İstanbul Kapalıçarşı'da Kuyumculuk Atölyelerinde Çalışan Çocukların Sorunları
İÇİNDEKİLERÖNSÖZİÇİNDEKİLER TABLOLAR LİSTESİ BÖLÜM I GİRİŞ 1.1. ÇOCUĞUN TANIMI l .2. ÇOCUĞUN TARİHTEKİ YERİ. l .3. GENEL OLARAK ÇALIŞAN ÇOCUK OLGUSU 1.3.1. Tanımlar 1.3.2. Çocuk Emeğinin Tarihçesi. 1.4. ÇOCUKLARIN ÇALIŞMA NEDENLERi . l .5. ÇALIŞAN ÇOCUKLARIN SORUNLARI. 1.6. YASAL DÜZENLEME VE MEVZUATLAR 1.6.1. Uluslararası Yasal Düzenlemeler ve Mevzuatlar. 1.6.2. Cumhuriyetten Günümüze Kadar Türkiye'de Çocuk Çalıştırılmasına Yönelik Hukuksal Düzenlemeler L6.2. L Umumi Hıfzısıhha Kanunu. 1.6.2.2. Borçlar Kanunu 1.6.2.3. 3457 Sayılı Sanayi Müesseselerinde, Maden Ocaklarında Kurslar Açılmasına Dair Kanun 1.6.2.4. 1475 Sayılı İş Kanunu. 1.6.2.5. Fazla Çalışma Tüzüğü 1.6.2.6. Ağır ve Tehlikeli İşler Tüzüğü 1.6.2.7. 1982 Anayasası. 1.6.2.8. 2828 Sayılı Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Kanunu l .7 TÜRKİYE'DE ÇIRAKLIKLA İLGİLİ GELİŞMELER. BÖLÜM II 2. ARAŞTIRMA ÖNERİSİ . 2.1. Araştırmanın Konusu 2.2. Araştırmanın Amacı 2.3. Araştırmanın Önemi 2.4. Varsayımlar. 2.5. Sınırlılıklar 2.6. Tanımlar 2.7. Veri Toplama Teknikleri. 2.7.1. Görüşme Formu. 2.7.2. Anket (Soru Kağıdı) BÖLÜM III 3. TABLOLAR ve YORUMLAR. 3.1. Çırakların Sosyo-Demografık Özellikleri. 3.2. Çırakların Ailelerinin Yapısal Özellikleri. 3.3. Çırakların Çalışman Yaşamına İlişkin Özellikler. 3.4. Çırakların Kişisel Eğilimleri. 3.5. Çırakların Çalıştıkları İşyerine ilişkin Bulgular BÖLÜM IV SONUÇ ve ÖNERİLER KAYNAKLAR EKLER Ek-1: Anket Formu Ek-2.Görüşme Formu |