Biz Çocuklar
İÇİNDEKİLERİÇİNDEKİLERBİRLEŞMİŞ MİLLETLER GENEL SEKRETERİ KOFIA. ANNAN'IN 1.. BÖLÜM : ÖNCELİĞİ ÇOCUKLARA VERMEK .................................................................... 1990'LI YILLARDA ÇOCUKLAR - KÜRESEL BAĞLAM ................................................ II.BÖLÜM DÜNYA ZİRVESi BİLDLRGESİ İLE EYLEM PLANININ UYGULANMASINDA ALINAN MESAFE ......................................................................................................... SAĞLIK, BESLENME, su VE SANİTASYON .......................................................................... Çocuk sağlığı ................................................................................................................ Beslenme .......................................................................................................................... Kadın sağlığı.............................................................................................................. Temiz içme suyu ve sanitasyon ........................................................................... HıV/AIDS ........................................................................................................................ Ergenlik dönemindekilerin sağlığı ve gelişimi.............................................. Sağlık, beslenme, su ve sanitasyon politikalarıyla stratejilerinin evrimi.... ................................................... Geleceğe dönük oncelikli girisimler.............................................................. E6ITIM VE OKUMA-YAZMA ......................................................................... Ilkokul eğitimi ............................................................................................. Eğitim ve olağanüstü durumlar.................................................................. Çocuk işçiliği ve eğitim ............................................................................. Orta öğretim ve teknik/mesleki eğitim ................................................... Eğitim alanında edinilen dersler Erken dönem çocuk gelişimi ........................................................................... Yetişkinlerde okur-yazarlık ..................................................................................... Daha iyi bir yaşam için gerekli bilgiler, beceriler ve değerler Egitim politika ve stratejilerinin evrimi ............................................................ Gelecege dönük oncelikli girisimler.............................................................. ÇOCUKLARIN KORUNMALARI VE MEDENl HAKLARI ......... Ailenin rollü ..................................................................................................................... Yasal koruma, şiddete maruz kalmama ve katılım dahil medeni hak ve özgürlükler...................................................................................................... Çocuk işgiliği, silahlı çatışma ortamlarındaki çocuklar, cinsel kullanım ve sömürü dahil özel koruma önlemleri ......................... II. BÖLÜM: GELECEGE İLİŞKİN PERSPEKTİFER .......................................................... GEÇEN ON YILDAN ÇIKARTILAN DERSLER .................................................... ÇOCUKLARA UYGUN BİR DÜNYANIN KURULMASI ........................................................ Bu beige, BM Genel Sekreteri'nin "BiZ Çocuklar: Çocuklar için Dünya Zirvesi Takip Çalışmalarının On Yıllık Değerlendirmesi" başlığını taşıyan ve Genel Kurul'un gocuklarla ilgili Ozel Oturumu Hazırlık Komitesi'nin 2001 yılı Haziran ayındaki üçüncü oturumunda değerlendirilen 4 Mayıs 2001 tarihli (A/S-27-3) raporunun.baz veriler güncelleştirilerek uyarlanmış ve kısaltılmış halidir. UNICEF, UNICEF House UNICEF Türkiye Temsilcilişi 3 UN Plaza, New York, NY 10017, USA. Tunalı Hilmi Caddesi, No: 88-114 06700 Kavaklıdere - Ankara e-mail: pubdoc@unicef.org Web site: www.unicef.org e-mail: ankara@unicef.org Web site: www.unicef.org.tr Copyright (c) 2001 UNICEF ISBN: 92-806-3781-9 NOTLARÇocuklar İçin Dünya Zirvesinde verilen sözlerin yerine getirilmesi |