Çalışan Çocuklar Projesi Raporu

Kitap : Çalışan Çocuklar Projesi Raporu

Dil : Türkçe

Bölüm : Çocuk Emeği

Yayın Yeri : İstanbul

Yayın Tarihi : Ocak 2000

Yayıncı : T.C. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı

Tür : Rapor

Kitap No : 34

İÇİNDEKİLER

GİRİŞ
IPEG PROGRAMI
İŞ DENETİMİ VE IPEC PROJELERİ YÖNTEM:
EYLEM PROGRAMLARI
HEDEF GRUPLAR
RAPORUN SİSTEMATİĞİ :
BİRİNCİ KISIM
BİRİNCİ UYGULAMA
BİRİNCİ BÖLÜM
BEŞ İŞKOLU GENELİNDE BİRİNCİ UYGULAMA ÇALIŞMALARI
I. DURUM SAPTAMASI
I.A. SEÇİLEN İŞKOLLARI VE MESLEK DALLARI :
I.B ÇALIŞAN ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ :
I.B. 1. Çalışan Çocukların Eğitim Durumları Ve Ailesel Özellikleri:
l.B.2. Çocukların İşteki Statüleri Ve Çalışma Koşulları :
I.C. İŞYERLERİNİN ÖZELLİKLERİ :
1 .D. BELİRLENEN RİSKLER :
II. DEĞERLENDİRME VE TANI :
II.A. SORUNUN TANIMLANMASI :
II.B. ÖNCELİKLİ RİSKLERİN SEÇİLMESİ
III. POLİTİKA, STRATEJİ VE EYLEM PROGRAMLARININ BELİRLENMESİ
ULA. TEMEL POLİTİKALAR :
III.B. TEMEL STRATEJİLER :
III.B.1. Stratejiler :
III.B.2. Hedef Gruplar:
III.C. EYLEM PROGRAMLARININ HAZIRLANMASI
İKİNCİ BÖLÜM
AĞAÇ İŞKOLUNDA BİRİNCİ UYGULAMA
l. BİRİNCİ UYGULAMA ALANI
I.A. DURUM SAPTAMASI :
I.A.1. İşyerlerinin Tanıtımı
I.A.2. Çalışan Çocukların Özellikleri
a)Yapısal Özellikler
b) Eğitim Durumları ve İşteki Statüleri:
c) Ailesel Özellikleri
d) Yapılan İşe İlişkin Özellikler
I.A.3. Riskler
a. Çalışma ortamından kaynaklanan riskler
b. Çalışma koşullarından kaynaklanan riskler
l.B. DEĞERLENDİRME VE TANI :
I.C. POLİTİKA, STRATEJİ VE EYLEM PROGRAMLARI
I.C.1. Sektörel Politika ve Stratejilerin Oluşturulması:
a. Çözüm Önerilerinin Geliştirilmesi
b. Uygun Çözüm Önerilerinin Seçilmesi

l.C.2 Eylem Programının Uygulanması :
a.işyeri Ziyaretleri:
b. Eğitim Çalışmaları
c. Eğitim ve iletişim Metaryalleri Üretilmesi :
d. Duyarlılık Artırma Çalışmaları :
e. Kurumlararası İşbirliği Çalışmaları :
I.C.3. Eylem Programının Risklerin Giderilmesi Bakımından Değerlendirilmesi :
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
DERİ İŞKOLUNDA BİRİNCİ UYGULAMA
I. BİRİNCİ UYGULAMA ALANI :
LA. DURUM SAPTAMASI
I.A.1 İşyerlerinin Tanıtımı:
I.A.2. Çalışan Çocukların Özellikleri :
a. Yapısal Özellikler
b. Eğitim Durumları ve İşteki Statüleri
c. Ailesel Özellikleri
d. Yapılan İşe İlişkin Özellikler:
I.A.3. Riskler
a. Çalışma ortamından kaynaklanan riskler:
b. Çalışma koşullarından kaynaklanan riskler:
l.B. DEĞERLENDİRME VE TANI
I.C.POLİTİKA, STRATEJİ VE EYLEM PROGRAMLARI
I.C.1. Sektörel Politika ve Stratejilerin Oluşturulması :
a. Çözüm Önerilerinin Geliştirilmesi
b. Uygun Çözüm Önerilerinin Seçilmesi
l.C.2. Eylem Programının Uygulanması
a. işyeri Ziyaretleri
b.Eğitim Çalışmaları
c. Eğitim ve iletişim Metaryalleri Üretilmesi:
d.Duyarlılık Artırma Çalışmaları :
e. Kurumlararası işbirliği Çalışmaları:
I.C.3. Eylem Programının Risklerin Giderilmesi Bakımından Değerlendirilmesi :
II.İKİNCİ UYGULAMA ALANI :
II. A. DURUM SAPTAMASI :
II.A.1 İşyerlerinin Tanıtımı
II.A.2. Çalışan Çocukların Özellikleri
a. Yapısal Özellikler
b. Eğitim Durumları ve İşteki Statüleri:
c. Ailesel Özellikler
d.Yapılan İşe İlişkin Özellikler
II.A.3. Riskler
a. Çalışma Ortamından Kaynaklanan Riskler:
b. Çalışma Koşullarından Kaynaklanan Riskler
II.B DEĞERLENDİRME VE TANI
II,Ç.POÜTİKA, STRATEJİ VE EYLEM PROGRAMLARI
II.C.1. Sektörel Politika ve Stratejilerin Oluşturulrnası:
a. Çözüm Önerilerinin Geliştirilmesi
b. Uygun Çözüm Önerilerinin .Seçilmesi
II.C.2. Eylem Programının Uygulşnması
a. işyeri Ziyaretleri:
b. Eğitim Çalışmaları
c. Eğitim ve İletişim
d. Duyarlılık Artırma Çalışmaları :
e. Kurumlararası işbirliği
II.C.3. Eylem-Programının Risklerin Giderilmesi Bakımından Değerlendirilmesi :
III. ÜÇÜNCÜ UYGULAMA ALANI
III. A. DURUM SAPTAMASI
.III.A.1 İşyerlerinin Tanıtımı
III.A.2. Çalışan Çocukların Özellikleri
a. Yapısal Özellikler
b. Eğitim Durumları Ve işteki Statüleri:
c. Ailesel Özellikler
d. Yapılan İşe İlişkin Özellikler
III.A. 3.Riskler
a. Çalışma Ortamından Kaynaklanan Riskler:
b. Çalışma Koşullarından Kaynaklanan Riskler:
III. B. DEĞERLENDİRME VE TANI
III. C.POÜTİKA, STRATEJİ VE EYLEM PROGRAMLARI
III. C.1. Sektörel Politika ve Stratejilerin Oluşturulması:
a. Çözüm Önerilerinin Geliştirilmesi
b. Uygun Çözüm Önerilerinin Seçilmesi
III.C.2. Eylem Programının Uygulanması:
a.İşyeri Ziyaretleri
b. Eğitim Çalışmaları
c. Eğitim ve İletişim Metaryalleri Üretilmesi:
d. Kurumlararası İşbirliği
III.C.3. Eylem Programının Risklerin Giderilmesi Bakımından Değerlendirilmesi:
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM KONAKLAMA VE EĞLENCE YERLERİ İŞKOLUNDA
BİRİNCİ UYGULAMA
I.A. DURUM SAPTAMASI :
I.A.1. işyerlerinin Tanıtımı:
l.A.2.Çalışan Çocukların Özellikleri:
a. Yapısal Özellikler
b. Eğitim Durumları Ve işteki Statüleri :
c. Ailesel Özellikler
d. Yapılan İşe İlişkin Özellikler:
l. A.3. Riskler
a. Çalışma Ortamından Kaynaklanan Riskler
b. Çalışma Koşullarından Kaynaklanan Riskler
l.B DEĞERLENDİRME VE TANI
I.C.POLİTİKA, STRATEJİ VE EYLEM PROGRAMLARI
I.C.1. Sektörel Politika ve Stratejilerin Oluşturulması:
a. Çözüm Önerilerinin Geliştirilmesi
b. Uygun Çözüm Önerilerinin Seçilmesi
l.C.2. Eylem Programının Uygulanması
a. İşyeri Ziyaretleri
b. Eğitim Çalışmaları
c. Eğitim ve iletişim Metaryalleri Üretilmesi:
d. Duyarlılık Arttırma Çalışmaları :
e. Kurumlararası işbirliği.
I.C.3. Eylem Programının Risklerin Giderilmesi Bakımından Değerlendirilmesi :
BEŞİNCİ BÖLÜM
METAL İŞKOLUNDA BİRİNCİ UYGULAMA I.A. DURUM SAPTAMASI
I.A.1. İşyerlerinin Tanıtımı
I.A.2 Çalışan Çocukların Özellikleri
a. Yapısal Özellikler
b. Eğitim Durumları ve İşteki Statüleri
c. Ailesel Özellikler
d.Yapılan İşe İlişkin Özellikler
I.A.3. Riskler
a. Çalışma Ortamından Kaynaklanan Riskler
b. Çalışma Koşullarından Kaynaklanan Riskler
I.B.DEĞERLENDİRME VE TANI
I.C.POÜTİKA, STRATEJİ VE EYLEM PROGRAMLARI
I.C.1. Sektörel Politika ve Stratejilerin Oluşturulması
a. Çözüm Önerilerinin Geliştirilmesi
b. Uygun Çözüm Önerilerinin Seçilmesi
I.C.2. Eylem Programının Uygulanması
a. İşyeri Ziyaretleri:
b.Eğitim Çalışmaları
c. Eğitim ve İletişim Metaryalleri Üretilmesi
d. Duyarlılık Arttırma Çalışmaları
e. Kurumlararası İşbirliği
l.C.3. Eylem Programının Risklerin Giderilmesi Bakımından Değerlendirilmesi
II. İKİNCİ UYGULAMA ALANI
II. A. DURUM SAPTAMASI
II.A.1.İşyerlerinin Tanıtımı.
II.A.2.Çalışan Çocukların Özellikleri
a.Yapısal Özellikler
b. Eğitim Durumları ve İşteki Statüleri:
. c. Ailesel Özellikler
d.Yapılan İşe İlişkin Özellikler
II.A.3. Riskler
a. Çalışma Ortamından Kaynaklanan Riskler
b. Çalışma Koşullarından Kaynaklanan Riskler

II. B. DEĞERLENDİRME VE TANI
II.C.POÜTİKA, STRATEJİ VE EYLEM PROGRAMLARI
II.C.1. Sektörel Politika ve Stratejilerin Oluşturulması
a. Çözüm Önerilerinin Geliştirilmesi
b. Uygun Çözüm Önerilerinin Seçilmesi:
II.C.2. Eylem Programının Uygulanması
a.İşyeri Ziyaretleri
b. Eğitim Çalışmaları
c. Eğitim ve İletişim Metaryalleri Üretilmesi:
d. Duyarlılık Arttırma Çalışmaları
e. Kurumlararası İşbirliği
II.C.3. Eylem Programının Risklerin Giderilmesi Bakımından Değerlendirilmesi:
III. ÜÇÜNCÜ UYGULAMA ALANI
III. A. DURUM SAPTAMASI .
I.B DEĞERLENDiRME VE TANI
I.C.POLİTİKA, STRATEJİ VE EYLEM PROGRAMLARI
1 III.C.1. Sektörel Politika ve Stratejilerin Oluşturulması
a. Çözüm Önerilerinin Geliştirilmesi
b. Uygun Çözüm Önerilerinin Seçilmesi:
III.C.2. Eylem Programının Uygulanması
a. işyeri Ziyaretleri
b. Eğitim Çalışmaları
c. Eğitim ve iletişim Materyalleri Üretilmedi
d. Duyarlılk Artırma Çalışmaları
d. Kurumlararası İşbirliği
III.C.3. Eylem Programının Risklerin Giderilmesi Bakımından Değerlendirilmesi: ALTINCI BÖLÜM
BİRİNCİ UYGULAMA SONUÇLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ
İ. EYLEM PROGRAMLARININ HEDEF,.GRUPLARIN DURUMLARINA ETKİSİ :
I.A. EĞİTİM FAALİYETLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ :
I.A.1. İşverenlere ve Ustalara Yönelik Eğitim Faaliyetlerinin Dçğerie.ndirilmesi.?
I.A.2. Ebeveynlere Yönelik Faaliyetlerin Değerlendirilmesi :
1 I.A.3. Çalışan Çocuklara Yönelik Eğitimlerin Değerlendirilmesi :
1I.B. DUYARLILAŞTIRMA VE İŞBİRLİĞİ FAALİYETLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ :
1l.B. 1 .Çıraklık Eğitim Merkezi Öğretmen ve Yöneticilerine Yönelik Faaliyetlerin Değerlendirilmesi
I.B.2. Esnaf ve Sanatkar Odaları Yöneticilerine Yönelik Faaliyetlerin Değerlendirilmesi :.
I.B.3. Sağlık Kuruluşları ile işbirliğinin Değerlendirilmesi:
I.B.4. Kamuoyuna Yönelik Faaliyetlerin Değerlendirilmesi :
I.C. İŞ MÜFETTİŞLERİ AÇISINDAN FAALİYETLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ :
II. POLİTİKA VE STRATEJİLERİN AMAÇLARA ULAŞMA AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ :
IIA. ÇALIŞAN ÇOCUKLARIN İŞTEN UZAKLAŞTIRILMASI AMACI AÇISINDAN DEĞERLENDİRME:
II.B. ÇOCUKLARIN ÇALIŞMA ORTAM VE KOŞULLARININ .İYİLEŞTİRİLMESİ AMACI AÇISINDAN DEĞERLENDİRME
II.B.1. Eylem Programlarının Başarısını Etkileyen Faktörler
II.B.2. Stratejilerin Değerlendirilmesi:
l. SONUÇLARIN SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİ :
İKİNCİ KISIM
İKİNCİ UYGULAMA
BİRİNCİ BÖLÜM
ÜÇ İŞKOLU GENELİNDE İKİNCİ UYGULAMA ÇALIŞMALARI
l. DURUM SAPTAMASI .
I.A. SEÇİLEN İŞKOLLARI VE MESLEK DALLARI :
l.B. ÇALIŞAN ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ :
I.C. İŞYERLERİNİN ÖZELLİKLERİ :
«
II. DEĞERLENDİRME VE TANI. :
III. POLİTİKA, STRATEJİ VE EYLEM PROGRAMLARININ BELİRLENMESİ
IIIA TEMEL POLİTİKALAR :
III.B. TEMEL STRATEJİLER :
III.B.1. Stratejiler:
III. B.2.Hedef Gruplar :
III.iC. EYLEM PROGRAMLARININ HAZIRLANMASI
İKİNCİ BÖLÜM
AĞAÇ İŞKOLU-MOBİLYA VE ÜST YÜZEY İŞLEMLERİ
MESLEK DALLARI
l. BİRİNCİ UYGULAMA ALANI :
l. A. DURUM SAPTAMASI :
I.A. 1. İşyerlerinin Tanıtımı:
I.A. 2. Çalışan Çocukların Özellikleri
a) Yapısal Özelikleri
b) Eğitim Durumları:
c) İşteki Statüleri:
d) Ailesel Özellikleri:
e) Yapılan İşe İlişkin Özellikler:
f) Çalışma Koşulları
g) Çalışma Ortamı
h) Sağlık ve Güvenlik Önlemleri:
I.A.3. Riskler :
l.B. DEĞERLENDİRME VE TANI
I.C. POLİTİKA STRATEJİ ve EYLEM PROGRAMI
I.Ç.1. Birinci Eylem Programı (1997-1998 Dönemi)
I.C.1.1. Stratejilerin Belirlenmesi: Çözüm Önerileri ve Araçları
l.C. 1.2. Eylem Programının Uygulanması:
a. İşyeri Ziyaretleri
b. Eğitim Çalışmaları
c. Duyarlılık Artırma Çalışmaları
d. Kurumlararası İşbirliği Çalışmaları
l.C.2. İkinci Eylem Programı (1998-1999 Dönemi)
l.C.2.1. Stratejilerin Belirlenmesi: Çözüm Önerileri ve Araçları:
I.C.2.2.Eylem Programının Uygulanması
a. İşyeri Ziyaretleri
b. Eğitim Çalışmaları
c. Duyarlılık Artırma Çalışmaları
d. Eğitim ve İletişim Materyalleri Üretilmesi
e. Kurumlararası İşbirliği Çalışmaları
I.C.3 Eylem Programlarının Risklerin Giderilmesi Bakımından Değerlendirilmesi
II. İKİNCİ UYGULAMA ALANI : SAMSUN İLİ
II.A. DURUM SAPTAMASI
II.A.1. işyerlerinin Tanıtımı
l.A.2. Çalışan Çocukların Tanıtımı:
a) Yapısal Özellikleri
b) Eğitim durumları:
c) İşteki statüleri:
d) Ailesel özellikleri
e) Yapılan işe ilişkin Özellikler :
f) Çalışma Koşulları :
g) Çalışma Ortamı
h)Sağlık ve Güvenlik Önlemleri:
II.A. 3. Riskler:
II.B. DEĞERLENDİRME VE TANI
II.C. POLİTİKA, STRATEJİ VE EYLEM PROGRAMI
II. C. 1 . Stratejilerin Belirlenmesi: Çözüm Önerileri ve Araçları:
II. C. 2. Eylem Programının Uygulanması :
a. İşyeri Ziyaretleri :
b. Eğitim Çalışmaları :
c. Duyarlık Artırma Çalışmaları :
d. Eğitim ve İletişim Materyalleri Üretilmesi :
e. Kurumlararası İşbirliği çalışmaları
II.D. EYLEM PROGRAMLARININ RİSKLERİ GİDERİLMESİ BAKIMINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
DERİ İŞKOLU - SAYA, SARACİYE, AYAKKABICILIK
MESLEK DALLARI
I. BİRİNCİ UYGULAMA ALANI
I.A. DURUM SAPTAMASI
I.A.1 . İşyerlerinin Tanıtımı
I.A.2. Çalışan Çocukların Özellikleri :
a) Yapısal Özelikleri
b) Eğitim Durumları :
c) İşteki Statüleri :
d) Ailesel Özellikleri:
e) Yapılan işe ilişkin Özellikler:
f) Çalışma Koşulları :
g) Çalışma Ortamı :
h) Sağlık ve Güvenlik Önlemleri:
I.A.3. Riskler :
I.B. DEĞERLENDİRME VE TANI :
I.C. POLİTİKA, STRATEJİ ve EYLEM PROGRAMI
I.C.1 Birinci Eylem Programı (1997-1998 Dönemi)
I.C.1.1. Stratejilerinin Belirlenmesi: Çözüm Önerileri ve Araçları
I.C.1.2. Eylem Programı:
a. İşyeri Ziyaretleri
b. Eğitim Çalışmaları
c. Duyarlılık Arttırma Çalışmaları
d. Eğitim ve İletişim Materyalleri Üretilmesi
e. Kurumlararası İşbirliği Çalışmaları
l. C.2. İkinci Eylem Programı (1998-1999 Dönemi)
l.C.2.1. Stratejilerin Belirlenmesi : Çözüm Önerileri ve Araçları
l.C.2. 2. Eylem Programının Uygulanması:
a. İşyeri Ziyaretleri
b. Eğitim Çalışmaları
c. Duyarlılık Artırma Çalışmaları
d. Eğitim ve İletişim Materyalleri Üretilmesi
e. Kurumlararası İşbirliği Çalışmaları
I.C.3. Eylem Programının Risklerin Giderilmesi Bakımından Değerlendirilmesi
I.D YAPIŞTIRICI İÇİNDEKİ KİMYASALLARIN ÇALIŞAN ÇOCUKLA SAĞLIĞI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ PROJESİ.
I.D.1. Projenin Amacı
I.D.2. Eylem Programı
a. Yapıştırıcı içerik Analizleri
b. Ortam Analizleri
c. Sağlık Muayeneleri
e. Eğitim Çalışmaları
e. İşyeri Denetimleri
I.D. 3. Değerlendirme : Eylem Programının Hedef Grupların! Durumlarına Etkisi:.
a. İşverenlerin Durumlarına Etkisi:
b. İşveren örgütlerine (AYMAKOOP Yönetim Korulu) Etkisi :
c. Ailelere Etkisi
d. Sağlık Kuruluşlarına Etkisi
f. Çalışan Çocuklara Etkisi
l. E. YAPIŞTIRICI ÜRETİCİLERİNİN DUYARLILAŞTIRILMASI PROJESİ
I.E. 1. Hedef Gruplar
l.E. 2. Eylem Programı
a. İnceleme Denetimleri:
b. Yapıştırıcı Analizleri :
c. Araştırma : .
c. Ortam Ölçümleri :
d. Yapıştırıcı Üreticilerinin Duyarlılaştırılması :
e. Yapıştırıcı Standardının Oluşturulması, Ürettin ve İthalatının Denetlenmesine Yönelik Çalışmalar:
f. İş Müfettişlerinin Duyarlılaştırılması
I.E.2.1 Değerlendirme : Eylem Programının Hedef Grupların Durumlarına Etkisi
a. Yapıştırıcı Üreticilerine Etkisi
b. İşverenlerin Durumlarına Etkisi
c. İlgili Kurumların Durumlarına Etkisi
d. İş Müfettişlerinin Durumlarına Etkisi
II. İKİNCİ UYGULAMA ALANI
II. A.DURUM SAPTAMASI
II.A.1. İşyerlerinin Tanımı
II.A. 2. Çalışan Çocukların Özellikleri
a. Yapısal özelikleri
b. Eğitim durumları
c. işteki Statüleri
d. Ailesel Özellikleri
e. Yapılan İşe İlişkin Özellikler
f. Çalışma Koşulları
g. Çalışma Ortamı
h. Sağlık ve Güvenlik Önlemleri
II.A.3. Riskler
II.B. DEĞERLENDİRME VE TANI
II.C. EYLEM PROGRAMI
II.C.1 Birinci Eylem Programı (1997-1998 Dönemi)
II.C.1.1. Stratejilerin Belirlenmesi: Çözüm Önerileri ve Araçları
II. C.1.2.Eylem Programının Uygulanması
a. işyeri Ziyaretleri
b. Eğitim Çalışmaları
c. Duyarlılık Artırma Çalışmaları
d. Eğitim ve İletişim Materyallerinin Üretilmesi
e. Kurumlararası İşbirliği :
II. C.2. İkinci Eylem Programı (1998-1999 Dönemi)
II.C.2.1. Stratejilerin Belirlenmesi: Çözüm Önerileri ve Araçları
II.C.2.2. Eylem Programının Uygulanması
a. işyeri Ziyaretleri
b. Eğitim Çalışmaları
c. Duyarlılk Artırma Çalışmaları
d. İletişim ve Eğitim Metaryalleri Üretilmesi
e. Kurumlararsı İşbirliği Çalışmaları
II.C.3. Eylem Programının Risklerin Giderilmesi Bakımından Değerlendirilmesi .
II.D KİMYASALLARIN ÇALIŞAN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ PROJESİ
II.D.1. Projenin Amacı:
II. D.2. Eylem Programı:
a. Sağlık Muayeneleri:
b. Hedef Grupların Eğitimi
c. Sağlık Kuruluşları ile İşbirliği
II.D.3. Değerlendirilme : Eylem Programının Hedef Grupların Durumlarına Etkisi :
a. İşveren ve Ustaların Durumlarına Etkisi
b. Sağlık Kuruluşlarının Durumlarına Etkisi
c. Çalışan Çocukların Durumlarına Etkisi:
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
METAL İŞKOLU - MOTORLU TAŞITLAR TAMİR VE BAKIM, MET İŞLERİ VE METAL İŞLEME MESLEK DALLARI
I. BİRİNCİ UYGULAMA ALANI
1. A. DURUM SAPTAMASI
I.A.1. İşyerlerinin Tanımı
I.A. 2. Çalışan Çocukların Özellikleri .;
a. Yapısal Özelikleri
b. Eğitim Durumları
c. İşteki Statüleri
d. Ailesel Özellikleri
e. Yapılan İşe İlişkin Özellikler :
f. Çalışma Koşulları
g. Çalışma Ortamı
I.A.3 Riskler
l.B. DEĞERLENDİRME VE TANI
I.C. POLİTİKA, STRATEJİ ve EYLEM PROGRAMI
1.C. 1. Birinci Eylem Programı (1997-1998 Dönemi)
1 .C.1.1. Stratejilerin Belirlenmesi: Çözüm Önerileri ve Araçları
l.C.2. Eylem Programının Uygulanması
a. İşyeri Ziyaretleri
b. Eğitim Çalışmaları
c. Eğitim ve İletişim Materyalleri Üretilmesi
d. Kurumlararası işbirliği
l.C.3. Eylem Programının Risklerin Giderilmesi Bakımından Değerlendirilmesi :
II.İKİNCİ UYGULAMA ALANI
II. A. DURUM SAPTAMASI
II.A. 1. İşyerlerinin Tanıtımı :
II.A.2.Çalışan Çocukların Özellikleri :
a. Yapısal Özellikleri :
b. İşteki Statüleri :
II.A.3. Riskler
II. B .DEĞERLENDİRME VE TANIM
II.C. POLİTİKA, STRATEJİLER VE EYLEM PROGRAMI :
II.C.1. Stratejilerin Belirlenmesi: Çözüm Önerileri vePAraçları:
II.C.2. Eylem Programının Uygulanması :
a. İşyeri Ziyaretleri:
b.Eğitim Çalışmaları
c. Duyarlılık Artırma Çalışmaları:
d. Eğitim Ve İletişim Materyalleri Üretilmesi
e. Kurumlararası işbirliği Çalışmaları
II.C.3. Eylem Programlarının Risklerin Giderilmesi Bakımından Değerlendirilmesi:
III. ÜÇÜNCÜ UYGULAMA ALANI
III.A. DURUM SAPTAMASI
III.A.1. işyerlerinin Tanıtımı
III.A.2. Çalışan Çocukların Özellikleri
a. Yapısal Özelikleri
b. Eğitim Durumları
c. İşteki Statüleri
d. Ailesel Özellikleri:;
f. Çalışma Koşulları
g. Çalışma Ortamı
h. Sağlık ve Güvenlik Önlemleri
III.A.3. Riskler :
III.B.DEĞERLENDİRME VE TANI :
III.C. POLİTİKA, STRATEJİ VE EYLEM PROGRAMI :
III.C.1 .Stratejilerin Belirlenmesi: Çözüm Önerileri ve Araçları:
III.C.2. EYLEM PROGRAMI UYGULANMASI
ı a. işyeri Ziyaretleri :
b.Eğitim Çalışmaları:
c. Duyarlılık Artırma Çalışmaları:
d. Eğitim Ve iletişim Materyalleri Üretilmesi
e. Kurumlararası işbirliği
III.C.3. Eylem Programının Risklerin Giderilmesi Bakımından Değerlendirilmesi:
IV. DÖRDÜNCÜ UYGULAMA ALANI :
IV.A. DURUM SAPTAMASI
IV.A.1. İşyerlerinin Tanıtımı
IV.A.2. Çalışan Çocukların Özellikleri
ı a. Yapısal özelikleri
b. Eğitim durumları
c. İşteki statüleri
d. Ailesel özellikleri
e. Yapılan işe ilişkin Özellikler
f. Çalışma Koşulları
g. Çalışma Ortamı
h. Sağlık ve Güvenlik Önlemleri
IV.A.3. Riskler
IV.B. DEĞERLENDİRME VE TANI
IV.C. POLİTİKA, STRATEJİ VE EYLEM PROGRAMI
IV.C. 1 . Birinci Eylem Programı (1997-1998 Dönemi)
IV.C.1 .1 Stratejilerin Belirlenmesi: Çözüm Önerileri ve Araçları
IV.C.1 .2. Eylem Programının Uygulanması
a. işyeri Ziyaretleri
b. Eğitim Çalışmaları
c. Duyarlılık Arttırma Çalışmaları
d. Eğitim Ve İletişim Materyallerinin Üretilmesi
e. Kurumlararası İşbirliği
II.C.2. İkinci Eylem Programı (1998-1999 Dönemi) :
II. C. 2.1. Stratejilerin Belirlenmesi: Çözüm Önerileri ve Araçları:
IV.C. 2. 2. Eylem Programının Uygulanması :
b. Eğitim Çalışmaları :
c. Duyarlılık Arttırma Çalışmaları:
d. Eğitim ve iletişim Materyalleri Üretilmesi :
e. Kurumlararası işbirliği Çalışmaları:
IV.C. 3. Eylem Programının Risklerin Giderilmesi Değerlendirilmesi :
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM İKİNCİ UYGULAMA SONUÇLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ
l. EYLEM PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ.
1.1. EĞİTİM ÇALIŞMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ :
a. İşverenler ve Ustalara Yönelik Eğitim Faaliyetlerinin Değerlendirilmesi :
b. Çalışan Çocuklara Yönelik Eğitim Faaliyetlerinin Değerlendirilmesi :
1.2. DUYARLILIK ARTIRMA FAALİYETLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ :
a. Ailelere Yönelik Duyarlılaştırma :
b. ilgili Kurumlara Yönelik Duyarlılaştırma ve işbirliğinin Değerlendirilmesi
c. Kamuoyuna Yönelik Duyarlılaştırma Faaliyetlerinin Değerlendirilmesi :
d. İş Müfettişlerine Yönelik Duyarlılaştırma Faaliyetlerinin Değerlendirilmesi:
1.3. ÖRNEK ATÖLYELER KURMAYA YÖNELİK FAALİYETLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ :
1.4. İLGİLİ KURUMLARIN KURUMSAL YAPILARININ GÜÇLENDİRİLMESİNE YÖNELİK FAALİYETLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ :
II. POLİTİKA VE STRATEJİLERİN AMAÇLARA ULAŞILMASI AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ
11.1 .ÇOCUKLARIN ÇALIŞMA ORTAM VE KOŞULLARININ İYİLEŞTİRİLMESİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ
II.2. ÇALIŞAN ÇOCUKLARIN İŞTEN UZAKLAŞTIRILMASI AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ
SONUÇ
Mevzuat Çalışmaları:
1.2. TABLOLAR DİZİNİ