Halk Eğitimine Giriş

Kitap : Halk Eğitimine Giriş

Yazar : * Cevat Geray

Dil : Türkçe

Bölüm : Sosyal Politika

Yayın Yeri : Ankara

Cilt : 11

Yayın Tarihi : 1970

Yayıncı : Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi

Tür : Kitap

Kitap No : 4018

İÇİNDEKİLER


iÇiNDEKiLER
BİRİNCİ BÖLÜM HALK EĞİTİMİNİN TANIMI VE KAPSAMI
I. HALK EG1TIM1NÎN TANIMI ..............
II. KALK EĞİTİMİNİN ZAMAN İÇiNDE KAZANDIĞI YÖNLER......................................................
A. İNSANCIL EĞİTİMDEN İKTİDAR İÇİN EĞİTİME......
B. EKSİK GİDERİCİ EĞiTiMDEN HAYAT BOYU SÜREKLi EĞiTiME ......................................................
C. SEÇKİNLER EĞİTİMİNDEN KÜTLE EĞİTİMİNE
D. KiŞi EĞİTİMİNDEN GRUP VE TOPLUM EĞİTİMİNE
III. HALK EĞİTİMİNİN ANA GÖREVLERi ............
A. KÜTLE İLE , SEÇKİNLER ARASINDAKİ AYRILIĞIN, KOPUKLUĞUN GiDERiLMESi
B. DEMOKRASi EĞiTiMi
C. DEĞİŞMEYE UYUM SAĞLAMA ..............................
D. BOŞ ZAMANLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ
E. KiŞiSEL GELiŞME.............................................
IV. HALK EGÎTlMlNlN KAPSAMI...........................
V. ARAÇ YADA AMAÇ OLARAK HALK EĞiTiMi VI. HALK EGİTİMİ ÖRGÜTLERi ...........................
A. GÖNÜLLÜ YADA KAMUSAL OLUŞUNA GÖRE
1 - GÖNÜLÜ KURULUŞLAR
2 - KAMUSAL KURULUŞLAR
B. ANA GÖREVLERİNE GÖRE.................................
1 - ANA GÖREVi HALK EĞiTiMİ OLANLAR
2 - TEMEL GÖREVİNE EK OLARAK HALK EĞİTİ-
Mİ YAPANLAR
a - Resmî Kuruluşlar
b - Gönüllü Kuruluşlar
3 - HALK EĞiTiMiNi ARAÇ OLARAK KULLANAN
ÖRGÜTLER
iKiNCi BÖLÜM YETiŞKiN VE EĞiTiMi ........................
L HALK EĞİTİMİNİ ETKİLEYEN KiŞiSEL ÖZEL-LiKLER............................................................
A. FİZYOLOJİK ÖZELLiKLER
1 -GÖRME YETENEĞİ
2 - ÎŞÎTME YETENEĞİ
3 - ISIYA UYUM SAĞLAMA YETENEĞİ
4 - ÇALIŞMA GÜCÜ
B. ÖĞRENME YETENEĞİ
C. YETİŞKİNDE ÖĞRENME GÜDÜSÜ
D. YETÎŞKÎNDE İLGÎ
E. YETÎŞKÎNDE DAVRANIŞLAR
II. TOPLUMSAL ÖZELLiKLER ..............................
III. ÇOCUKLA YETiŞKiN ARASINDAKİ FARKLILIKLAR ...........................................................
IV. YETiŞKiN NASIL BİR EĞiTiM İSTER? ............
V. YETİŞKİNDE ÖĞRENME AŞAMALARI ............
A. FARKINDA OLMA
B. ÎLGÎLENME
C. HESAPLAMA
D. DENEME
E. UYGULAMA
VI. YETiŞKiN TİPLEKl
A. ACELECİLER
B. DENEYlCÎLER
C. YERSEL ÖNDERLER
D. GEÇ ÖĞRENENLER
E. ÖĞRENMEYİ KABUL ETMEYENLER
VII. HALK EĞiTiMi BlREYE VE GRUBA HANGi ALANDA YARDIM EDER? .................................
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
HALK EĞiTiMiNi GEREKTiREN TOPLUMSAL VE EKONOMiK NEDENLER..........................................
L EĞiTiM VE EKONOMiK GELiŞME ..................
n. TOPLUMSAL DEĞİŞME VE EĞiTiM ..................
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM HALK EĞİTİMİNDE PROGRAM YAPMA ....
A. GEREKSİNME VE İLGİLERİN ORTAYA ÇIKARILMASI
B. PROGRAM AMAÇLARININ SAPTANMASI
C. ÖĞRETiM İŞLERİNİN DÜZENLENMESi: İŞ PLANI
D. BASARININ ÖLÇÜLMESİ: DEĞERLENDiRME
E. PROGRAM DÜZENLENİRKEN ATILACAK ADIMLAR
F. HALK EGİTİMİNİN UYGULANMASI iÇiN GEREKLi KOŞULLAR "
BEŞiNCi BÖLÜM HALK EĞİTİMİNDE YÖNTEM, TEKNiK VE ARAÇLAR
KESiM: I - GiRiŞ ......................................................
I. BAZI KAVRAMLAR..........................................
II. YARARLANILACAK YÖNTEM, TEKNiK VE ARAÇLARIN SEÇiMi .......................................
A. YÖNTEM SEÇiMi
B. TEKNiK VE ARAÇLARIN SEÇİMİ
KESiM: II - TEKİL (BiREYSEL) YÖNTEMLER ......
A. ÇIRAKLIK......................................................
B. GÜDÜMLÜ BİREYSEL ÇALIŞMA
C. MEKTUPLA ÖĞRETiM....................................
1 -MEKTUPLA ÖĞRETiMi GEREKTiREN NEDEN-
LER
a - Coğrafî Neden
b - Ekonomik Neden
c - Sürekli Yoklama Gereği
d - öğretim Hız»
2 - AMAÇLARI
3 - YARARLARI
KESiM: III - GRUP YÖNTEMLERi ...........................
1 - SINIF
2 - TARTIŞMA GRUBU
3 - ATELYE - ENSTİTÜ
4 - TOPLANTILAR
5 - FORUM VE GENEL TOPLANTILAR
KESİM: IV - HALK EĞiTiMi TEKNiKLERi
A.BiLGİ AKTARMAYA ELVERiŞLİ TEKNiKLERi
l - DÜZ KONUŞMA (TAKRİR)
ALTINCI BÖLÜM HALK EĞiTiMi VE KÜTLE iLETiŞiM ARAÇLARI ...
I. KÜTLESEL İLETiŞiM ARAÇLARININ TOPLUMDAKİ GÖREVLERi .............................................
II. KÜTLE iLETiŞiM ARAÇLARI VE HALK EĞiTiMi
III KÜTLESEL ARAÇLARLA iLETiŞiM ALANINDAKİ GELiŞMELER ................................................
IV. GELİŞMEKTE OLAN ÜLKELERDE KÜTLESEL
iLETiŞiM SORUNLARI
SORUNLARI
V. ULUSLARARASI DENEYİMDEN ÇIKAN SONUÇ-LAR ..................................................................
A. YENi KÜTLESEL EĞiTiM NE DERECEDE ETKiN OLABiLiR?
B. KÜTLESEL, EĞİTİMİNETKİNLİĞİNİN SAĞLANMASI
KESiM: II - RADYO VE HALK EGlTİMÎ ..................
I. RADYO VE HALK EĞiTiMi..............................
II. RADYO EĞİTİM PROGRAMLARININ YAPIMINDA GÖZETÎLECEK İLKELER ..............................
III. TÜRKİYE'DE EĞİTİCİ RADYO ........................
KESiM: III - TELEViZYON VE' HALK EĞiTiMi ......
I. TELElVlZYON VE HALK EĞiTiMi .....................
II. TÜRKİYE'DE EĞİTÎCl TELEViZYON ...............
YEDiNCi BÖLÜM
TÜRKİYE'DE HALK EĞİTİMİNİN TARiHSEL GELiŞiMi ..................................................................
A. CUMHURİYETTEN ÖNCE
1 - ÜNİVERSİTEDE SERBEST DERSLERİN BAŞLA-
TILMASI
2 - BAZI DERNEKLERİN ÇALIŞMALARI
2 - ETHEM NEJAT'IN BROŞÜRÜ
4 - iLKÖĞRETiM GEÇiCi KANUNU
5 - ÖZEL OKULLAR YÖNETMELiĞi
6 - İL GENEL YÖNETiMi KANUNU
7 - iSMAiL HAKKI BALTACIOGLU'NUN KONFE-
RANSI
B. CUMHURİYET DÖNEMİNDE ..............................
1 - MİLLi EĞiTiM BAKANI İSMAİL SAFA'NIN GE-
NELGESİ ................................................
2 - EĞiTiM ÖRGÜTÜNE iLiŞKiN YASA...............
3 - HALK EĞiTiMi ŞUBESi
4 - HALK DERSANELER1.................................
5 - MiLLET MEKTEPLERİ VE HALK OKUMA ODA-
LARI
6 - SANAT VE TiCARET OKULLARI
7 - HALKEVLERi..........................................
8 - M.E.B. MERKEZ ÖRGÜTÜ VE GÖREVLERİNE
iLiŞKiN YASA
9 - KÖY EĞiTMEN KURSLARI VE KÖY ENSTİTÜ-
LERİ
10 - KÖY ERKEK VE KADIN SANAT KURSLARI
11 - BiRiNCi EĞiTiM ŞÛRASI...........................
12 - DÖRDÜNCÜ EĞiTiM ŞÛRASI
13 - BAKANLIKLARARASITEMEL EĞİTİM VE HALK
EĞiTiMi KOMiSYONU
14 - HALK EĞiTiMi SEMiNERi
15 - HALK EĞiTiMi ANKETİ
16 - TEMEL EĞiTiM MERKEZi KURULMASINA İLİŞ-
KİN RAPOR
17 - VI. EĞiTiM ŞÛRASI
18 - EĞİTİM MiLLÎ KOMiSYONU RAPORU
19 - ULUSAL TEMEL EĞiTiM MERKEZi...............
20 - HALK EĞiTiMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ .
21 - MiLLi EĞiTiM PLANININ HAZIRLIĞIYLA İLGİ-
Lİ KOMİSYONUN RAPORU
22 - YEDiNCi MiLLÎ EĞiTiM ŞURASİ
23 - DEVRiMCi EĞiTiM ŞÛRASI..................
SEKiZiNCi: BÖLÜM
TÜRKİYE'DE HALK EĞiTiMiNi GEREKTiREN NE-DENLER VE GERÇEK DURUM ........................
I. HALK EĞİTİMİNİN TÜRKiYE AÇISINDAN ÖNE-Mİ VE GEREKLİLİĞİ .......................................
A. EĞiTiMDE FIRSAT EŞiTLİĞi AÇISINDAN
B. TARIMDAKİ YAPISAL DEĞİŞME AÇISINDAN
C. TOPLUMSAL VE EKONOMiK DEĞİŞME AÇİSİNDAN
H. YEDiNCİ ULUSAL EĞiTiM ŞÛRASI VE HALK EĞiTiMi ..................................
III. D.P.T. ÖZEL UZMANLIK KURULU ÇALIŞMALARI VE HALK EĞiTiMi .......................................
DOKUZUNCU BÖLÜM
TÜRKİYE'DE HALK EĞİTİMİ ÇALIŞMALARINA TOPLU BİR BAKIŞ ...................................................
KESiM: I - GENEL DURUM VE DEĞERLENDiRME KESiM: II - ÇALIŞMALARDAN BAZI ÖRNEKLER ...
A. HALK EĞiTiMi GENEL, MÜDÜRLÜĞÜ
B. MEKTUPLA ÖĞRETiM
C. HALK KİTAPLIKLARI
D. KÖY iŞLERi BAKANLIĞI KÜÇÜK SANATLAR VE EL SANATLARI ÖRGÜTÜ .......................................
E. GÜZEL SANATLAR VE HALK EĞİTiMi
F. CEZAEVLERİNDE HALK EĞiTiMi ........................
G. TARIMSAL YAYIM
H. EV EKONOMiSi ÇALIŞMALARI
İ. TRAFiK EĞiTiMi ...........................................
J. MiLLi SAVUNMA BAKANLIĞI
K. SAĞLIK VE SOSYAL YARDIM BAKANLIĞINDA HALK
SAĞLIĞI EĞiTiMi L. KOOPERATİFÇİLİK EĞiTiMi M. HALKEVLERi VE HALK EĞiTiMi
1 - KURULUŞ VE ÖRGÜT
2 - ÇALIŞMALARI
N. MESLEK VE SANAT ALANINDAKİ HALK EĞiTiMi
1 - ÇALIŞMA BAKANLIĞININ ÇALIŞMALARI
a - 3457 Sayılı Kanon Gereğince Açılan Kurslar b - M.E.B. ile Ortaklaşa Açılan Kurslar
2 - SENDİKACILIK EĞlTÎMÎ
3 - MESLEKi HALK EĞİTİMÎ
a - Hem Kadınlara, Hem de Erkeklere Açık Olan
Karalar b - Erkekler için Meslekî Halk Eğitimi
(1) Gezici Köy Erkek Sanat Kursları
(2) Yatılı Bölge Erkek Sanat Kursları
(3) İlçe Erkek Sanat Kursları..................
(4) Erkek Akşam Sanat Okulları ...............
(5) Gecekondu Bölgeleri Erkek Sanat Kursları
(6) Monitör Eğitimi
O - Kadınlar İçin Mesleki Halk Eğitimi
(1) Kız Sanat Okulları ...............
(2) Olgunlaşma Enstitüsü
(3) Köy Kadınları Gezici Kursları
BİBLİYOGRAFYA ......................................................
EK: l - HALK EĞiTİMi BAŞKANLIĞI YÖNETMELiĞi ............................................................
EK: 2 - HALK EĞiTiMi MERKEZLERi YÖNETMELiĞi.....................................................
DİZİN .................................................:...................