası kredileri ve büyüme........................... 4 İnsani kalkınma ve ekonomik büyüme.............................. 5 Çifte tehlike.................................................................. 6 İlköğretimde net kayıt/devamlılık oranları.......................... 7 İlköğretimi tamamlama süreci......................................... 8 Orta öğretime kız çocuk katılımı...................................... 9 Çocukların toplumsal cinsiyet ve eğitime ilişkin görüşleri.... 10 Doğu Asya ve Pasifik'te eğitime yönelik devlet harcamaları 1 1 Ana-babalarını yitirenlerin okul şansı az............................ A Hemen hemen her sorunun çözümü................................. B İnsan haklarını temel alan yaklaşım: Ortak anlayış beyanı.................................................... Kaynaklar.......................................................................... 1 Temel göstergeler......................................................... 2 Beslenme..................................................................... 3 Sağlık.......................................................................... 4 HIV/AIDS..................................................................... 5 Eğitim.......................................................................... 6 Demografik göstergeler.................................................. 7 Ekonomik göstergeler.................................................... 8 Kadınlar....................................................................... 9 Çocuk koruma.............................................................. 10 İlerleme hızı.................................................................. Dizin................................................................................. Sözlük.............................................................................. NOTLARYayın bir derleme çalışması olduğu için yazar ismi olarak Unicef genel direktörünün adı verilmiştir. |