Sosyal Koruma Yoksunluğu Enformel Sektör Ve Küçük İşletmeler
İÇİNDEKİLERİÇİNDEKİLER GİRİŞ................. BİRİNCİ BÖLÜM ENFORMEL SEKTÖRÜN TARİHSEL VE KAVRAMSAL GELİŞİMİ. 1.1. Enformel Sektörün Ortaya Çıkma ve Büyüme Nedenleri..................... 1. 1. 1. Demografik Faktörler ve Enformel Sektör................................, 1. 1.2. Ekonomik Büyüme, İstihdam Yaratma ve Enformel Sektör...... 1. 1. 3. Yasal ve Kurumsal Faktörler...................................................... l. 1.4. Ekonomik Yeniden Yapılanma, Ekonomik Kriz ve Enformel Sektör................................................................................... 1. 1.5. Yoksulluk ve Enformel Sektör................................................. 1. 1.6. Esnek Uzmanlaşma, Küresel Zincirler ve Enformel Sektör..... 1. 1. 7. Formel ve Enformel Sektör Arasındaki Bağlantılar................. 1. 2. Enformel Sektör Kavramını Tanımlamakta Kullanılan Kriterler......... 1. 3. Enformel Sektörün Kapsamındaki Gelişmeler..................................... İKİNCİ BÖLÜM ENFORMEL SEKTÖR VE SOSYAL GÜVENLİK..................................... 2. 1. Sosyal Güvenlik: Enformel ve Formel Sosyal Güvenlik...................... 2. 2. Sosyal Güvenlik Kapsamındaki Gelişmeler......................................... 2. 3. Enformel Sektörde Düşük Sosyal Güvenlik Kapsamının Nedenleri 2.3. 1. Örgütlenme Düzeyinin Yetersizliği.......................................... 2. 3. 2. Finansman Maliyetlerinin Yüksekliği...................................... 2. 3. 3. Gelir Düzeyinin Düşük Olması................................................ 2. 3. 4. Kayıt ve İzlemedeki Zorluklar: İdari Yapının Yetersizliği....... 2. 3. 5. Sosyal Güvenlik Karşılıklarının Düzeyinin Yetersiz Olması... 2. 4. Enformel Sektör Çalışanlarını Kapsamaya Yönelik Programlar.......... 2.4. l. Varolan Sosyal Sigorta Programının Kapsamının Genişletilmesi........................................................................... 2. 4. 2. Varolan Sosyal Sigorta Programının Yeniden Yapılandırılması......................................................... 2. 4. 3. Enformel Sektör İçin Özel Programlar: Özel Tasarlanmış Kamı Programları, Karşılıklı Dayanışma Sistemleri.......................... 2. 4. 4. Vergilerle Finanse Edilen Evrensel veya Selektif Programlar 2. 5. Enformel Sektörde Sosyal Güvenliği Geliştirmeye Yönelik Strateji ve Politikalar.............................................................................................. ÜÇÜNCÜ BÖLÜM TÜRKİYE'DE ENFORMEL SEKTÖR VE SOSYAL KORUMA....... 3. 1. Türkiye'de Enformel Sektör ve Nedenleri...................................... 3.1.1. Ekonomik Büyüme ve İstihdam İlişkisi............................. 3. 1.2. Ekonomik Yeniden Yapılanma, Kriz ve Enformel Sektör 3. 1. 3. İşgücü Piyasalarında Esneklik............................................ 3. 1. 4. Yoksulluk ve Enformel Sektör........................................... 3. 2. Enformel Sektörün Kapsamı........................................................... 3. 3. Enformel Sektör ve Küçük ve Orta Boy İşletmelerle (KOBİ) Bağlantısı........................................................................... 3. 4. Türkiye'de Sosyal Korumanın Genel Yapısı.................................. 3. 4. 1. Sosyal Yardım ve Hizmetler............................................... 3. 4. 2. Sosyal Sigorta Programları................................................. 3. 5. Enformel Sektör ve Sosyal Güvenlik.............................................. DÖRDÜNCÜ BÖLÜM EKONOMİK KRİZ, KÜÇÜK SANAYİ SİTELERİNDEKİ İŞLETMELERE ETKİSİ VE SOSYAL GÜVENLİK SORUNLARI: DÖRT İLDEKİ SAHA ARAŞTIRMASININ BULGULARI....................... 4. 1. Araştırmanın Amacı ve Yöntemi.......................................................... 4. 1. l .Araştırmanın Amacı.................................................................. 4. 1. 2.Araştırmanın Örneklem Yöntemi ve Örneklem Seçimi............ 4.1.3. Araştırmanın Alan Uygulaması ve Veri Analizi........................ 4. 2. Demografik Bilgiler.............................................................................. 4. 3. İşletme Bilgileri.................................................................................... 4. 4. Üretimin Özellikleri ve Ekonomik Krizin Üretim Üzerindeki Etkileri 4. 5. İşletmelerin Prim Yükümlülüklerini Gerçekleştirme Düzeyleri......... 4. 6. Sağlık Hizmetlerinden Yararlanılan Kurumlar ve Önem Dereceleri 4. 7. Sosyal Güvenlik Kurumlarının Sunduğu Sağlık Hizmetlerinin ve Emeklilik Ödemelerinin Değerlendirilmesi ve Geleceğe İlişkin Planlar...................................................................... 4. 8. Sosyal Güvenlik Kurumlarının Sunduğu Sağlık Hizmetlerinin ve Emeklilik Ödemelerinin İyileştirilmesine İlişkin Öneriler................. SONUÇ VE ÖNERİLER............................................................................... KAYNAKLAR............................................................................................... |