1. Ulusal Çocuk Kitapları Sempozyumu
İÇİNDEKİLERSUNUŞ.AÇILIŞ KONUŞMALARI - Doç.Dr.Sedat SEVER Sempozyum Sekreteri - Dr.Mehmet HENGlRMEN AÜ Tömer Başkanı - Prof.Dr.Belka ÖZDOĞAN AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Dekanı ve Sempozyum Düzenleme Kurulu Başkanı - Orhan ÖZALP MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı - Prof.Dr.Cemal TALÛĞ A Ü Rektör Vekili - Fazıl Hüsnü DAĞLARCA Sempozyum Onur Konuğu AÇILIŞ BİLDİRİSİ - Prof.Talat HALMAN Bilkent Üniversitesi Öğretim Üyesi BİLDİRİLER Yahya AKYÜZ - Resimli ilk Türkçe Alfabe ve Okuma Kitabımız ve Türk Eğitim Tarihindeki Önemi Adnan ÖZYALÇINER - Çocuk Edebiyatında Gelenekten Yararlanma. Tanju GÜRKAN - Erten GÖKÇE - ilköğretim tlkokuma-Yazma Kitaplarının incelenmesi Serpil URAL - Dilimize Çocuk Kitabı Çevirmek Öner ClRAVOĞLU - Behrengi'nin Türkçe'ye Çevrilen Eserlerinde Alegorik Anlatım ve Politik Bildiri Necdet NEYDİM - Çeviri Çocuk Edebiyatında tdealize Edilerek Yansıtılan Çocuk Figürlerindeki ideolojik ve Dinsel Eğilimler ve Bu Edebiyatın Türkiye'deki Alımlanması Yılmaz YEŞÎLDAĞ - Türkiye'de ÇocukEdebiyatı. Nursen KARAS - Nasıl Bir Çocuk Yazını? Nesrin KALE - Düşündüren Çocuk Kitapları Mehmet ARSLAN - Yurtdışında Yaşayan Türk işçi Çocuklarının Eğitimine Yönelik Ders Kitabı ve Diğer Çocuk Kitapları ihtiyacı (Almanya Örneğinde Sorunlar ve Çözüm Yolları) Öztürk EMlROĞLU - Polonya'da Çocuk Kitapları Hikmet UYSAL - Çocuk Kitaplarında Önyargı-Avusturya Çocuk ve Gençlik Edebiyatındar Örnekler Nuran TURAN - Çocuk Kitapları Resimlemesi Şahika Çağlar ÖZÜNEL - Çocuk Kitaplarındaki Görsel Anlatımın Eğitimdeki Önemi ismail KAYA - Çocuk Kitabı Resimlerinde Klişe Yaklaşımlar Füsun ATASEVEN - Yusuf ÎNANDI - Çocuk Kitaplarının Çeşitli Yönleriyle incelenmesi. Esra ASLAN - Ezel TAVŞANCIL TARKUN - Çocuk Kitapları içerik Analizi Örneği (5-7 Yaş) Jana Vasileva JELYAZKOVA - Çağdaş Çocuk Edebiyatına Bir Bakış (Bulgaristan Örneği). Yasemin AYDOĞAN - Elif ERGiN -3-6 Yaş Çocuklar için Hazırlanmış Hikaye Kitaplarındaki Metinlerin, isim ve Sıfat Türleri Açısından incelenmesi Hülya YEŞiL - Çocuk Kitaplarındaki Atasözü ve Deyimlerin Önemi. Selahattin DlLlDÜZGÜN - Çocuk Kitaplarında Yazınsal Nitelik ibram ERDEM - Çocuk Yazını ve Yazınsal Yaratıcılık. Deniz KIRIMSOY KUCUR - Çocuk, Özgün Düşünce ve Yazın Muhsine HELlMOĞLU YAVUZ - Çocuklar için Hazırlanacak Masal Kitaplarının içerik, Dil-Anlatım ve Eğit: Özelliklerine Genel Bir Bakış Ali GÜLTEKlN - 1960-1990 Yılları Arasında Türk Çocuk ve Gençlik Edebiyatında Konu Sorunu Kemal KURT - Bir Çocuk Kitabı Yazarının Düşünce, Kaygı ve Küçük Mutlulukları Neriman ARAL - Figen GÜRSOY - Kitabın Çocuğun Gelişiminde Yeri ve Önemi Firdevs GÜNEŞ - Çocuk Kitaplarının Okunabilirlik Ölçütleri Açısından incelenmesi Mehmet ÖNAL - Felsefi Bir Perspektiften Çocuk Kitapları için Gelişim Psikolojisinin Önemi Fahrettin BOZDAĞ - Çocuk Kitaplarında Metin, Dil ve Resimleme ilişkisi Mübeccel GÖNEN - Resimli Çocuk Kitaplarının içerik, Resimleme, Fiziksel Özellikleri ve Türkiye'de Son On Yılda Resimli Kitaplar Alanında Yapılmış Tezler Hande KÖKTEN ERSOY - Kültür Varlıklarının Korunması: Çocuk Kitapları Açısından Bir Bakış Ayşe ÇAKIR İLHAN - Çocuk Kitaplarının Sanat Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi Ayşe OKVURAN - Eğitimde Dramadaki Dramatik Kurgu ve Gerilim Öğeleri Açısından Okul Öncesinden Örneklerle Çocuk Yazınına Bir Bakış Nalân MAHSERECl - Çocuk Kitaplarında Dikkat Edilmesi Gereken Eğitsel Açıdan Önemli Kimi Noktalar Mehmet AYDIN - Çocuk Kitaplarında Bulunması Gereken Eğitsel Özellikler Bayram AŞILIOGLU - ilköğretim Türkçe Programının Amaçlarının Gerçekleştirilmesinde Çocul Kitaplarının Yeri Havva TEKiN - Çocuk Kitaplarında Bütünsellik Muzaffer 1ZGÜ - Çocuk Kitapları Okul Kitaplarının Yerini Almamalıdır. Tansu BELE - Eğitsel Özellikleriyle Çağdaş Çocuk Yazını Çetin ÖNER - Çocuk Yazınında Neler Yapılmamalı?. Yüksel KOCADORU - Günümüzde Yazılan Türk Sanat Masallarında Eksik Öğreticilik Boyutu Tekin YILMAZ - Masallarımız Aytül AKAL - Sevgili Masallara Ciddi Bir Bakış Gülten DAYIOĞLU - Çocuk Kitaplarında Eğitsellik Belma TUĞRUL - 4-10 Yaş Grubunda Çocukları Olan Ailelerin Çocuk Kitapları Hakkındt Görüşlerinin ve Tutumlarının incelenmesi Gülçin ALPÖGE - Çocuk Kitapları Farklı Olma Konusunda Uyum Sağlamaya Yardımcı Olabilir mi Mevlüt KAPLAN - Çocuk Kitaplarında içerik, Resimleme, Dil ve Anlatım Özellikleri Tülin TANKUT - Çocuk Edebiyatı ve Cinsiyet Ayrımcılığı. Yasemin AYDOĞAN - Elif ERGiN - Barbaros YALÇIN - Okulöncesi Çağ Çocuklarına Yönelik Resimli Hikaye Kitaplarının, Çocukların Cinsel Gelişimlerine ve Sorularına ilişkin Konulara Yer Vermeleri Açısından incelenmesi Mustafa CEMtLOĞLU - Çocuk Kitabı Olarak Dede Korkut Hikayeleri. Yaşar BARUT - Müge YILMAZ - Deli Dumrul Destanı ve Varoluşçu Eğitim Açısından Düşündürdükleri Nevin AKKAYA - Tekerlemelerin Çocuk Eğitimindeki Yeri . Gülsüm CENGiZ - Çocuk Edebiyatında Tipler ve Kavramlar Sedat SEVER - Çocuk Kitaplarında Dilsel ve Görsel Duyarlık Sennur SEZER - Çocuklar için Şiir Yazmanın Gerekliliği ve Zorluğu POSTER BİLDİRİLER Handan DERYA - Çocuk Kitaplarının Dayanması Gereken Eğitsel Özellikler (Çocuk Kitaplarında Denetlemenin Önemi) Şevkiye KAZAN - ilköğretim Ders Kitaplarının Çocuk Edebiyatı Açısından Gözlem Yoluyla Anlama Tekniğini Gerçekleştirme Yeterliliği Ali Rıza ERDEM - Milli Eğitimin ve Özel Bir Yayınevinin Hazırladığı ilköğretim 2. Sınıf Türkçe Kitaplarının "içerik" Açısından Karşılaştırılması Yasemin AYDOĞAN- Elif ERGiN - Okul Öncesi Çocuk Kitaplarının Fiziksel Özelliklerinin incelenmesi Sadiye AKAY - Eğitsel Yönüyle Çocuk Kitapları Muaalla SÜMER - 2000 Yılında 1. Ulusal Çocuk Kitapları Sempozyumu Ayfer KAPLAN - Masallarda Dil ve Üslup I.ULUSAL ÇOCUK KiTAPLARI SEMPOZYUMU SONUÇ BiLDiRiSi I.ULUSAL ÇOCUK KiTAPLARI SEMPOZYUMU "PROGRAM" I.ULUSAL ÇOCUK KiTAPLARI SEMPOZYUMU KATILIMCI LiSTESi (Sempozyuma Bildiri ile Katılanlar ve Oturum Başkanları) I.ULUSAL ÇOCUK KiTAPLAR! SEMPOZYUMUNDAN GÖRÜNTÜLER |