Ankara Siteler'de Küçük Ölçekli Mobilya Atölyelerinde Çalışan Çırakların Genel Özellikleri İle İşçi Sağlığı
İÇİNDEKİLERKISALTMALAR DİZİNİTABLOLAR LİSTESİ GİRİŞ VE AMAÇ il. GENEL BiLGiLER 1. ÇIRAKLIK EĞİTİMİNİN TARiHSEL GELiŞiMi 1.1. TARİH iÇiNDE ÇIRAKLIK 1.1.1. Avrupa'daki Gelişim 1.1.1.1. Aile Üretim Sistemi (700-1000) 1.1.1.2. EL Sanatlari Üretim Sistemi Ve Loncalar 1.1.1.3. Aile işletmeleri Üretim Sistemi (Fabrika Öncesi) 1.1.1.4. Fabrika Üretim Sistemi 1.2. TÜRKİYE'DE ÇIRAKLIK EĞİTİMİNİN GELİŞİMİ 1.2.1. Cumhuriyet Öncesi Dönemde Çıraklık Eğitimi 1.2.1.1. Ahilik 1.2.1.2. Gedik 1.2.1.3. Loncalar 1.2.1.4. Endurun Mektebi 1.2.2. Cumhuriyet Dönemi Çıraklık Eğitimi 1.2.2.1. Planlı Dönem Öncesi Gelişmeler 1.2.2.2. Planlı Kalkınma Döneminde Çıraklık Eğitimi 2. ÇIRAKLIK EĞiTiMi ÎLE iLGiLi KANUNLAR 2.1. 2089 SAYILI ÇIRAK KALFA VE USTALIK KANUNU 2.2. 3308 SAYILI ÇIRAKLIK VE MESLEKİ EĞİTİM KANUNU 2.2.1. Kapsam 2.2.2. Tanım 2.2.3. Kurullar 2.2.4. Kanunun Getirdiği Eğitim Sistemi 2.2.4.1. İşletmelerde Mesleki Eğitim 2.2.4.2. Meslek Kursları 2.2.4.3. Çıraklık Eğitimi 2.2.4.4. Ustalık Eğitimi 2.2.4.5. Usta Öğreticilikti 1) 2.2.4.6. Fon Kurulması 2.2.4.7. Denetleme ve Ceza 2.2.4.8. Araştırma Geliştirme 3. ÇIRAKLIK EĞİTİMİNDE ŞU ANKİ DURUM 3.1. GENEL SAYISAL DURUM 3.2. EĞİTİM ÇALIŞMALARI 3.2.1. Aday Çırak ve Çırakların Eğitimi 3.2.2. Kalfaların Eğitimi (Ustalık Eğitimi) 3.2.3. Usta Öğretici Kursları (Ustalık Eğitimi) 3.3. MEVZUAT ÇALIŞMALARI 3.3.1. Çıraklık Eğitimi Geliştirme Çalışmaları 3.3.2. Yaygın Mesleki Eğitim Projesi 3.3.3. Türk-Alman Çıraklık Eğitimi Projesi 3.4. KARŞILAŞILAN SORUNLAR 4. ÇIRAKLARIN ÇALIŞMA KOŞULLARI 4.1. TÜRKİYE'DE KÜÇÜK SANAYİ SİTELERİ 4.2. KÜÇÜK VE ORTA ÖLÇEKLİ İŞYERLERİNDE MESLEKİ EĞİTİM 4.3. ÇIRAKLIK EĞİTİMİ SİSTEMİ 4.3.1. Aday Çırak ve Çıraklara Verilen Haklar 4.3.2. işverenlere Tanınan Haklar 4.4. ÇIRAKLARIN, İŞÇİ SAĞLIĞI VE İŞ GÜVENLİĞİ SORUNLARI 4.4.1. En Az Çalışma Yaşı 4.4.2. Çalışma Süresi ve izinler 4.4.2.1. Çırak Öğrencilerin Sağlık ve iş Güvenliği 5. MOBİLYACILIK SEKTÖRÜ 5.1. AHŞAP MOBİLYA İMALATI İŞKOLUNUN GENEL TANITIMI 5.2. MEVCUT DURUM 5.3. TEMEL SORUNLAR 5.3.1. Tedarikle ilgili Sorunlar 5.3.2. Üretimle ilgili SorunlaR 5.3.3. Pazarlamayla ilgili Sorunlar 5.4. AĞAÇ İŞLERİ SEKTÖRÜNDE ÇOCUK İŞÇİ ÇALIŞTIRILMASI SORUNU 5.5. AĞAÇ İŞLERİ SEKTÖRÜNDE ÜRETİM AKIM ŞEMASI 5.5.1. KeresteAtölyeleri 5.5.2. Mobilya Atölyeleri 5.5.3. Boyahaneler (Polyester Atölyeleri) 5.5.4. DöşemeAtölyeleri 5.6. AHŞAP MOBİLYA İMALATI YAPAN İŞYERLERİNDE İŞÇİ SAĞLIĞI VE İŞ GÜVENLİĞİ SORUNLARI 5.6.1. Üretim Sürecinde Kullanılan Makina ve Tezgahlar ile Bunlardan Doğabilecek iş Kazası Nedenleri 5.6.1.1. Daire Testere 5.6.1.2. Planyalar 5.6.1.3. Bant Zımpara 5.6.1.4. Şerit Testere 5.6.1.5. Freze 5.7. İŞÇİ SAĞLIĞI VE İŞ GÜVENLİĞİ TÜZÜĞÜNE GÖRE AĞAÇ İŞLEME MAKİNALARINDA ALINACAK GÜVENLİK ÖNLEMLERİ III.GEREÇ VE YÖNTEM 1. ARAŞTIRMA BÖLGESİ 2. ARAŞTIRMANIN TiPi VE SÜRESİ 3. ARAŞTIRMA EVRENİ 4. ARAŞTIRMA ÖRNEKLEM BÜYÜKLÜĞÜ VE ÖRNEKLEM YÖNTEMİ 5. ARAŞTIRMADA KULLANILAN ARAÇ GEREÇ 6. ARAŞTIRMADA KULLANILAN TANIM VE KRİTERLER 7. ARAŞTIRMANIN UYGULAMA ŞEKLİ 8. ARAŞTIRMANIN DEĞERLENDİRİLMESİ IV.BULGULAR 1. ÇIRAKLARIN GENEL ÖZELLiKLERi 2. ÇIRAKLARIN ÇALIŞMA KOŞULLARI 3. EĞİTİM DURUMU İLE İLGiLi BULGULAR 4. İŞÇİ SAĞLIĞI VE İŞ GÜVENLİĞİ BİLGİ DÜZEYİ V. TARTIŞMA 1.ÇIRAKLARIN GENEL ÖZELLİKLERİNE İLİŞKİN TARTIŞMA 2.ÇIRAKLARIN ÇALIŞMA KOŞULLARI 3.MEŞLEĞİ İLE İLGİLİ EĞİTİM DURUMU 4.İŞÇİ SAĞLIĞI VE İŞ GÜVENLİĞİ BİLGİ DÜZEYİ VI. SONUÇ69 N/ll. ÖNERİLER S/III.ÖZET X.İNGİLİZCE ÖZET (ABSTRACT) EK-1 [ÇIRAK ANKET FORMU (ÇıRAKLıK OKULUNA GİDEN ÇıRAK İÇİN)] EK-2 [ÇIRAK ANKET FORMU (ÇıRAKLıK OKULUNA GİTMEYEN ÇıRAK İÇİN)] EK-3 (TÜM ÇIRAKLARA UYGULANACAK BİLGl ANKETİ) EK-4 (ARAŞTIRMA KAPSAMINA ALINAN İŞYERLERİNİN LİSTESİ) |