Sanayide İş Güvenliği Eğitim Rehberi
İÇİNDEKİLERÖNSÖZ ...........................................................................G İ R İŞ AYDINLATMANIN TEMEL ŞARTLARI ................................ 1 - Görme İşinin Kolaylaştırılması ................................ 2 - Rahat Görme Şartlarının Yaratılması .................... 3 - Aydınlatma Tesisatının Bakımı ................................ Aydınlatma Seviyesinin Tesbiti ................................................ AMPULLERİN SEÇİMİ ............................................................ 1 - Normal Ampuller .................................................... 2 - Floresan Ampuller ................................................ 3 - Cıva Buharlı Ampuller ........................................... LÂMBALARIN SEÇİMİ ........................................................ A) Genel Aydınlatma İçin Lâmbalar ................................ a) Gözün Zararlı Işıklardan Korunması .................... b) Yukarı Doğru Tevcih Edilmiş Işıklar .................... 1 - Reflektrolü Lâmbalar ........................................ 2 - Işığı Dağıtarak Veren Kapalı (Fanuslu) Lâmba- lar .................................................................... 3 - Kafesli Floresan Lâmbalar ................................ 4 - Yarı Yarıya Direk Işık Veren Lâmbalar ............ 5 - Çıplak Floresan Ampullu Lâmbalar .................... 6 - Tavana Gömülü Lâmbalar................................... 7 - Cam veya Kafes Örtülü Tavanlar .................... 8 - Endirek Aydınlatma İçin Lâmbalar ................... B) Çalışma Yerini Aydınlatma İçin Lâmbalar ................ 1 - Normal Ampullu Lâmbalar ............................... 2 - Floresan Ampullu Lâmbalar ........................... AYDINLATMA TESİSATININ PLANLANMASI ................... A) Mütecanis Genel Aydınlatma ................................... Bu Tarz Aydınlatmanın Tatbik Yeri ............................ Lâmbaların Yüksekliği ............................................... Lâmbaların Aralıkları ................................................ |