Okulda Başarı
İÇİNDEKİLERiÇiNDEKiLERSUNUŞ BÖLÜM I PLANLI ÇALIŞMA YÖNTEMi Planlı Çalışmanın Gereği Çalışma Sürelerinin Planlanmsı Çalışma Planının Hazırlanması Günlük Çalışma Planı Haftalık Çalışma Planı Aylık Çalışma Planı Çalışma Ortamının Düzenlenmesi Özet II OKUMA YÖNTEMİ Öğrenmede Okumanın Önemi Okuma türleri Sesli Okuma Sessiz Okuma Göz Atma Çabuk Okuma Düzgülü Okuma Ağır Okuma Okuma ilke ve Kuralları Okunacak Metni Tanıma Dudak Kıpırdatmaktan Kaçınma Yeni Sözcüklerin Anlamını Öğrenme Okumada Ana Düşünceyi Saptama Geriye Dönük Yinelemeli Okumadan Kaçınma Göz Yorgunluğunu Giderme Gözün Görme Sınırlarını Geliştirme Okuma Hızını Düzenleme Okumada Alt Çizme Alışkanlığı V Değişik Okuma Tekniklerinden Yararlanabilme Sistemsiz Okumadan Sakınma Ders Kitaplarım Okuma Özet III DiKKATi YOĞUNLAŞTIRMA YÖNTEMi Öğrenmede Dikkat Dalgınlık ve Nedenleri Dikkati Toplama Yolları Çalışma Amacının Saptanması Çalışma için Karar Verme Konuya Merak Duyma Fiziksel Çevrenin Düzenlenmesi Sistemli Çalışmayı Bilme Çalışmada Çeşitlilik Sağlama Çalışmada Hedef Saptama Kendine Güvenme Çalışma Öncesi Yeterince Dinlenmiş Olma Boş Zaman Uğraşlarından Yararlanma Değişik Teknikleri içice Uygulayabilme Özet IV NOT ALMA YÖNTEMi Not Almanın Gereği Not Alma Tür ve Biçimleri Not Alma ilke ve Kuralları Konunun ve Ortamın Tanınması Etkililiğin Sağlanması Dikkatin Toplanması Bilgilerin Sıraya Sokulması Yazma Biçiminin Belirlenmesi Not Alma Yerinin Belirlenmesi Alınan Notların Değerlendirilmesi ve Saklanması Özet V DİNLEME YÖNTEMI Öğrenmede Dinlemenin Yeri Dinlemede Etkililiğin Sağlanması Dinleme Hazırlığı Dikkatin Konuya Toplanması Ana ve Yardımcı Düşüncelerin Saptanması Dinlemede Not Alma Özet VI ÖĞRENİLENLERİ ANIMSAMA YÖNTEMi öğrenme ve Bellek Öğrenme ve Unutma öğrenme ve Anımsamayı Kolaylaştırma Teknikleri Öğrenilenlerin Yinelenmesi Belleğin Seçicilik Özelliği Belleğin Tanıma Özelliği Kavranılan Bağıntılayarak Öğrenme öğrenmede Tekerlemelerden Yararlanma Bütün-Parça-Bütün Tekniği ile Öğrenme Öğrenmede Kart Sisteminden Yararlanma Özet VII YAZILI ANLATIM YÖNTEMi Yazılı Anlatımın Niteliği Yazım Konusunun Sınırlandınlması Ana Düşüncenin Belirlenmesi Yazı Planının Belirlenmesi Gerekli Bilgilerin Toplanıp Düzenlenmesi Yazının Bölümlere Ayrılması İ Giriş Paragrafı Gelişme Paragrafı Geçiş Paragrafı Sonuç Paragrafı Yazılı Anlatımın Geliştirilmesi Yazının Yeniden Düzenlenmesi Özet VIII SÖZLÜ ANLATIM YÖNTEMi Sözlü Anlatımın Niteliği, Sözlü Anlatım Hazırlığı Konunun Sınırlandırılması Amacın Saptanması Ortam ve Koşulların Tanınması Geçici Anlatım Planı ve Bilgi Toplama Anlatım Taslağını Hazırlama Sözlü Anlatımın Gerçekleştirilmesi Anlatıma Başlama Anlatımın GenişletilmesiI Anlatımın Sona Erdirilmesi Sözlü Anlatımın Güçlendirilmesi Anlatım için Kendine Güvenme Dinleyicilerin Tepkisini Saptama Ses Tonunun Ayarlanmasıll Anlatımda Beden ve Bedensel Hareketler Özet IX ÖĞRENMEDE BASILI ARAÇLARDAN YARARLANMA YÖNTEMI Öğrenmede Basılı Araçların Yeri Basılı Araçlarda Yol Göstericilerin Tanınmasıll Dış Yol Göstericiler iç Yol Göstericiler Önsözden Yararlanma "Içindekiler"den Yararlanma Çizelge ve Şekiller Dolduruşundan Yararlanma Kısaltma ve Simgeler Buldurusundan Yararlanmall Sözlükten Yararlanma Kaynakçadan Yararlanma Dizinden Yararlanma Doğru-Yanhş Buldurusundan Yararlanma' Basılı Öğrenme Araçlarının Türleri Ders Kitabı Yardımcı Ders Kitapları: Başvuru Kitapları (Sözlük, Yazım Kılavuzu, Ansiklopedi, Atlas) Gazete ve Dergi Resim-Broşür-Afiş Özet :, X SINAVDA BAŞARILI OLMA YÖNTEMi^? Sınav ve Sınav Türleri Açık Uçlu (Klasik) Sınavlar Sınav Hazırlığının Yapılması Sistemsiz Sınav Hazırlığı Planlanmış Sınav Hazırlığı Konu Özetlerinin Çıkarılması Öğrenilenlerin Yinelenmesi Önceki Sınav Sorularının incelenmesi Çalışmada Ağırlık Verilecek Konuların Saptanması öğretmen Gibi Düşünme Sınav Denemeleri Yapma Az Bilinen Konular Üzerinde Çalışma Sınav Hakkında Ön Bilgi Sahibi Olmal Açık Uçlu Soruların Yanıtlanması Yanıtlama Öncesi Hazırlık Sınavda Kullanılacak Araç Gereçler Kimlik Bilgilerinin Yazılması Sınav Sorularının Okunması Seçimlik Sorular Üzerinde Karar Verilmesi Yanıt Süresinin Belirlenmesi Yanıt Sırasının Saptanması Yanıtlama Süreci Sorunun Niteliğini Anlama Yazılanların Anlamca Düzenliliğini Sağlama Sınav için Kendine Güvenme Yzarak Anımsamaya Çalışma Çevreyle ilgilenmekten Kaçmmal Yanıtlamada Acelecilikten Sakınmal Sınav Sonunda Yapılacak işlemler Yazılanların Denetlenmesi Soru Yanıtlarının Araştırılması Kapalı Uçlu Sınavlar (Testler) Doğru-Yanhş Testleri Çoktan Seçmeli Testler Tamamlama (Doldurma) Testleri Testlerin Yanıtlanması Test Yanıt Kâğıdıl Test Yönergesinin Okunması Yanıt Süresinin Saptanması Yanıt için Önyargıdan Kaçınma Dikkat Çekicilerden Yararlanmal Genel ipuçlarından Yararlanma Yanıtı Bilinmeyen Sorulan Sonraya Bırakma Yanıtı Kaydırmadan işaretleme Yanıt için Seçeneklerden Yararlanma Sorulan Okumada Seçici Davranma Yanıt için Çıkarsamalarda Bulunma Seçeneklerde Elemeye Başvurma Özet KAYNAKÇA |