Çocuk İstismarı:Nedenleri ve Sonuçları
İÇİNDEKİLERSayfaÖNSÖZ TEŞEKKÜR İÇİNDEKİLER BÖLÜM I GİRİŞ ÇOCUK İSTİSMARI VE İHMALİNİN TANIM VE KAPSAMI Fiziksel istismar Cİnse istismar Duygusal İstismar Reddetme Çocuğu Kabu Etmeme Aşırı Koruma Duygusal Tepkiyi Göstermeme Ayırım ve Karşılaştırma Yapmak Şiddet ve Korkuya Dayalı iletişim Kapasite üstü istek Ve Kendi Çıkarına Kullanma Aşağılama Suça Yöneltme izole Etme ihmal ÇOCUK İSTİSMARI VE İHMALİ MODELLERİ Psikiyatrik Model Sosyolojik Model Sosyal Psikolojik Model Sosyal Öğrenme Modeli Sosyal Etkileşimsel Model AİLE VE ÇOCUK İSTİSMARI Aile ve Çocuk Çocuklarını istismar ve ihmal Eden Anne-Baba özellikleri Çocuk istismarı ve ihmalinin Çocuk üzerindeki Etkileri OKUL BAŞARISI VE ÇOCUK İSTİSMARI Başarısızlık Nedenleri Sayfa Aileden Kaynaklanan Nedenler Okuldan Kaynaklanan Nedenler Okul Başarısı ve Çocuk istismarı ve İhmali ÇOCUK İSTİSMARI VE SOSYAL HİZMET KONU İLE İLGİLİ ARAŞTIRMALAR Çocuk istismarı ile ilgili Araştırmalar Okul Başarısı ile İlgili Araştırmalar Okul Başarısı ve Çocuk istismarı ile ilgili Araştırmalar ARAŞTIRMANIN PROBLEMİ ARAŞTIRMANIN AMACI ARAŞTIRMANIN ÖNEMİ ARAŞTIRMANIN SAYILTILARI ARAŞTIRMANIN SINIRLILIKLARI TANIMLAR BÖLÜM II ARAŞTIRMANIN YÖNTEMİ ARAŞTIRMANIN MODELİ EVREN VE ÖRNEKLEM VERİ TOPLAMA ARAÇLARI öğretmen Soru Kağıdı öğrenci Bilgi Formu ön Deneme Aşaması VERİ TOPLAMA SÜRECİ VERİLERİN İSLENMESİ VE ÇÖZÜMLENMESİ BÖLÜM III BULGULAR VE YORUM TANITICI BULGULAR Örneklem Grubunun özellikleri Cinsiyet Basarı Durumu örneklem Grubunun Ailesi ve Ebeveyni ile ilgili Demografik özellikler Aile Tipi Ailedeki Çocuk Sayısı Aile Geliri Anne-Baba öğrenim Düzeyi Anne-Baba Çalışma Durumu Anne-Baba içki içme Durumu Anne-Baba Geçimsizi iyi örneklem Grubunun Ebeveyni Tarafından İstismar ve ihmaline ilişkin Bulgular Reddetme Şiddet ve Korkuya Dayalı iletişim Çocuktan Kapasite Üstü istek ve Çocuğun Ebeveyni Tarafından Kendi Çıkarına Kullanılması Aşağılama Suça Yöne i tme izole Etme DENENCELERE İLİŞKİN BULGULAR Çocuğun ve Ailenin Bazı özellikleriyle Çocuğun istismar ve Îhmali Arasındaki ilişkiler île İlgili Bulgular Çocuğun Cinsiyeti ile Ailedeki istismar ve ihmali Arasındaki ilişkiler ile ilgili Bulgular Reddetme Şiddet ve Korkuya Dayalı iletişim Çocuktan Kapasite üstü İstek ve Kendi Çıkarına Kullanılması Aşağılama Suça Yöneltme izole Etme Ailedeki Çocuk Sayısı ile Duygusal istismar Arasındaki ilişki ile ilgili Bu l gu l ar Anne ve Babanın Eğitim Durumu ile Duygusal istismarı Arasındaki ilişki Reddetme Şiddet ve Korkuya Dayalı iletişim Çocuktan Kapasite üstü istek ve Kendi Çıkarına Kullanma Aşağılama Suça Yöneltme izole Etme Annenin Çalışma Durumu ile Çocuğun Duygusal istismarı ile ilgili Bulgular Reddetme Şiddet ve Korkuya Dayalı iletişim Çocuktan Kapasite üstü istek ve Kendi Çıkarına Kullanma Aşağılama Suça Yöneltme izole Etme Anne-Baba Geçimsizliği ile Çocuğun Duygusal istismarına ilişkin Bulgular Reddetme Şiddet ve Korkuya Dayalı iletişim Çocuktan Kapasite üstü istek ve Kendi Çıkarına Kullanma Aşağılama Suça Yöneltme izole Etme Çocuğun Duygusal istismarı ile Okul Başarısı Arasındaki İlişkiler ile ilgili Bulgular Reddetme Şiddet ve Korkuya Dayalı iletişim Çocuktan Kapasite üstü istek ve Kendi Çıkarına Kullanma Aşağılama Suça Yöneltme izole Etme bölüm ıv SONUÇ VE ÖNERiLER KAYNAKÇA EKLER EK ı: ÖĞRENCİ BİLGİ FORMU EK 2: ÖĞRENCİ BİLGİ FORMUNU DEĞERLENDİRME ANAHTARI EK 3: ÖĞRETMEN SORU KAĞIDI EK 4: DUYGUSAL İSTİSMARIN ALT BASLIKLARI VE İÇİNDE YER ALAN İSTİSMAR DAVRANIŞLARI EK 5: Çocuğun Cinsiyeti ile Ailedeki İstismar ve İhmali Arasındaki ilişkiler ile ilgili Kay Kare Çizelgeleri EK 6: Annenin Çalışma Durumu ile Çocuğun Duygusal İstismarı Arasındaki İlişki ile ilgili Kay Kare Çizelgeleri Ek 7: Anne-Baba Geçimsizliği ile Çocuğun Duygusal istismarına ilişkin Kay Kare Çizelgeleri Ek 8: Çocuğun Duygusal İstismarı ile Okul Başarısı Arasındaki İlişkiler ile İlgili Kay Kare Çizelgeleri |