Avrupa Sosyal Modeli ve Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri

Kitap : Avrupa Sosyal Modeli ve Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri

Yazar : * Tomris Çavdar

Dil : Türkçe

Bölüm : Sosyal Politika

Yayın Yeri : Ankara

ISBN : 975-288-324-9

Yayın Tarihi : Mayıs 2003

Tür : Kitap

Kitap No : 3822

İÇİNDEKİLER

İÇİNDEKİLER.

BİRİNCİ BÖLÜM
l- Avrupa Birliği (AB)'nin Yapısı ve Kuruluş Amaçları
A) Avrupa Briliği'nin Kuruluş Amacı ve Felsefesi
B) Avrupa Birliği'nin Kurumsal Yapısı......................
C) Avrupa Birliği'nin Hukuksal Yapısı.......................
II- Avrupa Birliği'nin Genişleme Süreci ve Yeni Üyelerin Katılımı.......................................................
A) Mali yardımla birlikte önceliklerin belirlenmesi
B) Ortaklık Antlaşmaları..........................................
C) Topluluk program ve kuruluşlarına katılım.......
D) AB düzenleme ve kazanımlarının (müktesebatının) analitik olarak incelenmesi
İKİNCİ BÖLÜM
III- Türkiye-Avrupa Topluluğu İlişkileri........................
A) Hazırlık Dönemi(1963-1973) ..............................
B) Geçiş Dönemi (1973-1995).................................
C) Son Dönem (1995 ve sonrası)............................
IV- Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri Bütünleşme ve Uyum (1999 Sonrası)...........................................
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
V- Avrupa Birliği'nin Sosyal Politikası ve Tarihsel Gelişim Süreci..........................
A) Avrupa Topluluğu'nun Kuruluş ve Gelişme Dönemi (1957-1972)............
B)"Sosyal Avrupa"nın Geliştiği Geçiş Dönemi (1972-1980)....................................
C) Avrupa Sosyal Politikası'nın Duraklama Dönemi (1980-1985)..............................................
D) "Avrupa Sosyal Alanı"nın Oluşturulması ve İlerleme Dönemi (1986-1993)...............................
E) Avrupa Birliği'ne DönüşümDönemi (1993-....)...
1. Avrupa İstihdam Stratejisi..............................
2. Genel olarak Kadın-Erkek Eşitliği...................
3. "İstihdam Hakları" Açısından Kadm-Erkek Eşitliği..............................................................
4. "Sosyal Güvenlik Hakları" Açısından Kadm-Erkek Eşitliği........................................
5. Yapısal Fonlarla Ayrımcılığın Engellenmesi
6. İşsizliğin Azaltılması ve Önlenmesi................
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
VI- Avrupa Birliği Sosyal Politikası ve Türkiye-AB İlişkileri..............................
A) Kısa Erimli Hedefler
B) Orta Erimli Hedefler
C) Avrupa Birliği Düzenleme ve Kazanımlarına Uyum Çerçevesinde Bireysel ve Toplu Hakların Kullanımına İlişkin İlgili Mevzuatın Karşılaştırılması...................................................
2. Bölüm Siyasi Ölçütlerle ile İlgili.......................
2.1.2. Dernek Kurma Özgürlüğü, Barışçı
Toplantı Hakkı ve Sivil Toplum..................
4. Bölüm Üyelik Yükümlülüklerini Üstlenebilme
Yeteneği ile İlgili...............................................
4.3. Kişilerin Serbest Dolaşımı............................
4.13 İstatistik........................................................
4.14.Sosyal Politika ve İstihdam..........................,
BESİNCİ BÖLÜM
VII- Avrupa Birliği'nin Sosyal Politikasının Tarihsel Gelişim Sürecinde Eğitim Politikalarının Yeri.....
VIII- AB'nin Eğitim Programları.......
A) SOCRATES Programı.............
1. Amaçlar..............................
2 Katılımcı Ülkeler.................
3. Hukuksal Temeller.............
4. Parasal Destek Boyutu......
5. Desteklenecek Etkinlikler
6. Hedef Kitle.........................
7. Yönetim..............................
8. Türkiye'nin Katılım Süreci.
a) Katılım...........................
b) Hazırlık...........................
B) SOCRATES II (2000-2006)............................
Eylem I. COMENIUS-OKUL EĞİTİMİ................
Eylem II. ERASMUS-YÜKSEKÖĞRETİM.........
Eylem III. GRUNDTVIG-YETİŞKİN EĞİTİMİ
VE DİĞER EĞİTİM YOLLARI.............
Eylem IV. LINGUA-Dil Eğitimi ve Öğrenimi......
Eylem V. MINERVA-AÇIK ÖĞRENİMİN
DESTEKLENMESİ VE UZAKTAN (ODL), EĞİTİM ALANINDA BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI........................................
Eylem VI - GÖZLEM VE YENİLİKLER...............
Eylem VII - ORTAK EYLEMLER........................
Eylem VIII - DİĞER GİRİŞİMLER......................
C) LEONARDO DA VİNCİ..................................
D) YOUTH FOR EUROPE..................................
E)NARIC............................................................
1. Akademik Tanınmada Ortak Dil olarak Avrupa Kredi Değerlendirme Sistemi ECTS-European Credit System
Transfer System.............................................
2. ECTS Sisteminin Akademik Kurumlar ve Üniversiteler Açısından Yararları..................
3. ECTS Sisteminin Öğrenciler Açısından
Yararları
SONUÇ ALTINCI BÖLÜM
IX- AB Eğitim Politikalarının "Sosyal Politika" Açısından Önemi..............................................
A) Avrupa'nın İstihdam Stratejisi ve
Eğitim Politikaları..........................................
B) Eğitim Politikaları Yoluyla Sosyal Uyumun Sağlanması....................................................
C) AB ile Türkiye Eğitim Politikalarının Karşılaştırılması ve Türkiye-AB İlişkileri Açısından Değerlendirilmesi........................
KAYNAKÇA.

NOTLAR

Avrpa sosyal modelinin eğitim politikaları açısından değerlendirilmesi