Görme Özürlülerin Eğitimi-Kaynaştırılmış Eğitim-Az Görenlerin Eğitimi-Okul Öncesi Eğitim
İÇİNDEKİLERiÇiNDEKiLER PROGRAM................... iÇiNDEKiLER.............. ÖNSÖZ.......................... AÇILIŞ KONUŞMASI Görme Engelliler Eğitiminin Değişen Dünyası PaulEnnals........................................................ Amerika Birleşik Devletlerinde Görme Engelli Çocukların Eğitimi Alanındaki Durum Cafer Barkuş.................................................................................................................... Türkiye'de Görme Engelli Çocukların Eğitimi Prof. Dr. Mehmet Özyürek............................................................................................ Erken Müdahale Dr. Herman A. A. Gresnigt., Bir Süreç Olarak Erken Müdahale Hizmeti Mgr. Terezie Hradilkova........................... Erken Müdahale Hizmetleri Arş. Gör. Pınar Şafak......... Görme Engellilerin Erken Çocukluk Eğitimi Prof. Dr. Ayşegül Ataman.......................... Farklı Bir Aile: Görme Engelli Çocuğu Olmak ve Aile içindeki Gelişmeler Eliane Bonamie - Leen Van Belle.............................................................. Az Görmenin Değerlendirilmesi .Lea Hyvrinen............................. Az Gören Öğrencilerin Eğitsel Değerlendirmesi Dr. A. Tuba Tuncer............................................ Az Gören Çocukların Sosyal Bakımdan Gelişmelerine, İletişim Kurmalarına ve Öğrenmelerine Öğretim Programı Yoluyla Yardım Etmenin Yöntemleri Mrs. Mariana Fulcemp......................................................................................., 'Körler Okulu Göz Taraması ve Az Görenlerin Rehabilitasonu Projesi' Op. Dr. Ayşe Turan, Op. Dr. Süleyman Karaatlı, Op. Dr. Ömer F. Recep, Dr. Onur Abdik, Op. Dr. Hikmet Hasıripi....................................................... VIITürkiye'de Çocukluk Çağı Körlükleri ve Körler Okulu Taraması Op. Dr. Ayşe Turan, Onur Abdik, Op. Dr. Hikmet Hasıripi. Az Gören Kimdir? Hicran Altun................................................................................. Kaynaştırma İle İlgili Tanımlar Banu Altunay........................... Kaynaştırılmış Eğitim Olanakları Stef Pennings............................... Kaynaştırılmış Eğitimde öğretim Teknikleri ve Materyaller Halil Köseler.......................................................................... Gezici Öğretmenlerin, Kaynak Öğretmenlerin ve Destek Öğretmenlerinin Eğitim Gereksinimleri Dr. Heather Labon Mason.......................................................................... Hollanda'da Görme Engellilerin Kaynaştırılmış Eğitimi Alanındaki Gelişmeler Stef P. M. Pennings..................................................................................................... Kaynaştırılmış Eğitim Sistemine Devam Etmiş Bir Öğrenci Olarak Yaşadıklarım Halit Yurdusen............................................................................................................ Görme Engelli Çocuklarda Entegre (Kaynaşmış) Eğitim Sistemi Hüseyin Yılmaz........................................................................................................... Farklı Meslek Dallarından Uzmanlar Arasında İş Birliği C.R.A. Van Dijk........................................................................................................... Çok-Özürlü Çocukların Değerlendirilmesi Cafer Barkuş................................................................................................................ Çok - Özürlü, Görme Engelli Çocuklar Eberhard Fuchs............................................................................................................ Özel Eğitimde Devlet ve Sivil Toplum Örgütleri Arasındaki işbirliğinin Olanakları Av. Tur an İçli............................................................................................................... |