2000'li Yıllarda Kamu ve Özel Sektörde yeniden Yapılanma

Kitap : 2000'li Yıllarda Kamu ve Özel Sektörde yeniden Yapılanma

Yazar : * Metin Göker

Dil : Türkçe

Bölüm : Sosyal Politika

Yayın Yeri : İstanbul

Yayın Tarihi : Şubat 1996

Yayıncı : TÜGİAD (Türkiye Genç İşadamları Derneği)

Tür : Kitap

Kitap No : 3156

İÇİNDEKİLER


İÇİNDEKİLER

BÖLÜM I. YENİDEN YAPILANMA NEDİR?

KISIM I. - Yeniden Yapılanmanın felsefesi ve temel kavramları
1. Yeniden yapılanmanın temel kavramları
2. Yeniden yapılanma ihtiyacının ortaya çıkışı
3. Yeniden yapılanma ve Türkiye'deki durum
4. Yeniden yapılanmaya iki ana yaklaşım
5. Yeniden yapılanma ve ilgili diğer konular

KISIM II. Yeniden Yapılanma felsefesi ve temel kavramları ile ilgili çeşitli konular.
1. Sanayileşmenin tarihçesi ve yeniden yapılanma
2. Yeniden yapılanma ihtiyacı nasıl doğuyor - Akış DiagramI
3. Global ekonomik durgunluk
BÖLÜM 2. YENİDEN YAPILANMA:UYGULAMALAR SONUÇLAR

1. Asea Brown Boweri (ABB) ve Percy Barnevik
2. Benetton'un Global Stratejileri
3. Amerika Birleşik Devletleri'nde yeniden yapılanma
4. Bazı Amerikan Şirketleri'nin yeniden yapılanma sonuçları
5. Dünyada yeniden yapılanma sonuçlan : Bazı olumsuz noktalar
6. Yeniden Yapılanma : Uygulamaların ve sonuçların değerlendirilmesi
7. Yeniden yapılanan dünyada, ortaya çıkan fırsatları değerlendirerek çok hızlı bir şekilde kalkınan ülke - Taiwan
BÖLÜM 3. MEGA TRENDLER VE YENİDEN YARATILAN DÜNYA

1. Mega Trendler - Genel
2. Küçülen dünya
3. Mega Trendler - Müşteri
4. Mega Trendler - Sanayi ve hizmet sektörlerindeki şirketler
5. Mega Trendler - Rekabet
6. Büyük Şirketler devrinin iflası
7. 2000'Ii yıllarda küçük ve orta ölçekli firmalar için ortaya
çıkan bazı fırsatlar

KISIM I.. Klasik Organizasyon Felsefesi Bugünün İhtiyaçlarına
Neden CevapVermiyor.
1. Klasik Organizasyon felsefesinin ana prensipleri
2. Klasik Organizasyon felsefesinin uygulanmasında ana terim Standardİzasyondur.
3. Neticede ne ortaya çıkıyor ?
4. Klasik Organizasyonlar nerede netice verir?
5. KLasik Organizasyon Teorisinin zayıf noktaları
6. Yeniden Yapılanma Felsefesinin ana prensipleri
7. Müşteri velinimetimizdir. Müşteriye daha yakın olunmalıdır.
8. Başarı için farklılıkların önemi. kavranmalıdır
9. Organizasyonda yapılan işler daha hızlı ve daha dinamik bir
hale getirilmelidir.
10. Rekabet gücümüzü arttırma
11. Şirketin ve şirkette çalışan herkesin performans seviyeleri yükseltilmelidir.
12. Daha yaratıcı ve yenilikçi olunmalıdır.
13. Ağırlıklar atılmalı, daha dinamik bir organizasyon yaratılmalıdır.
14. Devamlı gelişme - Mükemmeli yakalama
15. Yeniden Yapılanmanınbazı organizasyonel teknikleri
16. Yeniden Yapılanma ile toplam kalite yönetimi İSO 2000 arasındaki iLişki.
17. İSO 2000 belge düzeni toplam kalite yönetimi için gereklidir. Fakat yetişmez.
KISIM II.Klasik Organizasyon Teorisi İle Yeniden Yapılanma
Felsefesinin Karşılaştırılması - Detaylar

1. Organizasyonlarda Departmantilizasyon - Operasyonel işin yöNetilebilir ünitelere bölünmesi
2. Departmantilizasyon, Tradisyonel yaklaşımdır - DepartmanlarI dizaynında ana faktörler - Klasik Organizasyon teorisi
3. DeLege etmek
4. Organizasyonlardaki staf fonksiyonları ve staf personelin durumu. Bu konudaki Klasik Organizasyon Teorisi ile Yenideı Yapılanma Felsefesinin karşılaştırılması
5. İnsan ihtiyaçları ve organizasyonel yapı

Vizyon Geliştirme Nedir ? Temel Prensipler ve
Yapılacak İşler
1. Vizyon Geliştirme nedir?
2. Uzun Vadeli Planlama -Long Range Planning- ve Vizyon Geliştirme
3. Gelecek araştırmaları -Future Studies - ve Vizyon Geliştirme
4. Vizyon belirlemesi de bir gelecek araştırmasıdır.
5. Vizyon geliştirmede yardımcı olabilecek aktiviteLer
6. Yeniden yapılanma sürecindeki altı ana aktivite
7. Vizyon geliştirmek için ele alınması gereken anA işler
8. Konulara değişik açıdan ve bütünleşik olarak bakma
9. Detaylara inme.
10. Hem konulara bütünleşik olarak bakabilme, hem de detaylara inebilme
11. Değişikliği algılama ve yakalama
12. Vizyon Geliştirme
13. Müşterilerimizi tanıma
14. Ürettiğimiz hizmet veya ürünü tanıma
15. Rakiplerimizi tanıma
16. Rekabet gücümüzü arttırma
17. Kendi şirketimizi tanıma
18. Şirkette çalışan elemanlarımızı tanıma
19. Vizyon geliştirilmesi ile ilgili diğer konular ve görüşler
Vizyon Nasıl Geliştirilir - Uygulamayla İlgili Bazı Örnekler
1. Vizyon geliştirmek için temel tahminler
2. Vizyon geliştirmek için etrafımızdaki oluşumları ve değişimleri dikkatle takip etmek,bunları (mimlemek ve değerlendirmek
3. Ekonomik sahada ortaya çıkan gelişmelerin, değişimlerin ve ana trendlerin izlenmesi
4. Vizyon geliştirme açısından dış ülkelerdeki oluşumların, gelişimlerin incelenerek değerlendirilmesi
5. Yurt içi bölgesel gelişmeler ve değişimler
6. Sektörlerdeki gelişmeler
6. Vizyon geliştirip ve bunu uygulayabilenler kazanıyor-Bill Gates ve şirketi Microsoft'un hikayesi

Organizasyonel Proseslerin Yeniden Dizaynı
Temel Prensipler
1. Proses Re-Engineering - Organizasyonel proseslerin yeniden dizaynı
2. Proses Re-Dizaynı ile ilgili bazı genel görüşler
3. Klasik fonksiyonel organizasyon ve Organizasyonel prosesler
4. Proseslerin yeniden dizaynı projelerinin iki ana bolümü
5. Organizasyondaki çeşitli aktiviteler, prosesler halinde gruplanırken nelere dikkat edilmelidir
6. Proseslerin yeniden dizaynı için bazı prensipler
7. Proseslerin yeniden dizaynı projesini gerçekleştirmek için organizasyon
8. Proseslerin yeniden dizaynı için sistem analizi-Şimdiki durumun tesbiti
9. Proseslerin yeniden dizaynı için sistem dizaynı
10. Proseslerin yeniden dizaynı - fonksiyonel yaklaşım ile proses yaklaşımın arasındaki farklar
11. Prosesler yeniden dizayn edildikten sonra organizasyon nasıl çalışacak ve uygulamaya ne şekilde geçilecek
12. Proses organizasyonu için yetişmiş iş gücü
Organizasyonel Proseslerin Belirlenmesi ve Proses
Diagramlarının Çizilmesi - Bazı Örnekler
1. Organizasyonel proseslerin tarifi
2. Organizasyonel proseslerin belirlenmesi ile ilgili bazı prensip ve tavsiyeler
3. Proseslerrin belirlenmesi ve proses diagramlarmın çizilmesi -İş Sırası
4. Proses diagramlannın çizilmesi - Bazı örnekler
184
1. Organizasyonu n Daha Esnek -Flexible- Daha Yaratıcı Ve Daha Dinamik Hale Getirilmesi
D Organizasyonun daha esnek-FIexible hale getirilmesi D Organizasyonun daha yaratıcı hale getirilmesi D Organizasyonların daha dinamik hale getirilmesi
2. Organizasyondaki Herkesi Bir İşadamı Yapmak
D Bir işadamı gibi çalışmak ne demek?
D Klasik organizasyonlarda çalışanların durumu

Ferdiyetçilik ve konformite - Individualism and
Conformity Hem klasik organizasyonu muhafaza edip, hem de herkesi
bir işadamı yapabilir miyiz? Amerikan usulü organizasyon
3. Organizasyonel Hiyerarşinin Minimuma İndirilmesi
Klasik organizasyonlar
Bir amirin kontrol edebileceği kişi adedi -Managerial
Span of Control- ve Organizasyonel Hiyerarşi Aşın hiyerarşinin doğurduğu mahzurlar Yeniden yapılanma durumunda Organizasyonel kontrol
ve hiyerarşi Organizasyonel hiyerarşi azaltıldığı taktirde ortaya
çıkacak olumlu neticeler
4. Projeler, Proje Grupları-TaskForces-ve Proje Organizasyonu
Normal bir imalat şirketinde ne tip projeler, nerede
çıkabilir? Komiteler ve komite toplantılarının proje gruplarından
farkı
Proje grupları nasıl organize edilir? Klasik organizasyon yapısı ile proje grupları nasıl
bağdaştırılabilir. Proje gruplarının oluşturulması ve çalışması sırasında
organizasyonda çıkabilecek bazı problemler Proje gruplarında performans kontrolü ve liyakat
taktiri. Proje gruplarında kendi kendine yönetim sistemi
5. Staf Fonksiyonlarının Proje Gruplarına Entegre Edilmesi
Staf fonksiyonları ile ilgili bazı karakteristikler Organizasyonlar staf fonksiyonları olmadan
performans gösteremezler Klasik organizasyonlarda staf departmanlarının
performansları neden düşük? Bunun Çözümü Ne?

1. Network Organizasyonu nedir?
2. Dikey Entegrasyondan Network Organizasyonuna
3. Network çalışmalarından bazı örnekler
4. Network uygulamaları - Diğer misaller5. Japon şirketleri ve Network Organizasyonu
6. Mc Donnell and Douglas Uzay ve Havacılık Sanayi ve Network Organizasyon u
7. De- Entegrasyon ve Re-Entegrasyon
8. Artık şirket büyüklükleri network'un kapsadığı alan ile ölçülüyor.
9. Netvvork organizasyonlarının yan sanayici ve fason imalatçılardan farkı ne?
10. Network şeklinde çalışmanın fayda ve avantajları
11. Network organizasyonları, şirketlerin adam başına cirolarını arttırıyor.
12. Network organizasyonu kurarken bütün işleri dışarıya veremeyiz.
13. Networklar ve bilgi organizasyonları
14. Netvvork kuruluşu yaparken dikkat edilecek bazı noktalar
15. Çok fazla işi dışarıya yaptırmanın bazı dezavantajları
16. Çalışacağınız şirketleri seçerken üzerinde durulması gereken bazı noktalar
17. Türk şirketlerinin avantajı
18. MCI-Amerika'nın AT&T ile rekabete giren telekominikasyon şirketi ve network organizasyonu
211
1. İş Bilgisi - Business Knowledge - nedir?
2. İş Bilgisi niçin bu kadar önemli hale geldi?
3. İş dünyasındaki değişikliklerin organizasyona etkileri - kontrol ve enformasyon ihtiyacının artması
4. İş hayatında enformasyon ihtiyacı eskiye nazaran niye arttı? Kompüterizasyonun rolü ve önemi
5. İş Bilgisi organizasyonu yeniden yapılanma prosesinin entegre bir parçasıdır.
6. İş Bilgisinin elde edilmesi veya yaratılması
7. Enformasyon çağı ile ilgili bazı hakikatler ve kavramlar
8. Enformasyon teknolojileri ile ilgili bazı çelişkiler ve problemler
9. Enformasyon teknolojisi kapsamında teknik olarak neler yapılabilir?
10. Bilgi çağında yönetici enformasyon sistemleri
11. Yönetici enformasyon sistemlerinin kuruluşu ile ilgili bazı hususlar
12. Effektif bir yönetici enformasyon sistemi için kompüter (Hardware) gereksinimleri