Yabancı Dille Öğretim - Türkiye'nin Büyük Yanılgısı
İÇİNDEKİLERİçindekiler İKİNCİ BASKI'YA ÖNSÖZ.................................... ÖNSÖZ............................................................... BİRİNCİ BÖLÜM - ORTAM: DEĞİŞEN DÜNYA 1 Endüstri Devrimi Sonrasında Ulusal Devletlerin Ortaya Çıkışı................................................... - Endüstri Toplumunun Ortaya Çıkışıyla Birlikte Yaşanan Devrimler - İmparatorlukların Çöküşü - Ulusal Devletler ve Diller - Ulusal Diller - Mikro-ulusalcılık Akımı ve Küreselleşme 2 Yirmi Birinci Yüzyıl Başlarken Yaşanan Büyük Değişim: Bilişim Toplumu................................... - Bilişim Toplumu için Bir Tanım Denemesi - Bilişim Devrimiyle Yaşanan Değişim ve Gelecek İKİNCİ BÖLÜM - AMAÇ VE ARAÇLAR 3 Eğitimin Amacı: Nasıl Bir Gençlik İstiyoruz?.........., 4 AnadUi ve Ulusal DO.............................................. - Dilin Toplumsal Kurumlar Arasındaki Ayrıcalıklı Yeri - Anadilinin Ayrıcalığı - Ulusal Dilin önemi 5 Toplumun Kimliği ve Dil................... - Toplumun Kavramlar Dizgesi - İki-dilli Toplum ve Kimlik Sorunu 6 Bilim Sözleri ya da Terimler 7 Yabancı Dilin önemi.......... 8 Bilim ve öğretim Dillerinden Birkaç örnek............. - Uluslararası Düzeyde Kullanılan Bilim ve Öğretim Dillerineİki örnek ingilizce Fransızca - Bilim ve öğretim Dili Olarak Kullanılan Büyük Ulusal Dillere îki örnek Almanca italyanca - Bilim ve öğretim Dili Olarak Kullanılan Küçük Nüfuslu Ulusal Dillere örnek: Macarca 111 ÜÇÜNCÜ BÖLÜM -TÜRKİYE'NİN YABANCI DİLLE ÖĞRETİM YANILGISI 9 Yabancı Dille öğretimin Sözde Gerekçeleri............. 10 Yabancı Dille Öğretimin Sorunları.................... - Kısa Sürede Ortaya Çıkan "Güncel" Sorunlar - Uzun Sürede Beklememiz Gereken "Stratejik" Sorunlar 11 Ortaçağ'a Geri Sıçrama Yapmanın En Etkin Aracı: Yabancı Dille öğretim........................... 12 Bilim ve öğretim Dili Olarak Türkçenin Gelişmesi, 13 Tûrkçenin Olanaktan ve Yetkinliği....... - Türkçe Bir Bilim ve Teknik Dili Olarak Yetkinleşmektedir - Türkçenin Bilim ve Teknik Dili Olarak Gelişmesini önlemek Olanaklı Değildir - Sanki Bir Yabancı Güç Ülkenin Yönetimini Ele Geçirmiş Gibi - Yeryüzünün En Yaygın Kullanılan Yedinci Dili: Türkçe 14 Türkçenin Bilim Dili Olma Yolunda Karşılaştığı Birkaç Sorun........................................................ 15 Türkiye'nin Geleceği ile İlgili İyimser ve Kötümser Senaryolar.............................................. - Türk Olmanın Dayanılma? Karmaşıklığı - Birinci Senaryo: Türkiye'nin Alçakgönüllü Gelişmesi - ikinci Senaryo: Küreselleşme Ortamında Türkiye'nin Yağmaya Uğraması 176 - Üçüncü Senaryo: Türkiye'nin Parlak Geleceği SONUÇ.................................................................. Eğitimin Amacı: XXI. yy'ın Türk Yurttaşı Merkez Ülke Türkiye Amacı Birimsel Devlet Türkiye'nin Ulusal Dili Türkçedir Türkiye'nin "Birimsel Devlet" Yapısı "öğretim Birliği" ile Sağlanır Öğretim ve Bilim Dili Türkçenin Yeterliliği öğretim ve Bilim Dili Olarak Türkçenin Sorunları Uluslararası Bilim ve Öğretim Dili Türkçe Yabancı Dilin önemi Son Değerlendirme KAYNAKLAR.......................................................... YAŞAMÖYKÜM..................................................... DİZİN...................................................................... |