Çalışan Gençliğin İşbaşında Eğitimi Çıraklık,Kalfalık,Mesleğe Yönelme Sorunları
İÇİNDEKİLER- TABLOLARIN LİSTESİ- YAZI İÇİNDEKİ TABLOLARIN LİSTESİ - YAZI İÇİNDEKİ HARİTA VE ÇİZİMLERİN LİSTESİ - ÖNSÖZ - GİRİŞ - SOSYALİZASYON VE MESLEK EĞİTİMİ - TÜRKİYE VE İSTANBUL İLİ ÇALIŞAN NÜFUSUN BAZI ÖZELLİKLERİ - GENEL OLARAK ESNAF-SANATKAR VE KÜÇÜK SANAYİ - İSTANBUL İLİ ESNAF VE SANATKAR - DOKUMA-GİYİM SANAYİ İLE METAL EŞYA SANAYİ İÇİNDEKİ MESLEKLER VE ARAŞTIRMA YAPILACAK MESLEKLERİN BELİRLENMESİ ? METDD : İstanbul İli Ota Motor Ve Torna Sanatkarları (Çalışmada Evren ve Örnek Seçimi) Diğer Uygulamalar - KONUŞULANLARIN ÇALIŞTIĞI Mekansal Özellikler Çalışma Koşulları İşyeri Çalışanları İşyeri Çalışanları İçinden Konuşulanların Özellikleri - HANE, AİLE YAPISI VE EVLİLİK KURUMU Hane Başkanı Erkeklerin Çeşitli Özellikleri Hane Başkanının Eşi Kadın İle Hane Başkanı Kadınların Çeşitli Özellikleri Erkek Çocukların Çeşitli Özellikleri Kız Çocukların Çeşitli Özellikleri Diğer Erkeklerin Çeşitli Özellikleri Diğer Kadınların Çeşitli Özellikleri Haneyi Oluşturan Bireylerin Çeşitli Özelliklerinin Karşılaştırılması Evlilik Kurumu SEMT, MESKEN VE ULAŞIM GÖÇ VE MEMLEKETLE İLİŞKİLER ÇALIŞMA HAYATI KONUŞULANIN ÇALIŞMA HAYATINA GİRİŞİ Çalışma Hayatına Başlama Yaşı Çalışma Hayatına Başlama Tarihi Çalışma Hayatına Başlama Yeri Çalışma Hayatına Hangi Meslek Türü',İle Başladığı Çalışma Hayatına Başlama Statüsü Çalışma Hayatındaki İlk Meslek İle, Baba Mesleği Arasındaki İlişki Çalışma Hayatındaki İlk İşini Bulma Şekli Çalışma Hayatındaki İlk İşyerindekilerle Yakınlık Durumu Çalışma Hayatındaki Meslek ve İşyeri Değiştirme Eğilimleri KONUŞULANIN ARAŞTIRMA YAPILAN (OTO MOTOR VE TORNA) MESLEKLERE GİRİŞİ Araştırma Yapılan Mesleğe Başlama Yaşı Araştırma Yapılan Mesleğe Başlama Yılı Araştırma Yapılan Mesleğe Başlama Yeri Araştırma Yapılan Mesleğe Başlama Statüsü Araştırma Yapılan Meslekte ve Bu Meslekteki İlk İşyerinde Bulunanlar Yakınlık Durumu Araştırma Yapılan Mesleği Seçme Nedeni Araştırma Yapılan Mesleği ve Meslek İçinde İşyeri Değiştirme Eğilimi KONUŞULANIN HALEN SÜRDÜRDÜĞÜ MESLEKTEKİ SON İŞYERİNE GÎRİŞİ Son İşyerinde Çalışmaya Başlama Yaşı San İşyerinde Çalışmaya Başlama Yılı Son İşyerinde Çalışmaya Başlama Statüsü Son İşyerini Bulma Şekli Son İşyerindekilerle Yakınlık Durumu ? KONUŞULANLARIN HALEN SÜRDÜRDÜKLERİ MESLEKLERDEKİ TEMEL STATÜLER, BUNLARIN ÖZELLİKLERİ VE SON İŞYERİNDE BU STATÜLERİ İŞGAL EDEN KİŞİLERİN YAPTlGl İŞLER Çırak Statüsü ve Bu Statüden Beklenilenler Kalfalık Statüsü ve Bu Statüden Beklenilenler Ustalık Statüsü ve Bu Statüden Beklenilenler Halen Sürdürdükleri Mesleklerdeki San İşyerlerinde Usta, Kalfa ve Çırak Statüsünde Olanların Yaptıkları İşler - ARAŞTIRMA YAPILAN MESLEKLERDE KONUŞULANLARIN HALEN ÇALIŞTIĞI SON İŞYERİNİN KURULUŞU VE ONLARIN GÖZÜYLE İŞLEYİŞİ Ustanın Gözüyle İşyeri ve Çalışanları İle Son İşyerininKurulması İşyerine Eleman Bulunması, Uygulanan Tercih Sistemi ve Deneme Yöntemi İşyerinde Eğitim ve Öğretim Kalfa Gözüyle İşyeri ve Çalışanları Çırak Gözüyle İşyeri ve Çalışanları - KONUŞULANLARIN SEÇİLMİŞ BAZI KONULARDAKİ KANAAT- TUTUM VE BEKLENTİLERİ Konuşulanların Çocuklarının Eğitimi Hakkındaki Düşünceleri l Konuşulanların Çocuklarının Yapmasını İstedikleri İşler ve Bu Konudaki Düşünceleri Konuşulanların Mesleklerini Oğullarına ve Yakınlarına Tavsiye Etmeleri Konuşulanların Arkadaşlık İlişkileri Konuşulanların Boş Zamanlarını Değerlendirmeleri Konuşulanların Bazı Tutum ve Alışkanlıkları ' Konuşulanların Dini İnanç ve Uygulamaları Konuşulanların Gözüyle Mesleklerinin Değerlendirilmesi ve Sorunları - USTA, KALFA, ÇIRAK EĞİTİMİNİ DÜZENLEME ÇALIŞMALARI Çıraklık ve Meslek Eğitimi Kanunu Yasa Kapsamı Yasadaki Bazı Statüler-, Tanımları ve Özellikleri Yasayla Gelen Çıraklık Sözleşmesi ve Bununla Başlayan Eğitim Dönemi ve Yükümlülükleri Yasada Sosyal Haklar ve Güvenlik Yasanın Öngördüğü Kurallar ve Fon 3308 Sayılı Yasa ve Araştırmanın Bazı Sonuç İle Birkaç Öneri ÖZET UE TOPLU SONUÇLAR Görüşme Yapılan Atelyeler ve Çalışanları Konuşulanların Aile Yapıları Konuşulanların Meskenlerinin Özellikleri Konuşulanların İçgöç Hareketi Konuşulanların Çalışma Hayatı Konuşulanların Kanaat-Tutum ve Beklentileri BİBLİYOGRAFYA TABLOLAR EKLER İşyeri Bilgi Formu Mülakat Formu İşyeri Kod Formu Mülakat Kod FormuProje Sorumluları : Prof.Dr. :Nephan SARAN Doç. Dr. Tayları AKKAYAN Araştırma Yürütücüsü : Arş.Gör. Mehmet H.AYDIN Bilgisayar Değerlendirme : Okt. Ülkü AYDIN Öğr.Gör. Turgay KALAYCI Tabulasyon-İstatistik : ArşyGör. Yüksel KIRIMLI Araştırma Ekibi : Özlem AYCAIM Ayhan KINALI Cavidan SAKAR Ayşen AKKAN Canan KOÇAK Güneş TAŞ Erdal AKSUNGUR Şevket KOSVA Ziya TEMEL Mehtap BİÇER Ayşe KÜÇÜK Eyüp TÜRKER Oya CEDİDİ Edman NEMATİ Engin US Asiye DEĞİRMENCİ Erhan UZAYDIN Dilek ÜNAL Derya ERTÜN Safa ÖZGÜLÜMSER Gülgün ÜREGÜN Hülya EYRİ Selda ÖZGÜRDAMAR Ufuk YASA Hilal HÜSEYİIMOfiLU Hakan ÖZOGLU Birsen YAYLA Sfeüinç IŞIK Mehtap ÖZPOLAT Bahar YETEK İnci İŞLER - Ayşe SALMAN Cemal YILMAZ Çelebi KARAATA Yıldız SARIBIYIK Mesut YILMAZ Ümit KARPAT Saadet SELÇUK Zuhal YILMAZ Tanju KAYNARSOY Halil SİLİFKE Canan ZOREL Gürhan KILIÇ Vuslat ŞAHİN |