Sağlık Eğitim Dersleri
İÇİNDEKİLERİÇİNDEKİLER BÖLÜM I. GENEL PRENSİPLER (Dalzell-Ward tarafından) 1 Sağlık Eğitimi çalışmalarına giriş ......... 2 Tarihi Gelişme ........................ 3 Sağlık Eğitiminin amaçları .................. 4 Biyolojik Temel ........................... .. I. Veraset, değişik yapılar, Büyüme ve Fizik Yapı II. Dengeli surette gelişen kurulu bir düzen, Hayat m. Çevre IV. Bozulan Denge 5 Sosyal temel....................................... I. Toplumun özellikleri ve tutumu II. Sağlık Servisleri 6. Değerlendirme.................................... BÖLÜM II. OKULLARDA SAĞLIK EĞİTİMÎ (Winifred tarafından) 2 Günlük okul hayatında sağlık eğitimi1. Okul çevresi 2. Fırsatlar ve sorumluluklar 3 Diğer konuların yardımı ile sağlık eğitim 1. Biyoloji 2. Fiziksel eğitim 3. Aile hayatı konusunda eğitim 4 Ders programlarının muhtevası hakkında tavsiyeler .................................... 5 Sağlık eğitiminde sorumluluk ............ 1. Eğitim kolejinde sağlık eğitimi 2. Sağlık komiteleri 6 inceleme ve Araştırma ........................ 7 Ruh sağlığı ....................................... BÖLÜM III. OKUL SAĞLIK SERVİSLERİ (Deniş Pirrie) BÖLÜM IV. KONUNUN ÖZEL YOLLARDAN ELE ALINMASI (Deniş Pirrie) 1 Gençlik kulübü (Lynton Porter)............ 2 Gıda Hijyeni .................................... 3 Ayak sağlığı ....................................... 4 Diş Hijyeni ....................................... 5 Kanser .......................................... 6 Kazalar ......... ................................ BÖLÜM V. METOD VE VASITA (Lynton Porter tara- fından) Seçimde gözetilecek genel prensipler......... l Metodlar.......................................... I. Konuşmalar II. Grup tartışması III. Diğer Tartışma teknikleri IV. Rol oynama metodu ve dramatik metodlar 2, Vasıta .......................................... I. Film II. Slayd Filmler III. Film Stripler IV. Teyp V. Duvar levhaları VI. Flanelgraf . VII. Afiş VIII. Risale ve Broşürler IX. Bebek ve Kuklalar X. Teşhir ve Sergiler XI. Karatahta XII Plastigraf Modeller Metodların kıymet ve değerlendirilmesi |