Avrupa Sosyal Modeli ve Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri
İÇİNDEKİLERİÇİNDEKİLER.BİRİNCİ BÖLÜM l- Avrupa Birliği (AB)'nin Yapısı ve Kuruluş Amaçları A) Avrupa Briliği'nin Kuruluş Amacı ve Felsefesi B) Avrupa Birliği'nin Kurumsal Yapısı...................... C) Avrupa Birliği'nin Hukuksal Yapısı....................... II- Avrupa Birliği'nin Genişleme Süreci ve Yeni Üyelerin Katılımı....................................................... A) Mali yardımla birlikte önceliklerin belirlenmesi B) Ortaklık Antlaşmaları.......................................... C) Topluluk program ve kuruluşlarına katılım....... D) AB düzenleme ve kazanımlarının (müktesebatının) analitik olarak incelenmesi İKİNCİ BÖLÜM III- Türkiye-Avrupa Topluluğu İlişkileri........................ A) Hazırlık Dönemi(1963-1973) .............................. B) Geçiş Dönemi (1973-1995)................................. C) Son Dönem (1995 ve sonrası)............................ IV- Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri Bütünleşme ve Uyum (1999 Sonrası)........................................... ÜÇÜNCÜ BÖLÜM V- Avrupa Birliği'nin Sosyal Politikası ve Tarihsel Gelişim Süreci.......................... A) Avrupa Topluluğu'nun Kuruluş ve Gelişme Dönemi (1957-1972)............ B)"Sosyal Avrupa"nın Geliştiği Geçiş Dönemi (1972-1980).................................... C) Avrupa Sosyal Politikası'nın Duraklama Dönemi (1980-1985).............................................. D) "Avrupa Sosyal Alanı"nın Oluşturulması ve İlerleme Dönemi (1986-1993)............................... E) Avrupa Birliği'ne DönüşümDönemi (1993-....)... 1. Avrupa İstihdam Stratejisi.............................. 2. Genel olarak Kadın-Erkek Eşitliği................... 3. "İstihdam Hakları" Açısından Kadm-Erkek Eşitliği.............................................................. 4. "Sosyal Güvenlik Hakları" Açısından Kadm-Erkek Eşitliği........................................ 5. Yapısal Fonlarla Ayrımcılığın Engellenmesi 6. İşsizliğin Azaltılması ve Önlenmesi................ DÖRDÜNCÜ BÖLÜM VI- Avrupa Birliği Sosyal Politikası ve Türkiye-AB İlişkileri.............................. A) Kısa Erimli Hedefler B) Orta Erimli Hedefler C) Avrupa Birliği Düzenleme ve Kazanımlarına Uyum Çerçevesinde Bireysel ve Toplu Hakların Kullanımına İlişkin İlgili Mevzuatın Karşılaştırılması................................................... 2. Bölüm Siyasi Ölçütlerle ile İlgili....................... 2.1.2. Dernek Kurma Özgürlüğü, Barışçı Toplantı Hakkı ve Sivil Toplum.................. 4. Bölüm Üyelik Yükümlülüklerini Üstlenebilme Yeteneği ile İlgili............................................... 4.3. Kişilerin Serbest Dolaşımı............................ 4.13 İstatistik........................................................ 4.14.Sosyal Politika ve İstihdam.........................., BESİNCİ BÖLÜM VII- Avrupa Birliği'nin Sosyal Politikasının Tarihsel Gelişim Sürecinde Eğitim Politikalarının Yeri..... VIII- AB'nin Eğitim Programları....... A) SOCRATES Programı............. 1. Amaçlar.............................. 2 Katılımcı Ülkeler................. 3. Hukuksal Temeller............. 4. Parasal Destek Boyutu...... 5. Desteklenecek Etkinlikler 6. Hedef Kitle......................... 7. Yönetim.............................. 8. Türkiye'nin Katılım Süreci. a) Katılım........................... b) Hazırlık........................... B) SOCRATES II (2000-2006)............................ Eylem I. COMENIUS-OKUL EĞİTİMİ................ Eylem II. ERASMUS-YÜKSEKÖĞRETİM......... Eylem III. GRUNDTVIG-YETİŞKİN EĞİTİMİ VE DİĞER EĞİTİM YOLLARI............. Eylem IV. LINGUA-Dil Eğitimi ve Öğrenimi...... Eylem V. MINERVA-AÇIK ÖĞRENİMİN DESTEKLENMESİ VE UZAKTAN (ODL), EĞİTİM ALANINDA BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI........................................ Eylem VI - GÖZLEM VE YENİLİKLER............... Eylem VII - ORTAK EYLEMLER........................ Eylem VIII - DİĞER GİRİŞİMLER...................... C) LEONARDO DA VİNCİ.................................. D) YOUTH FOR EUROPE.................................. E)NARIC............................................................ 1. Akademik Tanınmada Ortak Dil olarak Avrupa Kredi Değerlendirme Sistemi ECTS-European Credit System Transfer System............................................. 2. ECTS Sisteminin Akademik Kurumlar ve Üniversiteler Açısından Yararları.................. 3. ECTS Sisteminin Öğrenciler Açısından Yararları SONUÇ ALTINCI BÖLÜM IX- AB Eğitim Politikalarının "Sosyal Politika" Açısından Önemi.............................................. A) Avrupa'nın İstihdam Stratejisi ve Eğitim Politikaları.......................................... B) Eğitim Politikaları Yoluyla Sosyal Uyumun Sağlanması.................................................... C) AB ile Türkiye Eğitim Politikalarının Karşılaştırılması ve Türkiye-AB İlişkileri Açısından Değerlendirilmesi........................ KAYNAKÇA. NOTLARAvrpa sosyal modelinin eğitim politikaları açısından değerlendirilmesi |