Çözümlü Öğretim Sorunları
İÇİNDEKİLERİÇİNDEKİLER önsöz ........ îlkokuma -yazma öğretimini büyük harflerle mi, küçük harflerle mi yapalım? ........................... îlkokuma - yazma öğretimini nasıl yapalım? ...... öğrencilere sınıf dergisi aldıralım mı?............ îyi yazı alışkanlığı kazanamamış çocuklar için ne yapalım?................................................ ileri sınıflardaki, okuma-yazma mekanizmasını kavrayamamış çocukları nasıl yetiştirelim? ...... Okuma-yazma işlekliği yönünden sınıf düzeyinin altında bulunan çocukları nasıl yetiştirelim? .... Öğrencilerimizin okuduklarını anlamaları ve rahatça anlatabilmeleri için ne yapalım? ............... Öğrencilerin tahrir yeteneklerini geliştirmek için ne yapalım?................................................ Hayat Bilgisi öğretimi için pratiği olan ilkeler saptayabilir miyiz? Aritmetik öğretimi için yararlı olabilecek bazı noktalar saptayabilirmiyiz?.................................... Resim öğretimi için pratik bilgiler saptayabilir miyiz? ........................................................... Tarım - İş derslerinin anlamı ve uygulama yöntemi üzerinde bilgiler edinebilir miyiz? İş derslerinin yeri ve uygulanması ile ilgili açıklamalar yapabilir miyiz?.................................... Yapılması mümkün ders araçlarını çocuklara nasıl yaptırabiliriz? Bir derste, gerekli araçlan hangi kaynaklardan sağlayabiliriz? ................................................ öğrencilerimizin harita yapma yeteneklerini geliştirmek için ne yapalım?................................. Devrelere göre tutturacağımız özet defterleri nasıl olsun?............................................................ öğretimde nasıl bir yöntem uygulayalım?............ öğretmensiz dersleri nasıl yönetelim?..................öğretmen okullarında yetişenlerimiz meslek dışından gelen arkadaşlarımıza nasıl yardım edebiliriz? Beden Eğitimi çalışmaları ile ilgili olarak aydınlatıcı ve pratik değeri olan açıklamalar yapabilir miyiz? ............................................................ Müzik öğretimi hakkında yeni pratik bilgiler kaza- nabilir miyiz? ................................................ Sergi çalışmalarını nasıl düzenleyelim? ............... Hayatî değer açısından, çalışmalarımızın niteliğini saptayabilir miyiz?.......................................... Öğrenme Psikolojisi ile ilgili olarak, pratikte işimize yarayacak bilgiler saptayabilir miyiz?............ Çekerekte açıkoturum....................................... |