Sakatlara Yönelik Sosyal Politikalar
İÇİNDEKİLERGİRİŞ1. BÖLÜM: TANIMLAR, SINIFLANDIRMA, SAKATLIK TÜRLERİ, NEDENLERİ VE KORUNMA 1.1. tanımlar 1.2. işlevsellik, yetîyitimi ve sağlığın uluslararası sınıflandırılması ve sakatlık türleri 1.3. sakatlık nedenleri 1.4. Sakatliklardan Korunma: BİRİNCİL Korunma: İKiNciL Korunma ÜÇÜNCÜL KORUMA/REHABİLİTASYON Tıbbi Rehabilitasyon: Sosyal rehabilitasyon Mesleki rehabilitasyon Toplum temelli rehabilitasyon: 2. BÖLÜM: SAKATLARIN SOSYAL YAŞAMA DAHİL EDİLMESİ: EĞİTİM VE İSTİHDAM. 24 2.1 .SAKATLARIN EĞİTİMİ 2.1.1. ÖZEL EĞİTİM 2.1.2. KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ: 2.3. SAKAT BİREYLERİN EĞİTİMİNDE KARŞILAŞILAN TEMEL SORUNLAR: 2.2. SAKATLARIN İSTİHDAMI 2.2.1. SAKATLARIN ÇALIŞMA YAŞAMINA GİRME GEREĞİ 2.2.2. SAKATLARIN İSTİHDAM İLE İLGİLİ SORUNLARI 2.3. SAKATLARIN ÇALIŞTIRILMA TÜRLERİ 2.3.1. Yasal Zorunluluk île Sakatların Çalıştırılmaları Ve Zorunlu Kota Uygulaması 2.3.2. Korumalı İşyerleri 2.3.3. Evde Çalıştırma: 2.3.4. Kişisel Çalışma Yöntemi: 2.3.5. Kooperatif Çalışma Yöntemi: 3. BÖLÜM: SAKATLARA YÖNELİK HİZMET ÜRETEN KURUMLAR 3.1. Sakatlara İlIşkîn İstatİSTİkî Veriler 3.2. KURUMLAR 3.2.1. BAŞBAKANLIK ÖZÜRLÜLER İDARESİ BAŞKANLIĞI 3.2.2. TÜRKİYE İŞ KURUMU İŞGÜCÜ UYUM DAİRESİ BAŞKANLIĞI 3.2.3. BAŞBAKANLIK SOSYAL HİZMETLER VE ÇOCUK ESİRGEME KURUMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ, ÖZÜRLÜ BAKIM HİZMETLERİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI 3.2.4. ALTINOKTA KÖRLER DERNEĞİ....................................................- 3.2.5. TÜRKİYE SAKATLAR DERNEĞİ 3.2.6. ANA KUCAĞI DOWN SENDROMLU ÇOCUKLARI KORUMA DERNEĞİ 3.2.7. İLGİ OTİSTİK ÇOCUKLARI KORUMA DERNEĞİ GENEL DEĞERLENDİRME VE SONUÇ EKLER KAYNAKÇA NOTLARTezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi |