Ostim Çıraklık Eğitim Merkezi'ne Devam Eden 13-17 Yaş Grubu Çırakların Beslenme Durumları
İÇİNDEKİLERTABLOLAR LİSTESİI-GiRiŞ II-GENEL BiLGiLER A- ÇALIŞAN ÇOCUK KAVRAMI ÎLE iLGiLi KANUN DÜZENLEMELERi 1. Çocuk 2. Çocuk işgücü (Çalışan Çocuk işgücü Ayrımı) 3. Çırak B- ÇALIŞAN ÇOCUKLARIN SOSYO-EKONOMlK ve KÜLTÜREL KOŞULLARI 1. Çalışan Çocukların Sosyal Tabakalaşmadaki Yerleri 2. Çalışan Çocukların Ekonomik Koşulları 3. Çalışan Çocukların Çalışma Yaşamındaki Konumları ve Eğitim Sorunları C- TÜRKİYE'DE ÇOCUĞUN ÇALIŞMA YAŞAMINA GiRMESi ve KANUN DÜZENLEMELERi 1. Osmanlı Dönemi a. Ahilik ve Gedikler b. Tanzimattan Cumhuriyete Kadar Olan Dönem 2. Cumhuriyet Dönemi a. 1960 Yılına Kadar Olan Dönem b. 1960 ve Sonrası Dönem (1) 1961 Anayasası (2) 1475 Sayılı iş Kanunu (3) 2089 Sayılı Çırak Kalfa ve Ustalık Kanunu c. 1980 ve Sonrası Dönem (1) 1982 MI idyasası (2) 3308 Sayılı Çıraklık ve Meslek Eğitim Kanunu D. ÇALIŞAN ÇOCUĞU KORUYAN ULUSLARARASI DÜZENLEMELER 1. Birleşmiş Milletler Düzenlemeleri 2. Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO) Düzenlemeleri 3. Avrupa Sosyal Şartı E. ADÖLESAN ÇAĞINDAKİ iŞÇiLERiN BESLENMESi. 1. Adölesan Dönemde Büyüme ve Gelişme 2. Adölesanların Enerji ve Besin Gereksinimleri : a. Enerji Gereksinimi b. Protein Gereksinimi c. Yağlar ve Karbonhidratlar d. Vitamin Gereksinimleri e. Mineral Gereksinimleri F. BESLENMENiN SAĞLIK ve TOPLUM AÇISINDAN ÖNEMİ G. İŞGÜCÜ VERİMLİLİĞİ ÎLE BESLENME ARASINDAKİ iLiŞKiLER III- MATERYAL ve YÖNTEM A. ARAŞTIRMANIN YERi B. ARAŞTIRMANIN YÖNTEMi 1. Araştırmanın Süresi 2. Araştırmanın Evreni ve Örneklem Seçimi 3. Materyal 4. Uygulama 5. Verilerin Analizi IV. BULGULAR V. TARTIŞMA VI. SONUÇ ve ÖNERiLER VII. ÖZET VIII. SUMMARY I KAYNAKLAR ÖZGEÇMiŞ |