İ.HAKKI TONGUÇ -KÖYDE EĞİTİM

Kitap : İ.HAKKI TONGUÇ -KÖYDE EĞİTİM

Dil : Türkçe

Bölüm : Sosyal Politika

Yayın Yeri : Ankara

ISBN : 975-94 990-1-0

Yayın Tarihi : Ocak 1997

Yayıncı : Köy Enstitüleri ve Çağdaş Eğitim Vakfı Yayınları

Tür : Kitap

Kitap No : 1133

İÇİNDEKİLER

İÇİNDEKİLER


önsöz
BİRİNCİ BÖLÜM
(Köylerin genel durumları)
I. Tabiat ve tabiat olayları bakımından köy durumu:
1. iklim.
2. Toprak.
3. Su.
4. Yurdun manzarası.
5. Tabiata saldırış ve hakimiyet.
II. Sosyal hayat ve olaylar bakımından köy durumu
III. 1 Köyde aile.
2 Küçük çocukların bakımı ve terbiyesi.
3. Hastalanan çocuklara bakım.
4. Çocuğun iş hayatına katılması
5. Köy toplumu
6. Köylü genç köy toplumu içinde.
7. Sosyalize edici (toplumsallaştıncı) kuvvetler.

III. Ziraat işleri ve ekonomik hayat bakımından köy durumu:

1. Ziraat işleri (ilkbahar, yaz,
sonbahar, kış işleri).
2. Ekonomik hayat bakımından köy durumu.
1. işletme ve iş araçları.
2. Tarlaların, bağlann ve
bahçelerin işlenmeleri.
3. Hayvan yetiştirme işleri.
4. Ziraat mahsullerini satış işi.
5. Ziraî kredi meselesi.
3. Kısa sonuçlar.
IV. Hayat anlayışları bakımından köy durumu:
1. önemli hayat anlayışları
2. Sevinç karşısında köylü.
3. Üzüntü ve keder karşısında köylü.
4. Bir milletin hayat anlayışı
İKİNCİ BÖLÜM
I. Köy Eğitiminin niteliği ve ana ilkeleri:
1. Eğitimin niteliği
2. Eğitim olayının genel görünüşü
3. Kültür etkinliği
4. Toplum hayatının değişmesi
5. Grup,küme,tabaka
6. Grubu oluşturan bireylerin hayat şekillerinin deeğişmesi
7. Köy eğitimi ile ilgili kısa sonuçlar
III. Öğrenci ve öğretici, eğitimci olmak itibari ile insan:
A. öğrenci olmak itibarı ile insan (Öğrencilik bilgisi)
1. öğrencilik
2. öğrenci olmak itibari ile gruplar:
a) Sınıf psikolojisi.
b) öğrencilik zamanını teşkil eden
çocukluk ve gençlik devrinin karakteri.
B. öğretmen ve eğitmen olmak itibari ile insan
1. Eğitmenin önemli nitelikleri.
2. öğretme ve öğrenme araçları.
1. Oyun.
2. Alıştırmalar ve beceri kazanma.
3. Yaratıcı faaliyet
III. Köyde eğitim kurumları:

A. Aile Eğitimi
1. Köylü ailesinin bünyesi.
2. Aile ocağında terbiye.
3. Köy çocuğuna ilişkin genel bilgiler.
4. Köy çocuğunun ruhsal özellikleri.
5. Köy gençleri.

B. iş ve meslek eğitimi
1. iş ve meslek kavranılan
2. Ziraat işlerinin nitliği.
3. iş ve meslek faaliyetini öğretici kuvvetler.
C. Köy okullarında eğitim
1. Köy okulunun ve genellikle okulların niteliği.
2. Okullarda işlev değişikliği.
3. Eğitmenli köy okulları.
4. öğretmenlik köy okulları.
5. Köy eğitim yurtlan:
a) Köy eğitmeni yetiştirme kurslan.
b) Köy eğitim yurtlan.
D. Modern teknikle ilgili kurumlar ve vasıtalar
a) Tekniğin niteliği
b) Tekniğin hayat anlayışlannı
değiştirmesi.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
KÖY TİPLERİ
(Gerçeğe göre Köy Eğitimi )

Köylerin tiplere ayrılışı.
Köy eğitimini inceleme plânı.
Köy Ti pi örnekleri.
Ankara ili köylerinden örnek.
Gaziantep ili köylerinden örnek.
Eskişehir ili köylerinden örnek.
Bolu İli Köylerinden örnek
Denizli ili köylerinden örnek.
Kocaeli ilii köylerinden örnek.
Kars ili köylerinden örnek.
Köy eğitiminin hedefi.

Bibliyografya
Yardımcı olan öğretmenlerin listesi
Köy Enstitüsüyle ilgili kitapların listesi
Vakfımız
İçindekiler