Görme Özürlülerin Eğitimi-Kaynaştırılmış Eğitim-Az Görenlerin Eğitimi-Okul Öncesi Eğitim

Kitap : Görme Özürlülerin Eğitimi-Kaynaştırılmış Eğitim-Az Görenlerin Eğitimi-Okul Öncesi Eğitim

Yazar : * Kasım Karataş

Dil : Türkçe

Bölüm : Sosyal Politika

ISBN : 975-97104-0-4

Cilt : 2

Yayın Tarihi : Mart 2000

Yayıncı : Körler Federasyonu Yayını

Tür : Kitap

Kitap No : 3516

İÇİNDEKİLER


iÇiNDEKiLER
PROGRAM...................
iÇiNDEKiLER..............
ÖNSÖZ..........................
AÇILIŞ KONUŞMASI
Görme Engelliler Eğitiminin Değişen Dünyası PaulEnnals........................................................
Amerika Birleşik Devletlerinde Görme Engelli Çocukların Eğitimi Alanındaki Durum Cafer Barkuş....................................................................................................................
Türkiye'de Görme Engelli Çocukların Eğitimi
Prof. Dr. Mehmet Özyürek............................................................................................
Erken Müdahale
Dr. Herman A. A. Gresnigt.,
Bir Süreç Olarak Erken Müdahale Hizmeti Mgr. Terezie Hradilkova...........................
Erken Müdahale Hizmetleri Arş. Gör. Pınar Şafak.........
Görme Engellilerin Erken Çocukluk Eğitimi Prof. Dr. Ayşegül Ataman..........................
Farklı Bir Aile: Görme Engelli Çocuğu Olmak ve Aile içindeki Gelişmeler Eliane Bonamie - Leen Van Belle..............................................................
Az Görmenin Değerlendirilmesi .Lea Hyvrinen.............................
Az Gören Öğrencilerin Eğitsel Değerlendirmesi Dr. A. Tuba Tuncer............................................
Az Gören Çocukların Sosyal Bakımdan Gelişmelerine, İletişim Kurmalarına ve
Öğrenmelerine Öğretim Programı Yoluyla Yardım Etmenin Yöntemleri
Mrs. Mariana Fulcemp.......................................................................................,
'Körler Okulu Göz Taraması ve Az Görenlerin Rehabilitasonu Projesi'
Op. Dr. Ayşe Turan, Op. Dr. Süleyman Karaatlı, Op. Dr. Ömer F. Recep,
Dr. Onur Abdik, Op. Dr. Hikmet Hasıripi.......................................................
VIITürkiye'de Çocukluk Çağı Körlükleri ve Körler Okulu Taraması Op. Dr. Ayşe Turan, Onur Abdik, Op. Dr. Hikmet Hasıripi.
Az Gören Kimdir?
Hicran Altun.................................................................................
Kaynaştırma İle İlgili Tanımlar Banu Altunay...........................
Kaynaştırılmış Eğitim Olanakları Stef Pennings...............................
Kaynaştırılmış Eğitimde öğretim Teknikleri ve Materyaller Halil Köseler..........................................................................
Gezici Öğretmenlerin, Kaynak Öğretmenlerin ve Destek Öğretmenlerinin
Eğitim Gereksinimleri
Dr. Heather Labon Mason..........................................................................
Hollanda'da Görme Engellilerin Kaynaştırılmış Eğitimi Alanındaki Gelişmeler Stef P. M. Pennings.....................................................................................................
Kaynaştırılmış Eğitim Sistemine Devam Etmiş Bir Öğrenci Olarak Yaşadıklarım Halit Yurdusen............................................................................................................
Görme Engelli Çocuklarda Entegre (Kaynaşmış) Eğitim Sistemi
Hüseyin Yılmaz...........................................................................................................
Farklı Meslek Dallarından Uzmanlar Arasında İş Birliği
C.R.A. Van Dijk...........................................................................................................
Çok-Özürlü Çocukların Değerlendirilmesi
Cafer Barkuş................................................................................................................
Çok - Özürlü, Görme Engelli Çocuklar
Eberhard Fuchs............................................................................................................
Özel Eğitimde Devlet ve Sivil Toplum Örgütleri Arasındaki işbirliğinin Olanakları Av. Tur an İçli...............................................................................................................